Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Problemer med ankel etter snowblade-fall


aklla

Anbefalte innlegg

For ca 3 uker siden var jeg å stod på snowblades, eller rettere sagt, forsøkte å stå på snowblades :p

Jeg falt og klarte å knekke den ene skien, på snowblades er det ikke bindinger som løsner, så ankelen min tok hele trykket.

Antagelig var det en stygg vridning i ankelen som gjorde at den knakk.

 

Alt var ok med ankelen i de kommende dagene, men fikk vondt i ankelen etter rundt 4 dager.

Nå får jeg veldig vondt på siden hvis jeg legger noe trykk på fotsålen, samt ved en god del andre situasjoner som legger litt belastning på siden av ankelen.

 

Noe jeg kan gjøre for at dette skal bli bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg falt og klarte å knekke den ene skien, på snowblades er det ikke bindinger som løsner, så ankelen min tok hele trykket.

 

Helt sant det der. Derfor jeg ikke anbefaler noen å stå på dette. Har selv gått med krykker i 3 uker etter et ganske mildt tryn, men disse bindingene løste ikke ut.

Ville bare pointere dette for andre som tenker tanken på disse skiene.

 

 

Når det gjelder skaden din så kan jeg ikke svare deg noe som helst. De gangene jeg har dratt til legevakta så har jeg alltid merket at det er noe som er feil, ikke bare normalt vondt. Dette har vært riktig vær eneste gang, til nå ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg falt og klarte å knekke den ene skien, på snowblades er det ikke bindinger som løsner, så ankelen min tok hele trykket.

Helt sant det der. Derfor jeg ikke anbefaler noen å stå på dette. Har selv gått med krykker i 3 uker etter et ganske mildt tryn, men disse bindingene løste ikke ut.

Ville bare pointere dette for andre som tenker tanken på disse skiene.

Tviler på at jeg kjøper nye, har hatt mye styggere fall med slalåmski og den værste skaden jeg har fått der er litt neseblod og ødelagte briller

Lenke til kommentar

Fysioterapeut?

 

På blades kan man jo ikke få særlig større fart en gangfart før de er ustabile, så man tryner lett men i lavere fart enn på ski.

 

Lite lyst til å dra til lege eller fysioterapeut.

 

Blades er helt greit stabile i høyere fart enn gangfart, de går ganske raskt om man bare vil/tør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags hjelp forventer du at du kan få her på forumet etter 3 uker? Om den ikke ble behandlet riktig når du fikk den, og ikke gått over enda, er det ikke mye vi kan si.

 

Ang. det med snowblades var det så klart overdrevet. Men jeg vil uansett påstå maksfart på blades er relativt sakte i forhold til f. eks. hva jeg oppnår med mine super-g ski.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Du er jo nødt til å komme deg til lege, det kan virke som du ønsker å ha vondt i ankelen siden du ikke ønsker å dra til lege. Hvordan går det nå?

 

Dette er fra en som selv skada seg på snowboard for 13 år siden, jeg dro til leger etter leger etter leger til noen forstod noe var galt (Har nå vært gjennom 6 operasjoner og sliter fortsatt - fordi det tok for lang tid før noen forstod at noe var galt - men jeg lot ihvertfall ikke være å dra til legen.

 

Så det å ikke ville dra til lege eller fysioterapi er noe av det dummeste jeg har hørt! Da ber du jo om å ha vondt da....

Lenke til kommentar

Lang ifra. "Så lenge det er blodomløp" kan ben og sener repareres. Du har bare ikke skjønt det enda. Den prosessen tar måneder, i verste fall år. Men metoden er idiotsikker. Ingen negative bivirkninger. Samtidig vil vekta bli normal, stoffskifte vil bli bedre, sjansen for hjerte- og karsykdom minimalisert, reumatisme en sage blott, og mindre demens. Egentlig må du være glad til at du lærte hvem du ikke kan stole på. I motsatt fall kan du ende du opp med mange nye operasjoner

  • hjerte (en i min familie fikk 3 operasjoner for det)
  • reumatisme
  • prostata

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

De har nesten invalidisert "Forundret27" :(

 

Forundret27

.. de siste 12 årene vært sterkt plaget av skade i ankelen min, brusken i ankelleddet løsner og skaper mye smerter og plager, selv uten særlig belastning. Har vært igjennom 6 operasjoner, flest atroskopier, og også en brusktransplantasjon. Neste steg der er ankelprotese eller avstivning. Det som er et evig spørsmål jeg har stilt og fortsatt stiller er;

 

(Familie: Vi fikk beskjed om at sykdommen han hadde var noe annet enn det medisinkuren gjaldt -> han døde fordi han ikke fikk behandling ... eller fordi han fikk behandling ... hvem vet?)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

De har nesten invalidisert "Forundret27" :(

 

(Familie: Vi fikk beskjed om at sykdommen han hadde var noe annet enn det medisinkuren gjaldt -> han døde fordi han ikke fikk behandling ... eller fordi han fikk behandling ... hvem vet?)

Vel, ankelen hans var jo ikke bra når h*n dro til legen heller da, om den har blitt bedre eller værre får nesten han svare på. Personlig har jeg og familie bare hatt god erfaring :)

Lenke til kommentar

Kunne nevnt en del andre ting, som at de fikset stoff-skifte problemer hos min søster, ett merkelig brudd i armen min, 2 mindre inngrep for noen år siden, reddet livet til broren min, muligens reddet synet mitt i en fiskeulykke, fikset søvnproblemer hos faren min, osv...

 

Alt dette uten varige problemer i etterkant

Lenke til kommentar

Etter at Wikipedia er blitt god på å formidle hva gjeldende medisinvitenskap er ser jeg logikken i NRK oppslagene :( Hvilken verden har jeg havnet i ... er det lov å melde seg ut?

(visste lite ettersom det er 22 år siden jeg var innom et sykehus som pasient... det var uten problemer, varte 40 minutter )

 

(Vi dro nylig til venterom-kafe på sykehus for en kopp kaffe. Ingenting var brukbar mat der :( - Narvesen - fullt lovlig i Norge, men røykeforbud selvfølgelig. Klart folk må få lov til å spise sjokolade mens de venter på at innlagt kommer ut? Helsedirektoratets kostråd ble ikke tatt mye bokstavelig der... på et sykehus)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...