Gå til innhold

Hvordan fungerer komplett sin "på lager" status?


Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet, så lurer jeg litt på hvordan komplett sin "lager status" på deres hjemmeside fungerer.

 

Funker det slik som jeg beskriver nedover her nå, eller noe helt annet?

 

På lager (1-2 dager leveringstid) = Varen er på lager: Ved bestilling blir varen behandlet, og sendt straks den er ferdig behandlet.

 

Bestilt, forventet inn på lager Dato___= Varen er ikke på lager, men er bestilt fra leverandør. Varen forventes inn på lager igjen til gitt dato. Og sendes snarest den er.

 

Ikke på lager, forventes sendingsklare Dato___ (Usikker dato ) = Varen er ikke på lager, usikkert når varen kan bestilles og tilsendt fra leverandør.

 

Jeg lurer litt på dette, for de endrer seg veldig ofte. Og jeg syns det merkeligste er hvordan antallet endrer seg.

 

Eksempel: En skjerm er på lager 5 stk. Så blir den utsolgt. Så bestilles den, og får forventet leveringstid 20+ stk. Så kan den plutselig få 5 stk bestilt forventet leveringstid (usikker dato). Så ikke på lager, 2 stk forventet sendingsklare dato. Neste dag kan den få, samme bare endret antall og ikke dato. Neste der igjen, kan den få endret begge.

 

Hvorfor og hvordan skjer dette? :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ren gjetting, men tipper de trekker fra det som allerede er bestilt av andre fra summen

Står det f.eks 20 stk bestilt, så bestiller jeg 5, så vil jeg tro den endres til 15, ettersom det da er 15 stk tilgjengelig for andre

 

Er jo dumt om det står 20 stk bestilt, så er det 30stk som har bestilt fra de uten at antallet oppdaters, 10stk vil jo da ikke få til forventet dato men må vente til neste forsendelse igjen..

At det endres ofte er nok fordi folk ikke får med seg at det ikke er på lager før etter det er bestilt og dermed fjerner varen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Komplett opererer med 4 statuser på varene på web.

Grønn er på lager, blir sendt med en gang.

Gul bekreftet, bekreftet levering på vare fra leverandør.

Gul ubekreftet, vare er bestilt men dato er ubekreftet.

Rød, ikke på lager bestilles inn om det kommer ordre.

Varer som er reservert andre kunder kommer ikke opp som tilgjengelig eller på vei inn, så det -kooPa sier stemmer, feks om du bestiller en vare som det bare er en på lager av så forsvinner denne fra web (om varen ikke kommer inn igjen) eller bytter til Gul/rød på web.

Opplever av og til at bekreftede datoer ikke er 100%, ventet på et Razer keyboard og bekreftet dato kom og gikk uten noen varer, viste seg at container skipet med varene hadde sunket. Litt utenfor kompletts kontroll selvfølgelig.

Endret av brogamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...