Gå til innhold

Tråden for klassisk musikk


Freqtal

Anbefalte innlegg

Apocalyptica sine metallica covre er jo fine...Men hakke peiling på klassisk musikk ellers.

Apolyptica er vel strengt tatt ikke klassisk, mer cello metal. :)

 

Sjekk ut Brahms' Ein Deutsches Requiem. Den er så mektig at den nesten splitter jorda i to :)

:dribble:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassisk musikk er stemningsfull musikk. Eksempler på sanger jeg liker spesielt godt: Morgenstemning av Grieg, Air av Bach og 5.symfoni av Beethoven. Utrolig fine sanger.

 

Klassisk musikk er for meg filmmusikk, fordi mye av det er utrolig stemningsfullt. Altså; jeg spiller ikke klassisk, og det er liksom ikke yndlingsmusikken, men mye av det er utrolig vakkert. Ingenting er som Leif Ove Andsnes rulle over Steinway-flyglet med fingrene sine.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hvem hører ikke på klassisk musikk? Jo, tecnho elskere og folk som ikke liker musikk, for nemlig all musikk stammer fra klassisk musikk som også er det grunnlagende, og folk som ikke liker klassisk musikk, vet virkelig ikke hva musikk er!

8565967[/snapback]

 

Nåja, husk på at DJ Tiësto's remix av Adagio For Strings er ekstremt populær blandt techno/trance (whatever) elskere.

 

On-topic så kan jeg igjen at jeg fortrekker den orginale Adagio For Strings, det er den mest følelsesmessige klassiske låta jeg noen gang har hørt! Ellers foretrekker jeg Vivaldi's og Rodrigo's verk ;) Men Bach, Beethoven, Mozart, Grieg og Tchaikovsky er også noen klassiske komponister jeg hører på i blandt.

Lenke til kommentar
Ja, e det det, eller e eg helt alene? Bare lurer fordi det ser ut som det bare går i metal, rap og trance her på forumet(kan være eg tar helt feil). Visst du hører på klassisk musikk, gi en lyd. Kom også gjerne med anbefalinger av stykker eller noe annet du har på hjertet(innen klassisk musikk selvfølgelig).

 

Liker selv mye av Chopin sin musikk, som "Dødsmarsjen" og "Fantaisie Impromptu". Griegs "A-moll-konsert" e jo også (mektig og) vakker.

3506301[/snapback]

Hvor blir det av Nicolo Paganini?? jeg vil STERKT anbefale hans Caprice no'' 5 - 24 mens de 4 første er litt kjedelige for min del, men no ''5 er nok MIN favoritt som gitarist....... :thumbup:

Endret av MacNitro
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Innlegget ovanfor kan eg støtte fullt og heilt ord for ord!

 

Er det nokon her som har peiling på musikk som likar Paganini? Eg har tenkt å utforske Liszt sine Paganini-variasjonar, spesielt hans variasjon av La Campanella er utruleg stilig. Vidare er eg litt usikker på kva eg skal utforske av klassisk musikk og treng nokre tips.

 

Grieg har eg høyrt lite på, men synest eg bør utforske meir. Elles har Mozart laga mykje stilig, bl.a. er ein del frå Tryllefløyten, Requiem og Eine Kleine Nachtmusik ganske tøft. Beethoven (5. symfoni, Für Elise) og Bach (Bouree) er to andre gode som er representert i

(Mozart - Eine Kleine Nachtmusik, Beethoven - Für Elise, Bach - Bouree).
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...