Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Et så stort fokus på enspillerdelen er sjeldent i nettrollespill


Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at dette er et godt spill, og skal prøve det selv, men visstnok så er det veldig mangelfullt på innhold for folk som er på høyeste nivå. Det finnes ikke raids og dungeons, så det blir enten å farme gull for å kjøpe det beste gearet og/eller open world PVP.

 

Lol what

 

For å quote en anna person på hovedforuma

 

Du har over et dusin complexe ting å ta deg til!

 

Crafting.

 

Fishing.

 

Whaling.

 

Farmng.

 

Horse Taming.

 

Pet/Mount Breeding.

 

Knowledge System (for peeps into lore).

 

Conversation System (ties into above).

 

Stealing (if you want).

 

Trading.

 

Boats/Carriges (for more trading).

 

PvP.

 

GvG.

 

World Bosses (kind of related to combat, but not grinding).

 

Housing.

 

Worker Node Mnagement (related to crafting/trading).

 

Illegal Trade.

 

Tons of Life Skills/Cooking (part of crafting i

 

Exploration

 

 

 

BDO er dog IKKE et temapark spill, så om man starter og spille det og fyker inn med et snivel av temapark mmo forventninger, da er det et kjedelig spill.

 

Så til de som har lyst å prøve er dette et fantastisk spill, med så mye dybde i all og wnhvær aktivitet at man enten skimmer toppen og klager på content, eller at man kanskje drukner hen å ikke vet hvem hva hvor ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt sikker på at dette er et godt spill, og skal prøve det selv, men visstnok så er det veldig mangelfullt på innhold for folk som er på høyeste nivå. Det finnes ikke raids og dungeons, så det blir enten å farme gull for å kjøpe det beste gearet og/eller open world PVP.

Lol what

 

Kunne ikke vært mer enig. Black Desert har mer dybde enn noe annet MMO jeg har spillt. Det kan egentlig ikke beskrives som et MMORPG, det er mer et MMOSB (Sand Box) eller noe. Andre MMO'er har stort sett en lineær historie og lineære mål som tydeligvis gjør at mange folk blir forvirret når de skal spille BD. Endelig et godt MMO som ikke bare har 1 vei å følge :)

 

+ at farming i dette spillet bokstavelig talt er farming. Slaver er en ting :w00t:

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Her lurt på å ta en nærmere titt på dette spillet et stund nå, men des mer jeg leser og hører om det så høres det mer og mer ut som at det eneste man gjør er å trade eller trade relatert.

Hvordan fungerer egentlig dette, og hvordan vil dette holde seg i lengden?

Man bygger opp trade ting osv, og skaffer seg da det jeg anntar er gull, som man bruker på hva? Mer trading? Hus?

Når du har satt opp alt, nådd "soft cap", hva da?

 

Noen sier exploring, men hvor lenge kan man drive med det før man føler man har sett det som er verdt og se?

 

Er bare nyskjerrig her, siden vibben jeg får er litt "dette er kult nå, men om et måneder stopper man opp." Litt som garrison var i WoW, helt til man gikk tom for ting man kunne oppgradere osv.

Lenke til kommentar

 

Jeg er helt sikker på at dette er et godt spill, og skal prøve det selv, men visstnok så er det veldig mangelfullt på innhold for folk som er på høyeste nivå. Det finnes ikke raids og dungeons, så det blir enten å farme gull for å kjøpe det beste gearet og/eller open world PVP.

Lol what

 

For å quote en anna person på hovedforuma

 

Du har over et dusin complexe ting å ta deg til!

 

Crafting.

 

Fishing.

 

Whaling.

 

Farmng.

 

Horse Taming.

 

Pet/Mount Breeding.

 

Knowledge System (for peeps into lore).

 

Conversation System (ties into above).

 

Stealing (if you want).

 

Trading.

 

Boats/Carriges (for more trading).

 

PvP.

 

GvG.

 

World Bosses (kind of related to combat, but not grinding).

 

Housing.

 

Worker Node Mnagement (related to crafting/trading).

 

Illegal Trade.

 

Tons of Life Skills/Cooking (part of crafting i

 

Exploration

 

 

 

BDO er dog IKKE et temapark spill, så om man starter og spille det og fyker inn med et snivel av temapark mmo forventninger, da er det et kjedelig spill.

 

Så til de som har lyst å prøve er dette et fantastisk spill, med så mye dybde i all og wnhvær aktivitet at man enten skimmer toppen og klager på content, eller at man kanskje drukner hen å ikke vet hvem hva hvor ^^

 

Jeg fikk et guest-pass av en kollega, og må ærlig si at jeg drukner (dog på en god måte). :)

Craftinga er såpass kompleks at jeg datt av litt.. jeg har en worker som jeg setter som aktiv i det området jeg raller rundt i, siden man får høyere loot drop sjangse hvis man har aktivert noden der man herjer (i følge youtube).

Men jeg har GJERNE skulle sett en skikkelig crafting-guide, gjerne skrevet som jeg kan printe ut og nagle til veggen. Jeg vil gjerne vite hvordan jeg f.eks. lager meg et skip, og en hestevogn. :)

 

Men ja, tror nok jeg punger ut 29 € for traveler pakken. (Jeg er for gnien til å gå høyere)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nok et spill med talentfulle utviklere fra østen som dessverre ikke forstår vesten.

Historiedelen i spill er som regel et "hinder" for koreanere og derav blir det aldri lagt noe særlig vekt på det, det er grinden som er viktig...

End game er mer grind og PvP som i de fleste andre korea spill.

 

Jeg håper det blir laget et skikkelig mmo som er fokusert på skikkelig gruppespill og ikke bare et "singleplayer" spill i mmo forkledning

 

 

 

 

Jeg tenker fullstendig motsatt...

Hvorfor MÅ man alltid være med som en del av et team?

 

Greit not at smaken er som baken..., men hvorfor får man ikke sjangsen til å velge?

 

Dette spillet virket veldig forlokkende på meg.

Etter mange år som "TES"-fan..., så er jeg overlykkelig over sjangsen til å kunne få oppleve noe lignende Online.

 

Misforstå meg rett...

Jeg er ikke fullstendig imot lag-spilling.

Jeg har også vært stor fan av "Baldur's Gate" i mangen år.

Der man med fordel bør være på lag for å komme seg hel videre i handlingen.

 

Så får man både i pose og sekk..., så er dette veldig positivt.

Fremfor å tvinges til enten det ene eller det andre.

 

Der finnes eksempler på spill som legger hovedvekten på lagspilling..., men til dels også legger til rette for å spille som den ensome ulv.

Men sørgelig nok så er denne balansen HELT på tryne, stort sett.

 

Man kan spille som den ensome ulv..., men det er bort imot umulig å overleve eller komme seg noen særlig vei i en spillverden der det bygger på "trygghet i flertall".

"Trygghet i flertall" er forsåvidt ganske logisk..., men også svært så urettferdig når det går utover ensome ulver..., for å si det på den måten.

 

Altså "Trygghet i flertall" er vel og bra defensivt..., og til fordel når det brukes offensivt mot farer som truer rundt omkring i spillverdenen.

 

Men fullstendig urettferdig når det går ut over andre som spiller som den ensome ulv.

 

--------

 

Greit nok om en som er veldig tøff i trynet går til angrep på en gjeng med 4->5.

Da er det rett og rimelig at den personen får som hatten passer.

 

Men angriper en gjeng med 4->5, en annen spiller helt uprovosert.

Det er mobbing..., og er høyst uakseptabelt.

 

Det var derfor jeg sluttet å spille UO.

Lenke til kommentar

Virker som enda et av de spillene som "er et frist pust til en sjanger som domineres av gamle og oppbrukte systemer", og så blåses tittelen opp i skyene de 2-3 første mnd etter lansering. For så å falle som en murstein sluppet fra et fly, når folk innser at manglene av ting å gjøre, hvor dårlig gjennomført spillet faktisk er osv. Før de så går tilbake til WoW, som alle kjenner så godt og elsker i hemmelighet. For selv om WoW er gammeldags, så er det fortsatt det eneste MMO'et man går tilbake til gang på gang. Så jeg hopper nok glatt over denne tittelen, og holder meg til det jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...