Gå til innhold

Kan jeg få en jobb med ett års IT-utdanning?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer, fordi jeg er i ferd med å starte på ett. Jeg har egentlig kommet inn på Bachelor, men vil sannsynligvis kun ha mulighet til å ta det første året, som er et komplett årstudium gjennomført på nett. Her hvis dere vil lese mer om det.

 

Lurer i tillegg på om det er mange av dere som har muligheten til å jobbe hjemmefra kontra fra på kontoret. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg det, men da bør jeg kanskje først skaffe ett par års erfaring eller ytterligere utdanning? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja - om du klarer å overbevise arbeidsgiver om at du kan gjøre en god jobb. Dette blir ikke lett. De få jeg vet om som har klart det har hatt imponerende sideprosjekter å vise til. Feks forsøkte vi å ansette en på 19 år som hadde en rekke apper og nettsider i porteføljen, men han ble snappet opp av en konkurrent.

 

Om du ikke har noe å vise til så er sjansen veldig liten.

 

 

 

Lurer i tillegg på om det er mange av dere som har muligheten til å jobbe hjemmefra kontra fra på kontoret. 

 

Dette kommer helt an på arbeidsgiver. Jeg har muligheten til å jobbe hjemmefra, men det er ikke noe jeg kan gjøre fast, kun i blant. Regner med at det er lignende hos andre arbeidsgivere. Man får selvfølgelig større frihet jo mer ansiennitet og erfaring du har, da du kan bevise at du gjør en god jobb selv om du ikke er til stede på arbeidsplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du kan få jobb. Markedet skriker etter folk nå, men mange arbeidsgivere ser etter folk med minimum fagbrev, helst bachelor. Ved kun et årsstudium vil man nok måtte jobbe seg oppover, f.eks. starte på 1. linje, og ta det derfra. Bør være relativt greit å klatre raskt om du er kompetent og interessert.

 

Selv har jeg mulighet til hjemmekontor når jeg måtte ønske, men slik var det ikke når jeg var nyutdannet. Har jo fortsatt møter og diverse som fordrer oppmøte på arbeidsplass eller hos kunde, men dette legger jeg i stor grad opp til selv. Oftest er møtene nettbasert i utgangspunktet.

Generelt er det ikke populært for nyansatte og nyutdannede å benytte seg av hjemmekontor (foruten ved spesielle tilfeller), da disse ikke er selvgående nok til å faktisk produsere nok på egenhånd, og det er ønskelig at de er på kontoret for å stifte bekjenskap med kollegaer osv.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...