Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Tusen takk! Må så klart huske å sette prøve hvis jeg er usikker.. :wallbash:

 

Men på editen din [ 2(r^2 * 3,14) < 1320 cm^2 ] er det vel ikke? De to pizzaene skal jo være større enn 1320 cm^2 (som oppgaven sier), så blir vel 2(r2 * 3,14) > 1320 cm2, så oppgaven skyter seg selv i benet, for da er det jo klart at pizzaene ikke passer :yes:

 

Jeg husker bare at for eksempel x<5 betyr at x er større enn fem. Husker på barneskolen at vi kalte det for et krokodilletegn. x<5 vil da bety at x ''spiser 5'' fordi tallet er større.

 

Hm, nå ble jeg virkelig usikker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oisann.. Det som er er at krokodillen står i mellom f.eks 2 og 3, og da spiser han det største (3). Eller ei jente som har mye å velge og vrake i angående cm, if you catch my drift... ;) Altså mange måter å si det på, men det er å gå etter det største..

 

2 < 3

3 > 2

3 = 3

 

x > 4

osv osv.

Endret av TheKing97
Lenke til kommentar

Oisann.. Det som er er at krokodillen står i mellom f.eks 2 og 3, og da spiser han det største (3). Eller ei jente som har mye å velge og vrake i angående cm, if you catch my drift... ;) Altså mange måter å si det på, men det er å gå etter det største..

 

2 < 3

3 > 2

3 = 3

 

x > 4

osv osv.

 

Så det er ikke det samme? Det kan sikkert stemme :) Da gir det mening. Tenk at vi diskuterer krokodilletegn på en matteeksamenstråd :)

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Ja, noen av dem hadde virkelig fortjent det.

Nå viser det seg faktisk at alle tre mattelærerne stiller i morgen også! #respekt :)

Vurdere å kjøpe boken "Da matematikken ble til" (som en annen her på forumet anbefalte) til min lærer, men det er vel verre med du som har tre lærere. Kanskje du kan bake en kake? :p

 

 

 

Ja, det er sjelden man har snille lærere. Mattelæreren( matteeksamensveilederen) skal også hjelpe de som har kommet opp på mandag tror jeg :)

Respekt for dem. Du burde vel kanskje gi dem en "gave" du óg? :)

Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe boken "Da matematikken ble til" (som en annen her på forumet anbefalte) til min lærer, men det er vel verre med du som har tre lærere. Kanskje du kan bake en kake? :p

 

 

Respekt for dem. Du burde vel kanskje gi dem en "gave" du óg? :)

De hadde utvilsomt fortjent det, så jeg får se om jeg får med meg noen klassekamerater på ett eller annet...
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...