Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er sitat uten direkte kilde fusk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste?

 

Nei.

 

det blir ikke regnet som fusk? men har man ikke brutt reglene da man ikke har oppgitt kildet?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste?

 

Nei.

 

det blir ikke regnet som fusk? men har man ikke brutt reglene da man ikke har oppgitt kildet?

 

I verstefall, får du trekk på grunn av manglende henvisning til kilder. Du blir ikke tatt for juks.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg lurer på en ting. Om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en eneste sitat i teksten, men forsatt har full litteraturliste?

 

Nei.

 

det blir ikke regnet som fusk? men har man ikke brutt reglene da man ikke har oppgitt kildet?

 

I verstefall, får du trekk på grunn av manglende henvisning til kilder. Du blir ikke tatt for juks.

 

trekk vil si stryk?

Lenke til kommentar

Spør læreren hva det blir av konsekvenser. Å glemme en kilde på eksamen er verken fusk eller plagiering, det er bare en slurvefeil. Enten lærer er sensor eller ei, så vet han/hun hva slags utslag det vil ha på eksamen. Det er ingen skam å gjøre en slik feil.

 

Jeg ville ikke vært bekymret. Jeg tenkte du hadde med vilje valgt å ikke henvise til en kilde på for eksempel en forskningsrapport eller liknende. Det ville vært litt mer seriøst.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...