Gå til innhold

Hva ville du gjort med 341 285 000 kroner?


Sydvest

Anbefalte innlegg

Ville kjøpt 150 leiligheter og leid dem ut for 12500,- pr mnd / pr stk.

Da ville jeg fått 22 500 000kr i året. - skatt. Si 15mill i året?

På den måten kunne jeg og min familie samt etterkommere leve godt av disse pengene i flere hundre år fremover. I testamentet skulle det stått at leilighetene for alltid skal eies av mine etterkommere og at leieinntektene skal fordeles broderlig innad slekta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre alt for lite for det jeg hadde planlagt. Lagt på en 10-20 nuller så kanskje. :p

 

Hadde gått inn i samtaler med et fjellrikt land om å kjøpe en fjellkjede fra dem, og gjort det om til et eget land. Hulet ut majoriteten og gjort det om til en astronomisk serverpark. Deretter enten kjøpt opp alle store aktører, eller ansatt kloke hoder til å lage nye, bedre erstatninger for nevnte aktører. Etter hvert også lage flere slike parker på strategisk passende steder. Og på den måten lagt grobunnen for et ekte fritt, åpent, uavhengig og nøytralt internett. 

 

Burde kanskje også kalt landet internett. :p Eventuelt har jeg lest for mye om nettnøytralitet i litt for sene nattetimer. Who knows? :tease:

Lenke til kommentar

Desverre alt for lite for det jeg hadde planlagt. Lagt på en 10-20 nuller så kanskje. :p

 

Hadde gått inn i samtaler med et fjellrikt land om å kjøpe en fjellkjede fra dem, og gjort det om til et eget land. Hulet ut majoriteten og gjort det om til en astronomisk serverpark. Deretter enten kjøpt opp alle store aktører, eller ansatt kloke hoder til å lage nye, bedre erstatninger for nevnte aktører. Etter hvert også lage flere slike parker på strategisk passende steder. Og på den måten lagt grobunnen for et ekte fritt, åpent, uavhengig og nøytralt internett. 

 

Burde kanskje også kalt landet internett. :p Eventuelt har jeg lest for mye om nettnøytralitet i litt for sene nattetimer. Who knows? :tease:

Med 341millioner på bok får du sikker 600milloner i lån, og en haug med investorer som slenger seg på.. Så selv med så "lite" penger er det jo mulig :p

Lenke til kommentar

Aller først hadde jeg sørget for at de gode ideelle organisasjonene som regjeringen nå har planlagt å rævkjøre får støtten sin, og vel så det. Så hadde jeg brukt en stund på å finne folk og organisasjoner med gode ideer som mangler økonomien til å sette de ut i praksis, og støttet dem også. Etter å ha vært litt julenisse for venner og familie hadde jeg kjøpt en fin leilighet i Oslo og et par biler, og så reist litt rundt i verden.

Lenke til kommentar

Når man tenker i slik skale folk tenker til tider, blir 341 millioner lite penger, jeg vet min egen kommune som jeg bor i har en gjeld på ca 500milloner kroner, og det er bare 3000 personer som bor her...  Med 341 milloner kan man faktisk gjøre jævla mye, men å begynne å bruke økonomien på lokalpolitikk kan bli en felle som vil få folk enten glad eller sint av.. Sponser man en ting, blir andre folk sint folk at de ikke ble sponset.. Iallefall i en liten kommune..

 

Er vel av og til greiest og bare tenke på seg selv og de nærmeste :)

 

Kjøpe drømmehuset, drømmebilen, drømmeferien, drømmehytta, og la rentene vokse på konto til barnebarna kommer...

 

Edit: Evnt en diger bunker så man kan ha det trygt når dommedagen kommer :D

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

To tredjedeler i indeksfond, resten på konto i DNB. 

Kjøpt Porsche 911.

Tatt flysertifikat og kjøpt et fett fly til et par millioner.

Kjøpt leilighet i Oslo for 6-8 mill.

Betalt ned gjelden til moren min, gitt henne 2 millioner på konto. 

Ferdigstilt oppussing av bilen jeg arvet etter farfar.

Kjøpt en Omega Speedmaster og Rolex Explorer. 

Drukket Champagne til frokost hvertfall to søndager i måneden. 

Endret av heiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...