Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Halve dosen morgen halve kveld


Anbefalte innlegg

Bruker Lamictal mot øyemigrene. Fantastisk medisin men plages med tåkesyn som bivirkning ser veldig tåkete. Hadde det litt med 125 mg men når jeg økte til 150 ble det mer. Har begynt å ta en dose morgen og en kveld. Merker mindre tåkesyn men den er der. Jeg lurte på hvis jeg tar halve dosen morgen og halve dosen før jeg legger meg. Gir en medisin effekt om man tar den før man sover? Virker den ikke bedre om man tar hele dosen iløpet av dagen? Og jeg hadde effekt av 125 men nevrolog sa at jeg kunne trappe opp til 150 pga 125 var lav dose og med 150 får jeg kanskje enda mindre anfall

 

Anonymous poster hash: 7734c...7fb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går på Lamictal 100mg morgen og kveld. Etter å ha trappa sakte opp til 50mg en gang om dagen og stått der en liten stund fikk jeg beskjed om å gå over til 50mg morgen og kveld, før jeg gikk opp til 100mg morgen og kveld. Fordelen, i følge legen min, er at serumkonsentrasjonen gjerne holder seg mer stabil. Men det er store variasjoner på hvor lang halvveringstid man har på Lamictal. Halvveringstida varierer fra 14 til 103 timer.Nå bruker jeg det mot bipolar-lidelse og ikke migrene, men regner med disse rådene er generelle nok til at det gjelder ditt tilfelle også.

 

NB! Må nesten understreke at jeg ikke er helsepersonell, bare pasient som liker å lese meg opp på medisinene jeg bruker. Bare så du ikke tar det jeg skriver som en ultimat sannhet. Det beste er egentlig å høre med legen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...