Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fargekoder på telekabel


Anbefalte innlegg

Planlegger å flytte ADSL switcheren til rommet der ISDN boksen er. Har ISDN boks som er koblet til uten RJ45 plugg. Regner med at det er bare å kappe ledningen før IDSN boksen og sette på RJ45 plugger på til begge sider av switcheren. Kabelen som Telenor har benyttet har ikke samme fargekoder som spesifisert i RJ45 standarden. Kan noen hjelpe meg med rekkefølge jeg skal koble ledningene i RJ45 pluggen?

 

Følgende leder-par har kebelen:

I bruk (Koblet til ISDN boksen)

Blå/rød

Hvit/rød

Gul/rød

 

Ikke i bruk:

Lys blå/rød

 

Håper noen kan komme med råd.

 

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Planlegger å flytte ADSL switcheren til rommet der ISDN boksen er. Har ISDN boks som er koblet til uten RJ45 plugg. Regner med at det er bare å kappe ledningen før IDSN boksen og sette på RJ45 plugger på til begge sider av switcheren. Kabelen som Telenor har benyttet har ikke samme fargekoder som spesifisert i RJ45 standarden. Kan noen hjelpe meg med rekkefølge jeg skal koble ledningene i RJ45 pluggen?

 

Følgende leder-par har kebelen:

I bruk (Koblet til ISDN boksen)

Blå/rød

Hvit/rød

Gul/rød

 

Ikke i bruk:

Lys blå/rød

 

Håper noen kan komme med råd.

 

Helge

Rart at du har tre tilkoblede ledere tilkoblet i ISDN boksen, det er bare to ledere som kommer inn fra nettet... Sikker på at alle tre ledere er tilkoblet..?

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på det samme. Jeg var ikke akkurat imponert over kunnskapsnivået til han som monterte opprinnelig. Han har montert ISDN boksen som med bare kabel inn. Han har altså antakeligvis tatt både inn og ut signaler fra boksen. Så ble det noe krøll med at telefonene våre ble ødelagt om jeg koblet PC direkte i ISDN boksen. Så ble det lagt om.

 

Har åpnet boksen og sett på koblingen. Det er nummerkoder på fire av ledningene:

Gul: 3

Rød i par med gul: 4

Hvit: 5

Rød i par med hvit: 6

Så er Blå og tilhørende rød på en som det står U på (Kan det være utgang. I neste koblingsboks er disse koblet videre)

 

Håper på hjelp.

Lenke til kommentar

Du må nappe ut Blå / Rød som står koplet for seg selv og sette på en RJ-45 plugg på denne ( de to mitterste sporene i pluggen )og putte den på linjeinngangen på splitteren. Så en Nettverkskabel mellom Phone

på splitteren og RJ-45 inngangen på ISDN boxen. Viss du ikke kan sette på RJ-45 plugger, kan du klippe en en kabel med plugg og vri / lodde el.l. Hvit/Blå og Blå til paret du nappet fra boxen.

Lenke til kommentar

Ville tro at paret til venstre på bildet er innsignalet. Dette kommer på kun ett par. De to parene til venstre er da ISDN signalet som sendes rundt i huset ditt. ISDN bruker to par, der 3 og 6 er koblet i par og 4 og 5 er koblet i par. Hvis du skal sette på plugger bare følger du bare koblingen slik det er gjort i boksen nå, så skulle alt fungere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...