Gå til innhold

Det politiske landskap - Informasjonstråd


Anbefalte innlegg

Forslag: Stille opp partiene i riktig rekkefølge fra venstre/rødt til høyre/mørke blått.

6309099[/snapback]

Det kan bli vanskelig, det er enkelte her inne som er så usikkre på hvor partier skal plaseres og er så kåte på en debatt om det.

6309432[/snapback]

 

En slags skala alla The Political Compass kunne kanskje vært mulig. Men partiene har også motstridende meninger på ulike saksområder, så det kan nok bli vanskelig å få det nøyaktig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen temaer du savner? Gi en lyd!

5328433[/snapback]

Jeg savner "Legalisering av piratkopiering", eller tilsvarende.

6316036[/snapback]

 

Det gjør jeg også. Rv støtter fildeling, noe som kan bevitnes her: Pressemelding Jeg tror ikke det er mange andre som gjør det, da de fleste partier befinner seg for langt til høyre til å kunne fatte en slik besluttning på ideologisk grunnlag.

Lenke til kommentar

Noen temaer du savner? Gi en lyd!

5328433[/snapback]

Jeg savner "Legalisering av piratkopiering", eller tilsvarende.

6316036[/snapback]

 

Det gjør jeg også. Rv støtter fildeling, noe som kan bevitnes her: Pressemelding Jeg tror ikke det er mange andre som gjør det, da de fleste partier befinner seg for langt til høyre til å kunne fatte en slik besluttning på ideologisk grunnlag.

6416076[/snapback]

Jeg befinner meg "langt ute på høyresiden" (etter norsk målestokk), og er for et slikt forslag på ideologisk grunnlag. :shrug:

Lenke til kommentar
Rart, dette må vi nesten få en forklaring på. Det finnes ihertfall ikke et parti som representerer deg i Norge som jeg vet om. Nå vet ikke jeg så mye om småpartiene ytterst til høyre, men det kan kanskje du mer om?

 

Litt usikker på om alle partier egentlig har tatt stilling til denne saken.

 

S,

Lenke til kommentar

Har sendt mail til samtlige partier angående piratkopiering og standpunkt til åndverskloven og en eventuell ny en.

 

Diskusjon rundt dette på prinsippielt plan er fjernet, jeg skal se om jeg finner en passende tråd å sette innleggene inn i. Men gjerne kom med informasjon til hvilket partier som mener hva (og link til offisiell uttalelse eller partiprogram) om noen har det. Partiene er lite flink til å svare på mail, de er nok for opptatt av annet enn folk flests henvendelser :)

Lenke til kommentar
Jeg befinner meg "langt ute på høyresiden" (etter norsk målestokk), og er for et slikt forslag på ideologisk grunnlag.  :shrug:

6422128[/snapback]

Skulle så gjerne tatt denne debatten her, men det er visst fredet.

 

Dotten, fikk du med deg at jeg ville ha inn Miljøpartiet De Grønne og at jeg syns tråden var toppers?

Lenke til kommentar
Jeg befinner meg "langt ute på høyresiden" (etter norsk målestokk), og er for et slikt forslag på ideologisk grunnlag.  :shrug:

6422128[/snapback]

Skulle så gjerne tatt denne debatten her, men det er visst fredet.

 

Dotten, fikk du med deg at jeg ville ha inn Miljøpartiet De Grønne og at jeg syns tråden var toppers?

6481939[/snapback]

 

Debatten finner sted i andre tråder den, MDG skal jeg se om jeg får tatt med etterhvert, men kan ikke love noe. Er tidkrevende og partiene er forferdelig dårlig til å komme med informasjon når henvendelser blir sendt. Det tar ufattelig lang tid å lete frem alle standpunkter på egenhånd, denne tråden har kostet mye i arbeidstid og heldigvis er det takket være mange brukere at den er blitt som den er. Så det første jeg vil konsentrere meg om er å få laget en liste over brukere som har bidratt. Men for tiden er jeg litt opptatt med kinotråden, må ta en ting om gangen :)

 

Til dere som har sendt pm, de er notert og vil implementeres når tiden strekker til. Utrolig bra at folk tar seg tid, det letter på arbeidet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har sendt mail til samtlige partier angående piratkopiering og standpunkt til åndverskloven og en eventuell ny en.

6473297[/snapback]

Jeg sendte også ut mail til samtlige partier jeg fant e-postadresse til midt i juni, og jeg har hittil kun fått svar fra fire partier: (i kronologisk rekkefølge) Venstre, DLF, KrF og FrP.

 

Venstre: "Vi arbeider for tiden med å avklare en del prinsippielle problemstillinger rundt temaet du reiser, og regner med å komme tilbake med et helhetlig standpunkt i løpet av høsten."

 

Legalisering av piratkopiering:

For: RV

Mot: DLF, FrP, KrF

 

Jeg kan PMe e-post svarene til de som ønsker å lese hele mailen(e).

 

Det går typisk igjen at musikk skal være lov å kopiere til eget bruk... men det holder ikke for min del og jeg regner ikke ripping fra egen innkjøpt CD til PC som "piratkopiering". Jeg innbiller meg at de fleste partiene ikke har satt seg særlig inn i problemstillingen og mange tror det kun handler om å brenne musikk-CD'er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg vil gjerne se hva Frp har å si.

 

De var jo smarte nok til å være motstandere av det opprinnelige forslaget til åndsverklov fra dag en.

6642570[/snapback]

 

Beklager sent svar, tror jeg hadde slått av epostvarsling eller noe...

 

Hei

 

Takk for henvendelsen. Fremskrittspartiet ønsker å tillate musikkopiering til eget bruk.  Vi stemte imot at det ikke skal være tillatt å kopiere åndsverk til eget bruk, også i de tilfeller verket er kopisikret.  Samtidig er det en bred politisk enighet om at rettigheter til åndsverk skal beskyttes.  Slike rettigheter er et viktig fundament i moderne økonomi viktige for å stimulere til kreativitet og nyskapning.

 

Vennlig hilsen

Thor M. Bostad

Kultur- og IKT-Politisk rådgiver

Fremskrittspartiets Stortingsgruppe

 

De to siste setningene tolker jeg her som at FrP generelt sett er imot piratkopiering.

 

Edit: Forøvrig har jeg ikke fått noen flere svar i mail. Jeg vet ikke hvor lenge politiske partier oppbevarer gamle mail, men jeg regner ikke med å få noen flere svar på mailen jeg sendte ut for tre-fire måneder siden.

Endret av Pion
Lenke til kommentar
helt toppers tråd :D , men kanskje du også kan ta med hva ungoms partiene mener? Jeg mener, ettersom det er ganske mange tennåringer og folk i 20-års alderen her  :shrug:

6778319[/snapback]

 

Jeg er dessverre fullbooket til det for tiden, har en god del tråder å holde styr på. Kanskje engang i fremtiden. Kunne vært litt lettere om partiene faktisk tok seg bryet verdt og engasjerte seg litt når de får forespørsler. Når man må lete alt opp selv så tar det mye tid. Tid jeg ikke har for tiden. Så da må jeg dessverre la det stå på ventelisten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...