Gå til innhold

ANMELDELSE: BattleLore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørtes veldig lovende ut, kommer sannsynligvis til å gå til innkjøp av dette! Ser likevel for meg at spillet bare kommer til å samle støv etter 4-5 runder, selv om landskap og kort byttes stadig om, stemmer det?

 

"Miniatyrene er av ypperlig kvalitet og jeg har derfor valgt å male alle mine. "

 

Virkelig? Da må du være flink til å male :p Hvilken farge kommer de i?

Lenke til kommentar

Hørtes veldig lovende ut, kommer sannsynligvis til å gå til innkjøp av dette! Ser likevel for meg at spillet bare kommer til å samle støv etter 4-5 runder, selv om landskap og kort byttes stadig om, stemmer det?

 

"Miniatyrene er av ypperlig kvalitet og jeg har derfor valgt å male alle mine. "

 

Virkelig? Da må du være flink til å male :p Hvilken farge kommer de i?

Jeg er ikke flink, men jeg syns resultatet er tilfredsstillende nok til at det forbedrer det visuelle :) De kommer som røde (Uthuk) og Blå (Daqan) fra boksen.

 

Det stemmer at både landskap og kort byttes ut, så det blir aldri likt. Selv om du får det samme scenariet på din halvdel, vil oppsettet av figurene også variere fra spill til spill og det samme gjelder motstanderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være verdt å nevne at Battlelore er basert på Commands & Colors-systemet, som brukes i blant annet Battles of Westeros (Game of Thrones), Battle Cry (den amerikanske borgerkrigen), Memoir 44 (andre verdenskrig) og nettopp Commands & Colors (antikken). Alle disse spillene har tilsvarende hex-basert brett, kort for manvørering og en lignende bruk av terninger for angrep. Det er mer setting og lokale gimmicks som skiller dem fra hverandre. Hvis du liker ett vil du sannsynligvis like de andre og.

 

Jeg spilte Battlelore 1 en del, men tematisk var det veldig merkelig. Det baserte seg først på hundreårskrigen, men plutselig dukket det opp dverger og gobliner. Det ble liksom ikke bedre at goblinene var arabere. :p I tillegg håndterte Days of Wonder/Fantasy Flight ekspansjonene ganske dårlig, og spillet ble etterhvert fullt kaos. Var nok på tide med en reboot her ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært mulig å kategorisere brettspillanmeldelsene litt bedre? Sånn som systemet er nå må man søke etter "brettspill" for å finne noe, og har ingen muligheter for å sortere søkeresultatene. Hva med å gjøre noe av det samme som dere har gjort med andre spill, og gruppere etter utgiver, antall spillere og lignende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enda ett spill jeg har lyust på, men ikke vits å kjøpe, fordi jeg ikke kjenner noen som liker å spille brettspill.

Dette er en kjent problemstilling her i landet, ofte et resultat av at brettspill er Ludo og Monopol som folk føler at de har vokst fra seg, noe de mest sannsynlig har. Jeg håper flere vil få øynene opp for brettspill igjen, det finnes altfor mye bra der ute som altfor få vet at eksisterer.

 

Kan være verdt å nevne at Battlelore er basert på Commands & Colors-systemet, som brukes i blant annet Battles of Westeros (Game of Thrones), Battle Cry (den amerikanske borgerkrigen), Memoir 44 (andre verdenskrig) og nettopp Commands & Colors (antikken). Alle disse spillene har tilsvarende hex-basert brett, kort for manvørering og en lignende bruk av terninger for angrep. Det er mer setting og lokale gimmicks som skiller dem fra hverandre. Hvis du liker ett vil du sannsynligvis like de andre og.

 

Jeg spilte Battlelore 1 en del, men tematisk var det veldig merkelig. Det baserte seg først på hundreårskrigen, men plutselig dukket det opp dverger og gobliner. Det ble liksom ikke bedre at goblinene var arabere. :p I tillegg håndterte Days of Wonder/Fantasy Flight ekspansjonene ganske dårlig, og spillet ble etterhvert fullt kaos. Var nok på tide med en reboot her ja.

Jepp, jeg hadde egentlig tenkt å nevne dette i anmeldelsen, men utelot det for å korte ned en allerede lang tekst. Jeg liker veldig godt Memoir '44, men føler at BattleLore har erstattet det for min del. Eneste største grunn til å holde fast på Memoir er for mulighet til å spille flere spillere med Overlord-scenario.

 

Hadde det vært mulig å kategorisere brettspillanmeldelsene litt bedre? Sånn som systemet er nå må man søke etter "brettspill" for å finne noe, og har ingen muligheter for å sortere søkeresultatene. Hva med å gjøre noe av det samme som dere har gjort med andre spill, og gruppere etter utgiver, antall spillere og lignende?

Godt spørsmål, det er noe jeg også savner. Jeg skal sende spørsmålet videre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...