Gå til innhold

Dette sier de viktigste punktene i den nye piratloven (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq
Jeg har nå flytta ut av norge... på internett. Kryptert VPN er en grei investering i disse dager.
Jupp! privateinternetaccess.com, billig og fint! :D

Hastigheter får du på de ulike serverne?

 

 

Lenke til kommentar

For det er sikkert ikke USA som trekker i snorene her... neeeei, da...

Det lukter maffiavirksomhet lang vei.

 

Jaja, flytta ut av Norge jeg også. 2048-bits kryptering.

Suck on that, arses.

 

(Man skal vel kanskje ikke rope så altfor høyt om det framover heller.)

(Kommer sikkert en lov på trappene som gjør bruken av VPN ulovlig, slik at alle blir kriminelle der også.)

Endret av Nomen Nescio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor stor er sjansen for å bli tatt hvis man har piratkopiering før denne loven ble vedtatt? Jeg kjenner nemlig en som har gjort det. Broren til en venn av meg. Hva er sjansen for at han blir tatt?

 

Du kjenner en som har piratkopiert?

Gratulere :)

I dag så piratkopierer vel alle selv og den dag er det det beste.

 

Den dagen det kommer en tjeneste som innfrir alt jeg vil ha, nye episoder maks 24 timer etter de har kommet ut, stort utvalg og ikke minst en pris helst under 50,-

Endret av MhMh
Lenke til kommentar

Hastigheter får du på de ulike serverne?

Fikk vel omtrent maxa 40/40 linja mi tidligere i dag, men i kveld har jeg slitt med lav fart fra alle serverene. Rundt 1-3MB/s på torrent og streaming. Speedtests viste alt fra 0-70Mbps så det virka rimelig ustabilt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Takk :)

Sikkert helt ok det, får litt båndbredde igjen til andre ting enn torrents også da :p

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Da dere introduserte Extra, lovte dere å at dette ikke skulle gå utover artiklene i Gratis-versjonen,

og at den skulle inneholde samme stoff som før! Dette tema (Piratloven) er et av de temaene som

har blitt kommentert mest av alle sakene dere har hatt tidligere, så hvorfor er den ikke åpen for alle?

Ja jeg vet, dere bestemmer, men det er god skikk å holde det man lover... ;)

 

IKKE BRA!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For det er sikkert ikke USA som trekker i snorene her... neeeei, da...Det lukter maffiavirksomhet lang vei.Jaja, flytta ut av Norge jeg også. 2048-bits kryptering.Suck on that, arses.(Man skal vel kanskje ikke rope så altfor høyt om det framover heller.)(Kommer sikkert en lov på trappene som gjør bruken av VPN ulovlig, slik at alle blir kriminelle der også.)

 

Hvis VPN tilbyderen fører logger, spiller det vel mindre rolle hva krypteringen er?

Lenke til kommentar

Fordelen med vpn er mange.

For det første loggfører vel de fleste bare når man kobler til og fra serveren, og ettersom flere bruker samme server, og samme ip og er koblet til samtidig er det ikke lett å vite hvem av vpn-brukerne som har gjort den eventuelle ugjerningen.

 

Den andre fordelen er at Norske rettighetshavere ikke vil gå etter utenlandske ip-adresser, og om noen går etter ip-adressen må dem få utlevert informasjon via landet serveren er i, i tilegg til dette må dem få itlevert ip adresse fra din egentlige isp. Dobbelt arbeid, minst.

rettighetshavere i landet hvor vpn server står må først få utlevert info fra vpn tilbyder, så via utenlandske Norge.

 

Dette gjør nok dem sannsynligvis ikke engang vil prøve å fange folk som går via vpn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...