Gå til innhold

Butikker som bruker PostNord


Anbefalte innlegg

Ja, men.... Det er da PostNord som tilbyr tjenesten hvor "leveringen" innbærerer at hvem som helst kan ta med seg pakken.

 

PostNord tilbyr et billig-alternativ i sin portefølje (som jeg viste lenger opp) som nettbutikker kan lokke med som "gratis frakt"

 

Vet ikke hvor mange nettbutikker som tilbyr dette, men det var jo utbredt ønske/debatt en gang om at folk gjerne ville ha mulighet til å kjøpe småtteri å få det som "brev" hjem.

 

Men som noen har antydet, det er mulig disse pakkene er uforsikret? (i allefall etter at de er levert på adressen) og det er også uklart hva som menes med "pakker med lav verdi" (men mulig det er angitt i kjøpsbetingelsene i nettbutikk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netonnet har gratis alternativ også, som går til en butikk

Dette er pakker som ikke blir prioritert da det er estimert lengre leveringstid, men fra erfaring så går det som regel like kjapt som når en betaler

Unntaket er nok når de har store mengder som skal sendes, som før Jul etc.

 

Pakker er ikke levert før kunden har de i hånden, men vi nordmenn er for snille så vi melder ikke pakker "ikke mottatt", når vi har fått de, så da kan de fortsette med denne måten å levere pakker 

Lenke til kommentar

Netonnet har gratis alternativ også, som går til en butikk

Dette er pakker som ikke blir prioritert da det er estimert lengre leveringstid, men fra erfaring så går det som regel like kjapt som når en betaler

Unntaket er nok når de har store mengder som skal sendes, som før Jul etc.

 

Pakker er ikke levert før kunden har de i hånden, men vi nordmenn er for snille så vi melder ikke pakker "ikke mottatt", når vi har fått de, så da kan de fortsette med denne måten å levere pakker 

Den siste setningen skulle vel vært:

"... men vi nordmenn er stort sett ikke svindlere så vi melder ikke pakker "ikke mottatt", når vi har fått de..."

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

PostNord har vel egentlig fungert helt utmerket nesten alle gangene de har levert en pakke til meg. Jeg har bare opplevd at de har feilet en gang, og tross alle omtalene til PostNord (99% negative), så har de fungert ganske bra ellers.

Den ene gangen de feilet så var det selvfølgelig noe som faktisk var viktig som jeg trengte ASAP, og da skal jo alt selvfølgelig ikke fungere.

Hadde en i9 som var bestilt fra Dustin Home som feilet etter et år, og måtte da kjøpe ny (fikk igjen pengene da), og denne gangen fra Komplett. Alt ser ut til å gå helt fint helt til den dagen den har komt til et service punkt, og den venter på utkjøring.

Den ble stuck der i 2 uker. Bestilte via en forhandler, og de purret på PostNord 5 ganger og ba dem om å levere. Skjedde ingenting. Da ringte jeg dem og spurte dem om jeg kunne hente pakken der den var. Selvfølgelig går ikke det, fordi da må den være bestilt dit, og ikke bli videresendt gjennom det punktet.

Også, når jeg returnerte CPU-en som ikke fungerte, klarte PostNord å rote vekk pakken, men Dustin Home var hyggelige nok til å betale tilbake uansett (tok 2 uker dette også). Men denne gangen var ikke pakken til meg så jeg kunne ikke bry meg mer.

Endret av NoobMaster
Lenke til kommentar

Jeg har en sending på vei fra Soundgarden, først brukte den 2 dager til Postmortems terminal på Langhus, det er jo egentlig greit nok men fredag 29 nov. fikk jeg melding om at den ville leveres torsdag 5. des men nå er forventet levering fredag 6. des, dette er for dårlig.

Lenke til kommentar

Må si jeg liker postnord bedre nå en før, men hvorfor lever de kun på kveldstid? man får sms at pakken kommer 20.20 på kveldstid levert i postkassen, er platekompaniet, jeg er glad for jeg slipper å hente slikt i butikk for de da må man ta med pass fordi butikkene ikke vil ta risikoen å levere til feil person fordi da får de klager, men de gjør vel ikke noe med det uansett. Forstår ikke hvorfor de tar seg tiden å levere på døren er jo ikke så mye vanskeligere? For pakken kan bli borte uansett.

Men syns det er litt rart for posten lever vel kun 3 ganger i uken på dagtid mellom kl 10-16 vanligvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...