Gå til innhold

Flytte til Vestfold


Nana-chan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tønsberg er etter min mening akkurat litt for liten til at man kan være "anonym" der, synes jeg. Jeg bodde der i flere år, og trivdes ikke. For stor til å være småby og for liten til å være storby, og samtidig tar den med seg det verste av begge bytyper.

Er dette en by med snobbete folk med andre ord? Skyt meg om jeg tar feil. Ville du trivdes i Sandefjord, da den er større enn Tønsberg?

 

Har hørt at menneskene i Sandefjord er reserverte, litt sånn som i Oslo - så kanskje jeg ikke ville kjent på noe merkbar forskjell. Men er ganske idyllisk i begge byene?

 

Har du fått jobb i Vestfold? :)

 

Født, oppvokst og bor i Tønsberg-området selv, var en grunn til at jeg grodde meg fast og ønsket å bli her.

 

Har per idag ikke fått jobb i Tønsberg, men håper på det i nærmeste framtid! Dessuten kunne jeg tenkt meg å studere der nede om noen år. :) er så stress og mas i Oslo, begynner å kjenne det på kroppen etter endel år...
Lenke til kommentar

 

Tønsberg er etter min mening akkurat litt for liten til at man kan være "anonym" der, synes jeg. Jeg bodde der i flere år, og trivdes ikke. For stor til å være småby og for liten til å være storby, og samtidig tar den med seg det verste av begge bytyper.

Er dette en by med snobbete folk med andre ord? Skyt meg om jeg tar feil. Ville du trivdes i Sandefjord, da den er større enn Tønsberg?

 

Har hørt at menneskene i Sandefjord er reserverte, litt sånn som i Oslo - så kanskje jeg ikke ville kjent på noe merkbar forskjell. Men er ganske idyllisk i begge byene?

 

 

Ja, jeg syntes det. Mange i Tønsberg som gjerne liker å tro og gi inntrykk av å være litt snobbete. Sandefjord er både en penere by, og en litt mer skikkelig "by"-by, om du skjønner. Ville helt klart valgt Sandefjord fremfor Tønsberg.

Lenke til kommentar

Kan egentlig bare snakke for Tønsberg slik jeg kjenner det, da jeg ikke er spesielt kjent i Sandefjord, Larvik eller Horten (som er det andre, nære "store" alternativene).

 

Sommeren er veldig idyllisk her.

Brygga yrer av liv med uteservering og bra natteliv, det er ukentlige konserter av bra kaliber i flott lokale med scenen i en hage i bakgården (Foynhagen), Nøtterøy-skjærgården er kjempeflott, det er strender og svaberg rundt omkring man kan bade fra og sole seg på.

 

Vinteren er et antiklimaks i så måte.

Det føles litt stille her i forhold til sommeren.

 

Jeg bodde i sentrum selv da jeg studerte på Høgskolen i Vestfold. Bor og jobber nå nær stedet jeg vokste opp på østsiden av byen.

 

Du har grei bussforbindelse til de største områdene rundt, og togstasjonen ligger sentralt i byen hvis man skal til Oslo uten bil.

 

Jeg jobber på en plass der mange har kommet flyttende fra alle deler av landet, og både de som har vært her i 10-20 år og slått rot og stiftet familie her og de som begynte rett ut av universitetet samtidig som meg ser ut til å ha funnet seg veldig fint til rette og bygget nettverk både med kollegaer og sosialt ellers i løpet av relativt kort tid.

Lenke til kommentar

Pratet med en kjenning som bor i Tønsberg. Han sier at menneskene der er veldig snobbete og veldig dømmende. Han ville ikke anbefale meg å flytte dit.

Men det går vel alltids an å ta toget opp til Oslo med jevnlige mellomrom dersom den sosiale biten i Tønsberg skulle gå skeis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...