Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Takk for svar! :D

 

Men nå var det ikke spesifikt bil lappen jeg egentlig ville ha svar på. Dette finner jeg mye om på nettet:)

Det var også om det var andre muligheter som f.eks dykker lappen eller andre førerkort som lett- lappen eller traktor- lappen for den del. Eller kurs i bre-klatring, haha(noen som skjønner hva jeg mener). Vil høre forslag til ting som er billigere og også greit å få til i USA under utvekslingsåret. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, her var det blitt lite aktivitet. Virker som om det ikke er helt populært å dra på utveksling lengre...

Jeg dro på utveksling til Ecuador i fjor, med Youth for Understanding. Det var en veldig annerledes opplevelse, og jeg opplevde masse. Blant annet marsvin til middag, skoleuniform, helt vill trafikk, turer med YFU til jungelen, stranda, vulkanene og Galapagosøynene, dansing og mye mer. Det virker som om det er få inne på denne tråden som er interesserte i annet enn USA (eller kanskje de ikke tror det er mulig...?). Jeg er sikker på at USA er kjempeflott, men jeg, og alle vi som ikke dro til USA, har opplevd noe helt annet. Jeg er nå trespråklig, og jeg fikk virkelig leve i en helt annen kultur. Jeg har også fått innblikk i et samfunn som består av klasser, der den overklassen ser ned på underklassen som om de skulle vært mindre verdt, og har virkelig innsett hvor fint og flott vi egentlig har det her i Norge.

Jeg går forresten VG3 nå, så fikk året godkjent som VG2 her i Norge. Kommer veldig an på skolen du går på om du får det godkjent, men min skole var veldig hjelpsomme og alt jeg trengte å gjøre var å sørge for å lese VG2 norsk og historie selv, og ta spansk 3 programfag som privatist. Er så klart vanskeligere om du skal ta realfag, mange tar året om igjen, men det er ingen som angrer på det. Tenkte jeg bare skulle si noen ord om det, så kanskje det er flere som gjør det samme. Det var virkelig en opplevelse på godt og vondt som jeg har vokst kjempemye på ! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

Skal på intervju med Explorius neste mandag, og Speak skulle ringe meg ang. intervju neste uke :w00t:

 

Er litt stressa for student letter. Har ikke begynt på det enda, er så vanskelig å begynne å skrive. Tror nok det beste er å bare komme i gang, og å være ærlig slik at jeg kan få en best mulig familie :)

Endret av Slettet-0BI3DS
Lenke til kommentar

Skal på intervju med Explorius neste mandag, og Speak skulle ringe meg ang. intervju neste uke :w00t:

 

Er litt stressa for student letter. Har ikke begynt på det enda, er så vanskelig å begynne å skrive. Tror nok det beste er å bare komme i gang, og å være ærlig slik at jeg kan få en best mulig familie :)

Har du tenkt å starte på det nå? Må du ikke vente til du får vite hva du skal ha med og sånn(interesser, egenskaper osv...)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

En side, ikke skriv masse svada. Vær konkret og ærlig.

 

Hehe, skal prøve :)

 

Har du tenkt å starte på det nå? Må du ikke vente til du får vite hva du skal ha med og sånn(interesser, egenskaper osv...)?

 

Ja, før man har intervju med Speak må man fylle ut et par skjemaer om deg selv, samt student letter. Er egentlig like greit, må jo gjøre det før eller siden uansett så.

Lenke til kommentar
snip

 

Jeg kan skrive under på dette! Selv var jeg i Argentina og har aldri angret ett sekund på at jeg dro. Skolen godkjente året, så jeg slapp å ta 2. klasse om igjen (angrer litt på at jeg ikke gjorde det). Jeg skjønner jo selvsagt at folk vil dra til USA, men det er verdt å tenke litt på om man kunne tenkt seg å dra et annet sted. :)

Lenke til kommentar

Det virker som om det er få inne på denne tråden som er interesserte i annet enn USA (eller kanskje de ikke tror det er mulig...?). Jeg er sikker på at USA er kjempeflott, men jeg, og alle vi som ikke dro til USA, har opplevd noe helt annet. Jeg er nå trespråklig, og jeg fikk virkelig leve i en helt annen kultur.

 

Det der er standardkommentar fra alle som ikke reiste til et engelskspråklig land, føler jeg. Ikke at det er noe galt i det, forsåvidt. :p Dere har definitivt fått oppleve noe annerledes, men for meg personlig, så vurderte jeg aldri noe annet enn USA når jeg skulle søke. For meg var USA annerledes nok, og i ettertid har jeg ikke angret et sekund på at jeg valgte det fremfor noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

Åja, dette gjelder nok helst speak da:) Men da får du vel en oppskrift på hva du skal ha med?

 

Får ikke en oppskrift akkurat, men står litt om hva du kan skrive om, og at det er i dette brevet du har sjansen til å vise fram din personlighet til en eventuell vertsfamilie. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...