Gå til innhold

Anmeldelse: SimCity (Win)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her er hva jeg leste om spillet på en annen side...

"Seriously, the dependence on other people in order to successfully play this game, on top of remote data files, has completely killed this game for me. I DO NOT want to be dependent on other people in order to create a thriving city."

"So if you're playing alone (no online interactions with other humans), you can only build cities in sandbox mode. No budget to balance, no pollution to deal with, no disasters to stomp out. Just municipal masturbation.

And if you do want to make an actual game out of it, you have to negotiate, deal with, and ultimately rely upon other human players, many of whom may play much more or much less than your own schedule allows. So if you need to deal with real-world shit for a few weeks, your city goes to pot, their cities get dragged down, and you're the asshole.

In other words, you can't just play a challenging private game by yourself against the AI. It's either jerk-off mode or "only win if you don't even step away to take a shit" mode."

"I was super pumped for this game tomorrow. But now i read it have always on DRM. What a disapointment, i will not buy this now."

• Liker 5
Lenke til kommentar

her er en kommentar fra en annen side..

"So... the long and short of it is that they took my beloved SimCity and turned it into FarmVille? I'll stick with SimCity 4, thanks. I play this series to craft thriving cityscapes, not get metaphorically teabagged by 12 year olds online. Do they really need to shoehorn online play into EVERY game now? Enough, already. "

dere får bare kose dere med det her.. jeg står fint over gitt...

• Liker 2
Lenke til kommentar

her er hva jeg leste om spillet på en annen side...

"Seriously, the dependence on other people in order to successfully play this game, on top of remote data files, has completely killed this game for me. I DO NOT want to be dependent on other people in order to create a thriving city."

"So if you're playing alone (no online interactions with other humans), you can only build cities in sandbox mode. No budget to balance, no pollution to deal with, no disasters to stomp out. Just municipal masturbation.

And if you do want to make an actual game out of it, you have to negotiate, deal with, and ultimately rely upon other human players, many of whom may play much more or much less than your own schedule allows. So if you need to deal with real-world shit for a few weeks, your city goes to pot, their cities get dragged down, and you're the asshole.

In other words, you can't just play a challenging private game by yourself against the AI. It's either jerk-off mode or "only win if you don't even step away to take a shit" mode."

"I was super pumped for this game tomorrow. But now i read it have always on DRM. What a disapointment, i will not buy this now."

Seriøst? Har han ikke fått med seg at han kan styre en hel region selv? Er absolutt ikke avhenging av andre folk dersom en ikke vil det.

Lenke til kommentar

Og her er en kommentar fra en annen side igjen:

"Their review is a fair portrayal of new folks who haven't been camping the game on reddit for a year and are expecting SC4 2013. We've gotten past it because we've done 3 betas and have gone through the stages of grief. They haven't, nor will the other millions of former SC4 players who don't camp the 'net and are just expecting "more better"."

Stoler heller på folk som har spilt det enn folk som bare har lest om det. Og det er slett ikke Farmville. Den kommentaren er rett og slett tåpelig.

Sim City ser ut til å være kjempebra, alle som har spilt beta versjonene sier det. Det er et annerledes spill, men det vil ikke si at det er dårlig.

Det er klart at det er et problem at det er krav til å alltid være online, og størrelsen på byene er kanskje litt for små.

Men jeg regner med at innen de skrur av serverne om en fire fem år så er spillet glemt og gjemt for min del. Og Maxis har "lovet" at de skal øke størrelsen.

Uansett bare to små problemer.

Slutt å være så bastant negativ, folkens. Dere høres ut som en flokk skrikerunger.

Må bare svare litt på dette også:

Hvis du ikke vil trenger du ikke være avhengig av andre spillere. Det er kun dersom du 1) deler regionen din med andre, eller 2) joiner en annens region, at du må være avhengig av andre.

Vil du ikke det så er det bare å spille alene. Null stress.

Leser ikke folk?

Og "has drm, won't buy": synd for deg. Det er i det minste ikke SecuROM.

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk klager sånn på alltid-online-kravet. Vet ikke hvilken tidsalder dere lever i, men min PC er til enhver koblet til nett med ethernet-kabel, og har vært det i ti år. Hva er problemet?

Hvis det ikke er mulig å spille alene, så er det et problem som er separat fra alltid-online-biten. Se f.eks Diablo 3, hvor man alltid må være online, men likevel kan spille mutters alene om man vil.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan man velge hvem man vil samarbeide med, eller blir dette valgt vilkårlig av spillet?Høyst sannsynlig blir alltid-online kravet en dealbreaker for meg også, kjøper muligens spillet når det kommer på tilbud etter hvert.

Du kan selv invitere venner inn i regioner og hindre adgang for andre enn inviterte.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk klager sånn på alltid-online-kravet. Vet ikke hvilken tidsalder dere lever i, men min PC er til enhver koblet til nett med ethernet-kabel, og har vært det i ti år. Hva er problemet?

Det er litt kjipt for folk som meg, som bor i et kompleks hvor internettet ikke lar programmer som Steam og Origin koble seg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...