Gå til innhold

Russland eller USA - Hvem ville vunnet i krig?


Anbefalte innlegg

Artig tråd dette her. Det morsomme er at trådstarter faktisk får presentert mange fakta med kilder som motstrider det han sier, hvorpå han kun har svar som "Russland tar dem på tre sekunder" osv.

 

Alt tiliser at USA vil vinne i en kinvensjonell krig og ved en atomkrig vil antagelig begge parter forsvinne, samme med oss. Det virker som trådstarters resonement bygger mest på hat mot USA samt ett inderlig håp om landets undergang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig tråd dette her. Det morsomme er at trådstarter faktisk får presentert mange fakta med kilder som motstrider det han sier, hvorpå han kun har svar som "Russland tar dem på tre sekunder" osv.

 

Alt tiliser at USA vil vinne i en kinvensjonell krig og ved en atomkrig vil antagelig begge parter forsvinne, samme med oss. Det virker som trådstarters resonement bygger mest på hat mot USA samt ett inderlig håp om landets undergang.

 

Denne diskusjonen var i utgangspunktet ikke ment som en seriøs diskusjon. Enkelte folk her inne hater USA, av flere grunner. Hvis man bare skal fremvise dette hatet så bidrar man ikke noe særlig til diskusjon. Forumet taper seg i kvalitet med trolling.

Lenke til kommentar

Russland har mange fine ubåter de og, selvom USA er teknologisk overlegen enn Russland, så har Russland dobbelt så mange langdistanses raketter og masse annet med atomvåpen i seg enn det USA har.

 

 

 

SE på denne: http://www.fn.no/Temaer/Fred-og-sikkerhet/Nedrustning/Hvilke-land-har-atomvaapen

 

Det du fokuserer på, er en ren atom-militær kraft.

 

Russland har flere atomstridshoder enn USA. Men det meste av hva Russland har, er utdatert dritt, fra Soviet's tid (Hvor atomstridshoder har en lei tendens til å bare forsvinne fra depoene), hvor Russland hadde vært heldig om de hadde klart å få start på 1/4 av atomrakettene sine.

 

USA's atomvåpen er teknologisk overlegen Russland's atomvåpen, og i ren slagkraft, så er nok USA i stand til å utslette verden 25 ganger, mens Russland er i stand til å utslette verden 12 ganger.

 

(Når holder det riktig nok med 1 gang, dog)

 

 

US Navy:

 

324,466 active duty personnel

3,700+ aircraft

 

 

NAVAL POWER

 

Total Navy Ships: 2,384

 

Major Ports & Terminals: 21

Aircraft Carriers: 11 [2011]

Destroyers: 59 [2011]

Submarines: 75 [2011]

Frigates: 30 [2011]

Patrol Craft: 12 [2011]

Mine Warfare Craft: 14 [2011]

Amphibious Assault Craft: 30 [2011]

 

Russian Navy:

 

140,000 active duty personnel

 

Total Navy Ships: 233

 

Major Ports & Terminals: 7

Aircraft Carriers: 1 [2011]

Destroyers: 14 [2011]

Submarines: 48 [2011]

Frigates: 5 [2011]

Patrol Craft: 60 [2011]

Mine Warfare Craft: 34 [2011]

Amphibious Assault Craft: 23

 

 

 

Den russiske marinen er patetisk svak, og liten, sammenlignet med US Navy (Som har en større, og mer slagkraftig marine, enn resten av verden samlet sett har)

 

 

US air force:

 

AIR POWER

 

Total Aircraft: 18,234 [2011]

Helicopters: 6,417 [2011]

Serviceable Airports: 15,097 [201

 

(Inklusiv alt, droner, Tomahawks etc+)

 

 

Russian Air Force:

 

 

Total Aircraft: 2,749 [2011]

Helicopters: 588 [2011]

Serviceable Airports: 1,213 [2011]

 

(Inklusive alt)

 

 

Det Amerikanske flyvåpenet er både teknologisk og antall-messig overlegen det russiske. USA har forøvrig et mektigere flyvåpen enn Russland, EU og Israel har, kombinert sett.

 

Hvorfor nevner du Israel?

Er så lei av USA fans som sier at USA er best osv.. også sier at Israel også er best. Tyrkia er sterkere enn f.eks Israel, India er sterkere enn Israel, Kina er sterkere enn Israel, og det fins mange andre land som er sterkere enn Israel.

 

Folk overdriver Israel alt for mye.

 

Jeg nevner Israel, for å sette det i en klar kontekst (Da Israel er ansett som det sterkeste landet i midt-østen, og et av verdens 10 sterkeste land, generelt)

 

I tillegg anbefaler jeg deg heller å fokusere på å diskutere skikkelig, i henhold til forumets rettninslinjer, fremfor å slenge ut kommentarer som tilsvar til hvert sakelige innlegg du får presentert mot deg, hvor du ikke gjør annet enn :

 

"USA sux.. Fordi jeg sier det. Russland er best. 1337 -- Epix... Fuck USA."

 

Her på forumet forholder vi oss til realiteter, bassert på fakta, ikke personlig "anti amerikanisme".

 

Og realitetene er som følger:

 

USA's militære budsjett utgjør nesten halvparten av HELE verdens militær-budsjett.

 

USA har et 20x så stort militærbudsjett som Russland.

 

USA er pr. Dags dato VERDENS eneste, gjenværende super makt.

 

Det finnest ingen land, pr. Dags dato som kunne stått imot USA's enorme, militære kapasitet.

 

USA's flyvåpen er sterkere, større og mer teknologisk avansert, enn hele Russland, EU og Israel, kombinert sett.

 

USA's marine er sterkere enn resten av verdens marine, kombinert sett.

 

USA's hær er verdens sterkeste hær, og verdens mest teknologisk avanserte hær (Og 3 størst i størrelse, rent antall soldat-messig)

 

Ditt kjære Russland, er pr. Dags dato knapt sterkere enn Frankrike (Som forøvrig har et større militærbudjsett enn Russland), og hadde ikke hatt en spesieslt mye større sjanse mot USA, i dag, enn hva Irak hadde, i 1991.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Russland har mange fine ubåter de og, selvom USA er teknologisk overlegen enn Russland, så har Russland dobbelt så mange langdistanses raketter og masse annet med atomvåpen i seg enn det USA har.

 

 

 

SE på denne: http://www.fn.no/Temaer/Fred-og-sikkerhet/Nedrustning/Hvilke-land-har-atomvaapen

 

Det du fokuserer på, er en ren atom-militær kraft.

 

Russland har flere atomstridshoder enn USA. Men det meste av hva Russland har, er utdatert dritt, fra Soviet's tid (Hvor atomstridshoder har en lei tendens til å bare forsvinne fra depoene), hvor Russland hadde vært heldig om de hadde klart å få start på 1/4 av atomrakettene sine.

 

USA's atomvåpen er teknologisk overlegen Russland's atomvåpen, og i ren slagkraft, så er nok USA i stand til å utslette verden 25 ganger, mens Russland er i stand til å utslette verden 12 ganger.

 

(Når holder det riktig nok med 1 gang, dog)

 

 

US Navy:

 

324,466 active duty personnel

3,700+ aircraft

 

 

NAVAL POWER

 

Total Navy Ships: 2,384

 

Major Ports & Terminals: 21

Aircraft Carriers: 11 [2011]

Destroyers: 59 [2011]

Submarines: 75 [2011]

Frigates: 30 [2011]

Patrol Craft: 12 [2011]

Mine Warfare Craft: 14 [2011]

Amphibious Assault Craft: 30 [2011]

 

Russian Navy:

 

140,000 active duty personnel

 

Total Navy Ships: 233

 

Major Ports & Terminals: 7

Aircraft Carriers: 1 [2011]

Destroyers: 14 [2011]

Submarines: 48 [2011]

Frigates: 5 [2011]

Patrol Craft: 60 [2011]

Mine Warfare Craft: 34 [2011]

Amphibious Assault Craft: 23

 

 

 

Den russiske marinen er patetisk svak, og liten, sammenlignet med US Navy (Som har en større, og mer slagkraftig marine, enn resten av verden samlet sett har)

 

 

US air force:

 

AIR POWER

 

Total Aircraft: 18,234 [2011]

Helicopters: 6,417 [2011]

Serviceable Airports: 15,097 [201

 

(Inklusiv alt, droner, Tomahawks etc+)

 

 

Russian Air Force:

 

 

Total Aircraft: 2,749 [2011]

Helicopters: 588 [2011]

Serviceable Airports: 1,213 [2011]

 

(Inklusive alt)

 

 

Det Amerikanske flyvåpenet er både teknologisk og antall-messig overlegen det russiske. USA har forøvrig et mektigere flyvåpen enn Russland, EU og Israel har, kombinert sett.

 

Hvorfor nevner du Israel?

Er så lei av USA fans som sier at USA er best osv.. også sier at Israel også er best. Tyrkia er sterkere enn f.eks Israel, India er sterkere enn Israel, Kina er sterkere enn Israel, og det fins mange andre land som er sterkere enn Israel.

 

Folk overdriver Israel alt for mye.

 

Jeg nevner Israel, for å sette det i en klar kontekst (Da Israel er ansett som det sterkeste landet i midt-østen, og et av verdens 10 sterkeste land, generelt)

 

I tillegg anbefaler jeg deg heller å fokusere på å diskutere skikkelig, i henhold til forumets rettninslinjer, fremfor å slenge ut kommentarer som tilsvar til hvert sakelige innlegg du får presentert mot deg, hvor du ikke gjør annet enn :

 

"USA sux.. Fordi jeg sier det. Russland er best. 1337 -- Epix... Fuck USA."

 

Her på forumet forholder vi oss til realiteter, bassert på fakta, ikke personlig "anti amerikanisme".

 

Og realitetene er som følger:

 

USA's militære budsjett utgjør nesten halvparten av HELE verdens militær-budsjett.

 

USA har et 20x så stort militærbudsjett som Russland.

 

USA er pr. Dags dato VERDENS eneste, gjenværende super makt.

 

Det finnest ingen land, pr. Dags dato som kunne stått imot USA's enorme, militære kapasitet.

 

USA's flyvåpen er sterkere, større og mer teknologisk avansert, enn hele Russland, EU og Israel, kombinert sett.

 

USA's marine er sterkere enn resten av verdens marine, kombinert sett.

 

USA's hær er verdens sterkeste hær, og verdens mest teknologisk avanserte hær (Og 3 størst i størrelse, rent antall soldat-messig)

 

Ditt kjære Russland, er pr. Dags dato knapt sterkere enn Frankrike (Som forøvrig har et større militærbudjsett enn Russland), og hadde ikke hatt en spesieslt mye større sjanse mot USA, i dag, enn hva Irak hadde, i 1991.

 

Du kaller meg en som hater USA, men det ser ut som du hater Russland.

Du tror du vet alt, kom med kilder om at Israel er på 10. plass, at meste av det Russland er utdatert osv..

Du har ikke fakta, bare en som skryter over at USA og Israel er teknologisk overlegen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Russland har mange fine ubåter de og, selvom USA er teknologisk overlegen enn Russland, så har Russland dobbelt så mange langdistanses raketter og masse annet med atomvåpen i seg enn det USA har.

 

 

 

SE på denne: http://www.fn.no/Temaer/Fred-og-sikkerhet/Nedrustning/Hvilke-land-har-atomvaapen

 

Det du fokuserer på, er en ren atom-militær kraft.

 

Russland har flere atomstridshoder enn USA. Men det meste av hva Russland har, er utdatert dritt, fra Soviet's tid (Hvor atomstridshoder har en lei tendens til å bare forsvinne fra depoene), hvor Russland hadde vært heldig om de hadde klart å få start på 1/4 av atomrakettene sine.

 

USA's atomvåpen er teknologisk overlegen Russland's atomvåpen, og i ren slagkraft, så er nok USA i stand til å utslette verden 25 ganger, mens Russland er i stand til å utslette verden 12 ganger.

 

(Når holder det riktig nok med 1 gang, dog)

 

 

US Navy:

 

324,466 active duty personnel

3,700+ aircraft

 

 

NAVAL POWER

 

Total Navy Ships: 2,384

 

Major Ports & Terminals: 21

Aircraft Carriers: 11 [2011]

Destroyers: 59 [2011]

Submarines: 75 [2011]

Frigates: 30 [2011]

Patrol Craft: 12 [2011]

Mine Warfare Craft: 14 [2011]

Amphibious Assault Craft: 30 [2011]

 

Russian Navy:

 

140,000 active duty personnel

 

Total Navy Ships: 233

 

Major Ports & Terminals: 7

Aircraft Carriers: 1 [2011]

Destroyers: 14 [2011]

Submarines: 48 [2011]

Frigates: 5 [2011]

Patrol Craft: 60 [2011]

Mine Warfare Craft: 34 [2011]

Amphibious Assault Craft: 23

 

 

 

Den russiske marinen er patetisk svak, og liten, sammenlignet med US Navy (Som har en større, og mer slagkraftig marine, enn resten av verden samlet sett har)

 

 

US air force:

 

AIR POWER

 

Total Aircraft: 18,234 [2011]

Helicopters: 6,417 [2011]

Serviceable Airports: 15,097 [201

 

(Inklusiv alt, droner, Tomahawks etc+)

 

 

Russian Air Force:

 

 

Total Aircraft: 2,749 [2011]

Helicopters: 588 [2011]

Serviceable Airports: 1,213 [2011]

 

(Inklusive alt)

 

 

Det Amerikanske flyvåpenet er både teknologisk og antall-messig overlegen det russiske. USA har forøvrig et mektigere flyvåpen enn Russland, EU og Israel har, kombinert sett.

 

Hvorfor nevner du Israel?

Er så lei av USA fans som sier at USA er best osv.. også sier at Israel også er best. Tyrkia er sterkere enn f.eks Israel, India er sterkere enn Israel, Kina er sterkere enn Israel, og det fins mange andre land som er sterkere enn Israel.

 

Folk overdriver Israel alt for mye.

 

Jeg nevner Israel, for å sette det i en klar kontekst (Da Israel er ansett som det sterkeste landet i midt-østen, og et av verdens 10 sterkeste land, generelt)

 

I tillegg anbefaler jeg deg heller å fokusere på å diskutere skikkelig, i henhold til forumets rettninslinjer, fremfor å slenge ut kommentarer som tilsvar til hvert sakelige innlegg du får presentert mot deg, hvor du ikke gjør annet enn :

 

"USA sux.. Fordi jeg sier det. Russland er best. 1337 -- Epix... Fuck USA."

 

Her på forumet forholder vi oss til realiteter, bassert på fakta, ikke personlig "anti amerikanisme".

 

Og realitetene er som følger:

 

USA's militære budsjett utgjør nesten halvparten av HELE verdens militær-budsjett.

 

USA har et 20x så stort militærbudsjett som Russland.

 

USA er pr. Dags dato VERDENS eneste, gjenværende super makt.

 

Det finnest ingen land, pr. Dags dato som kunne stått imot USA's enorme, militære kapasitet.

 

USA's flyvåpen er sterkere, større og mer teknologisk avansert, enn hele Russland, EU og Israel, kombinert sett.

 

USA's marine er sterkere enn resten av verdens marine, kombinert sett.

 

USA's hær er verdens sterkeste hær, og verdens mest teknologisk avanserte hær (Og 3 størst i størrelse, rent antall soldat-messig)

 

Ditt kjære Russland, er pr. Dags dato knapt sterkere enn Frankrike (Som forøvrig har et større militærbudjsett enn Russland), og hadde ikke hatt en spesieslt mye større sjanse mot USA, i dag, enn hva Irak hadde, i 1991.

 

Du kaller meg en som hater USA, men det ser ut som du hater Russland.

Du tror du vet alt, kom med kilder om at Israel er på 10. plass, at meste av det Russland er utdatert osv..

Du har ikke fakta, bare en som skryter over at USA og Israel er teknologisk overlegen

 

 

Jeg hater ingen. Derimot, så forholder jeg meg til realiteter, bassert på fakta, noe det ser ut som om du har store problemer med.

 

Eneste tilsvarene "vi" får fra deg, er "Russland eier USA.. Uansett hva dere sier", i en påfølgende "Min pappa er sterkere enn din pappa" - mentalitet.

 

Du har ikke fått annet enn sakelige kilder, presentert opp i ansiktet ditt, post etter post, som du dessverre bare har en lei tendens til å avføye, med en påfølgende post som "Russland er best, uansett---1337. Russland FTW"

 

Oppførselen din ligger helt i grenseland av det som kan oppfattes som ren trolling.

 

Sjekk GFP (GlobalFirePower), som samler statistikk fra utallige sider, og samler dem i en lett oversiktelig grafe, med detaljert informasjon og kildehenvisning.

 

http://www.globalfirepower.com/

 

I tilegg kan du google dette selv, eller sjekke wikipedia (Som det har blitt linket til tidligere), om du er interessert i å gå dypere i sømmene, rent militær-statistikk messig (Fremfor å avføye dette umiddelbart, noe du har gjort tidligere)

 

Russland's stridsvogn arme, består i hovedsak av T-80 og den oppgraderte utgaven, T-90 (Som i hovedsak basserer seg på en utdatert teknologi, sporet tilbake til Soviets tider), som er totalt underlegen det amerikanske motstykket "M1 Abram"

 

Mig-29 og Su-27, som utgjør broparten i det russiske flyvåpenet, er totalt underlegen moderne, amerikanske F/A-18, oppgraderte F-16 Falcon.

 

Russland's problem er vedlikehold, samt et lavt militærbudsjett.

 

I tillegg er USA det eneste landet i verden som har aktive, 5 generasjons fly i form av F-22 Raptor.

 

USA har pr. Dags dato en operativ styrke, på 187 av disse. Disse er dessverre gått ut av produksjon (Siste ble produsert i Desember, 2011), grunnet den høye produsksjons kostnaden, i tillegg til mangel på konkurranse hos potensielle fiender (Russland og China), noe som gjør at USA velger å fokusere på det langt rimeligere, multi-rolle flyet "F-35"

 

 

"The high cost of the aircraft, a lack of clear air-to-air combat missions because of delays in the Russian and Chinese fifth-generation fighter programs, a US ban on Raptor exports, and the ongoing development of the planned cheaper and more versatile F-35 resulted in calls to end F-22 production"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor

 

 

 

Verdens sterkeste land:

 

1. USA

2. Russland

3. China

4. India

5. UK

6. Turkey

7. South-Korea

8. France

9. Japan

10. ISRAEL

 

USA er sterkere enn alle de andre landene på listen, samlet sett.

 

Israel er teknologisk overlegen de fleste landene opp til Russland

 

 

I tillegg mottar Israel nærmere 50 milioner, pr. Dag, i militær støtte fra USA, for å opprettholde sin suverenitet i midt-østen, i tillegg til at de skal oppgradere, og erstatte deler av sin fly flåte, med det amerikanske 5 generasjons flyet F-35 JSF, i de kommende årende.

 

 

http://www.globalfirepower.com/ - topp 10

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, trådstarter ber om kildehenvisninger, men bruker likes på youtube som sin egen referanse :!: 30 likes på Russland, de er fullstendig overlegne USA, det sier seg jo selv med slik statistikk.

 

Du har ikke peiling på hva du snakker om trådstarter, og alt du babler om har egentlig ingenting med trådens utgangspunkt å gjøre, det eneste du gjør er å fremlegge dine høyst subjektive og egne meninger om USA som du tydligvis har lagt for hat. At Israel er langt fremme militærteknologisk sett er "barneskolelære".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er mulig bare "den kalde krigen" mellom disse to landene, tror jeg.

jeg er russisk og vet at krigstrussel samlet folk i Russland, vi har en stor eksempel - den andre verdens krig. uansett at USA har mer våpen og potensial, nå har Russland mer penger for å være i krig. men krig er umulig.

Lenke til kommentar

Det er mulig bare "den kalde krigen" mellom disse to landene, tror jeg.

jeg er russisk og vet at krigstrussel samlet folk i Russland, vi har en stor eksempel - den andre verdens krig. uansett at USA har mer våpen og potensial, nå har Russland mer penger for å være i krig. men krig er umulig.

 

Russland total underlegen USA, USA most weapon. Usa win. Use logic.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Armchair generals ITT

 

Jeg hadde en gang en (lang) diskusjon med en Russer om Russlands væpnede styrkers ubegrensede inkompetanse på et annet forum. Han sa seg til slutt enig i at Russland ikke hadde vært så forferdelig effektive sett med vestlig standard i konflikter som Tsjetsjenia og Georgia men når det kom til en militær oppmåling med Vestlige styrker kontra Russiske svarte han:

 

"Who needs a competent Army when you have strategic missile troops?"

 

Og der gir jeg ham faktisk helt rett. Russlands militære er helt ok til å slå ned utbryterrepublikker. Skulle USA yppe seg derimot trenger de ikke en eneste T-80, de sender bare avgårde et par gigatonn atomvåpen og så er USA borte fra kartet (det er også Russland men det er ikke poenget).

 

Ingen kan "vinne" en krig mot Russland

Lenke til kommentar

Hvem som ville vunnet krigen dersom atomvåpen be brukt blir egentlig et tåpelig spørsmål - Antagelig vil nasjon X oppdage at Y har en A-bombe på vei, og trykke på sin egen røde knapp før den lander(evt sender overlevende fra X ut gjengjeldelsen fra en hemmelig lokasjon rett etter). Ergo er både X og Y utslettet, sammen med en del andre.

Vil ikke kalle det å vinne for noen av partene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...