Gå til innhold

le Tour de France 2013 - i 100!


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

le Tour de France 2013

 

 

Da er løypa for neste års Tour de France klar og jeg gleder meg allerede!

 

Le Tour de France 2013 er den 100. utgaven av sykkelrittet og det kommer til å bli spektakulært. Vil oppdatere tråden når mer info kommer og jeg sitter på et bedre nett.

 

Rittet varer fra 29. juni til 21. juli.

 

56035_429656837083701_1250305542_o.jpg

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tre byer her også. Paris, Nice og Lyon. Herlig land, bare synd man må bruke tegnspråk for å kommunisere med 95 % av den lokale befolkningen. Har du tenkt å ta turen ned neste år?

 

Eller, Lyon ser vel mer ut som en startby på det kartet. I så fall er det bare to. Var faktisk en målby.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Det beste med årets (2013) TdF for oss nordmenn, er at vi sannsynligvis har norsk spenning i vente på de fleste typer etapper. 7 flate etapper med Alexander som Katusjas spurter. 2 Grønn trøye aspiranter i både Thor og Alexander. Forhåpentligvis LPN i kjempeform på de mer kuperte. Kjenner dette kan bli litt av en sommer ja.

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Ahh, forumets viktigste tråd :p Gleder meg som en unge. Litt av en løype de har komponert, vi kommer til å få mange gode Norske øyeblikk hvis rytterne våre stiller til start i superform.

 

Angående Sky kaptein har det versert "rykter" om at Wiggins skal kjøre Giro'n pga for lite tempokilometer i Touren, men stiller meg litt tvilsom til det. Har du først vunnet rittet en gang vil du vel prøve å gjenta suksessen fra året før?

Lenke til kommentar

Hadde det vært opp til Bradley selv så ville han garantert satset på å forsvare seieren. Tror nok at det er Brailsford og co. som tar den avgjørelsen. Jeg ville sett an hvem som virker sterkest av Bradley og Froome utover vårsesongen før jeg hadde tatt en slik avgjørelse. Hadde vært spennende å se hva Sky hadde gjort i år om Contador og Schleck hadde vært med. Jeg hadde vært fristet til å bytte kaptein underveis i rittet, for Froome var utvilsomt feltets piggeste rytter i år.

Lenke til kommentar

Legger inn en interessant link til artikkel i procycling, hvor de omtaler noen nøkkeletapper og løypeprofiler.

http://www.procyclin...icle3500853.ece

 

Ah.. jeg er et vintermenneske og sluker alt av langrenn og skiskyting, men nå gleder jeg meg vannvittig til sommeren allerede. Tror jeg skal mure meg inne slå av telefoner og sitte klistret foran Eurosport/TV 2 i juli. Sportssjef i Tour-manager blir det OPQS i år tro?

Endret av Roca
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flott å se at tråden allerede er oppe! Gjentar (forhåpentligvis) suksessen fra 2011 med å reise ned til området rundt Gap (der Thor slo EBH i '11), da det blir mange snasne etapper i det området i år. Satser på å få brynt meg på både Mont Ventoux og Alpe d'Huez i løpet av sommern, ja! :D

 

Det er bare å telle ned, men først kommer jo giroen :)

 

edit: og mange andre klassikere, så klart

Endret av janovi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var merkelig at de ikke fikk fornyet den? Skulle tro at når laget hadde såpass bra WT ranking at dette ikke skulle være noe problem.

 

Debatten på Cyklingnews debattforum går omkring grunnen til at Katusha ikke fikk lisens, men så langt jeg kan se er fler av teoriene like sannsynlige . Det var ihvertfall ikke sportslige kriterier som lå til grunn for avgjørelsen, det er helt sikkert.

 

Jeg tror nok Katusha får wild card til Giro og Vuelta, jeg er derimot redd for Touren glipper. Og for oss nordmenn som gledet oss til at det skulle kjøres for Kristoff i spurtene der, så er jo dette en skikkelig nedtur.

.

Mine bønner til eventuelle sykkelguder er at Katusha får den fjerde wild card plassen i touren. Europcar, Sour Sojasun og Cofidis er vel omtrent sikret de tre første wild card'ene. Det er vel fire wild card alt i alt i touren tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...