Gå til innhold

AJAX og PHP objekter - best måte å 'kommunisere' på?


Anbefalte innlegg

Hvordan i strukturerer du det der, egentlig? Hardcoder du ting inn i scriptet? Burde det ikke heller vært et SELECT query der?

quiz.ajax.php tar bare imot POST-variabler (sendt med jQuery.post() fra index fila), og kaller på klassene mine ut ifra dataen den tar imot. Vet ikke helt hva du mener med at det burde heller være en SELECT-query der? Alt av MySQL, tar klasse-funksjonene mine seg av.

 

Et eksempel på en if i quiz.ajax.php kan være

if(isset($_POST['selectedAnswer'])){
...
(kode som kjører klasse/objekt-funksjoner, og returnerer echo med json_encode() data )
...
}

 

Og så tar jQuery.post() seg av resten med json dataen som ble returnert, og oppdaterer HTMLen i index fila med visuell feedback til brukeren om det var riktig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca 9 if-er, som trigger på hver sin POST-variabel.

Er jo ikke en hel del, men spørsmålet var om det egentlig er den beste måten å gjøre det på :p Sånn strukturmessig. Jeg har jo aldri sett noen systemer lagd av andre som bruker AJAX. Så jeg bare lager det ut ifra det som faller meg inn som en OK løsning (fra en nybegynners perspektiv).

 

Sånn som MVC teknikken hadde aldri falt meg inn, hadde det ikke vært for at jeg leste om det. Men har ikke funnet noe AJAX relatert. Kommer bare opp små eksempler på hvordan man bruker AJAX når jeg googler, og ikke forklaring på hvilken måte som er best å implementere det i et objektorientert system

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...