Gå til innhold

Aprilfest 2011 - tomsi42 - KISS


Anbefalte innlegg

I år blir det kandidat-nivå. Og jeg tenker jeg skal følge KISS prinsippet denne gangen.

 

KISS = Keep it simple, sunshine (alternativt stupid/smartass/silly)

 

Et kamera - et objektiv. Ikke noe ekstrautstyr som stativ, blits, selvutløser etc.

 

Hvilket kamera. Og hvilket objektiv? Det har jeg ikke bestemt meg for enda...

Da har jeg bestemt meg for at kamera og objektiv kombinasjonen blir Olympus E-420 og ZD 25mm f/2.8 - Enkelt og greit.

 

edit: Det er mulig jeg vil bytte ut noe i løpet av utfordringen. I såfall blir det enten hus eller objektiv. Og da kun et bytte per uke.

Endret av tomsi42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. En grå lørdagskveld.

post-126935-0-64345700-1301781002_thumb.jpg

E-420 + ZD 25mm f/2.8 @ 1/125s; f/5.6; ISO 200

 

Ingen solskinnshistorie idag heller, men litt gult lyser opp.

 

edit: Jeg var ikke helt fornøyd med utsnittet, så jeg justerte om til 4:5. Førsteutkastet i spoiler.

 

 

post-126935-0-61872500-1301765698_thumb.jpg

 

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

1. Kong vinters siste krameptrekning?

Spørs om det blir den aller siste da. Men bildet var uansett bra, diagonaler, gjentakelser og dybde. Rene kinderegget m.a.o.

 

2. april: Ingen særlig tvil om at det var grått på lørdag. Men på tross av et noe kjølig inntrykk, livnet denne faktisk opp på en dag uten sol og sikt.

 

3. april: Du sparte denne til festen ja. Rimelig malplassert sak, ensom ute på den store og ellers tomme plassen. Det var litt forfall i utval i dag...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...