Gå til innhold

ssd til MacBook Pro Retina. Komplisert! noen som kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Har en MacBook Pro 13t retina late 2012 versjon 10.2

Denne har ssd 120 gb, noe som blir veldig lite når jeg vil bruke boot camp.

 

Jeg har også en MacBook Air delemaskin.

 

Jeg demonterte denne og tok ut ssdisken på 256 gb for å montere denne i pro. Det viser seg at air maskinen har en lengre og avlang flashdisk, mens pro har en bredere mer firkantet flashdisk.

Det vil si at disse to passer ikke overens.

 

Jeg synes dette er litt idiotisk av apple da de allerede har egne type disker til disse maskinene sånn at vanlig ssd disker ikke passer?  da kunne i det minste flashdiskene fra air passe over i pro retina?

 

har lest steder at jeg  må til denne siden for å skaffe disk som passer:

 

https://eshop.macsales.com/item/Other%20World%20Computing/SSDA12K240/

 

stemmer dette, eller kan disse passe, da de ser så like ut ( på avstand ) 

 

https://www.komplett.no/product/838647/datautstyr/harddiskerssd/ssd-msata/samsung-850-evo-500gb-msata-ssd#

 

Jeg vil gjerne få oppgradert min ssd, men vet ikke hvem hva hvor, kan noen forklare, lære meg dette?

 

på forhånd takk. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo ... skulle jo gjerne funnet en løsning fra Norge som ikke koster slike summer til en maskin fra 2012 ... 

har forstått det slik at owc sender med en slags overgang som gjør at deres passer? eller er det selve disken som passer? Mener å ha hørt at det er snakk om en overgang ...

Endret av Amistadheart
Lenke til kommentar

tusen takk for gode svar begge to ...

 

men hvis diskene ikke trenger overgang, hvorfor selges ikke disse diskene i norge? evt hos komplett ? hva heter disse diskene egentlig ? 

ssd? 

 

Det er SSD ja, men Apple benytter proprietære løsninger som gjør utvalget av tredjeparts alternativer svært begrenset.

 

Lite utvalg og ekstreme priser med påfølgende liten etterspørsel er nok litt av årsaken at du ikke finner disse i "vanlige" butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...