Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kan bli mere utadvent og selvsikker?


Anbefalte innlegg

God kveld alle her. Jeg er så lei av meg selv. Jeg føler meg så kjedelig hele tiden og jeg er det også. Jeg har nesten ingen venner kun noen få men de er ikke gode venner mot meg. Jeg sliter i alle sosiale situasjoner og finner aldri på noe å si eller prate.

Er så mange jeg vil bli venner med men jeg er usynelig for alle.

Å når man virker usikker og aldri finner på noe å si er det ikke lett å få venner. En av mine idoler er alex rosen. Han er utrolig utadvent og sprudlende. Hvordan klarer han å liksom være og virke så selvsikker og prate hele tiden. Han sier jo ikke mye klokt men grunnen til at alle synes han er morsom og kul er fordi måten han sier det på og er så energisk. Skulle ønske jeg også kunne bare gå rundt og smile og le hele tiden og prate uten problemer. Jeg er så lei meg selv nå og vil forandre meg. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.

 

Postet av anonym: b77c08d667f8226a2757237dc76574b8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes noe fasit svar på dette.

Det er ingen magisk pille som gir deg selvtillit og jeg skal love deg at alle har noe de er usikker på. Selv alex rosen. så selv som du magisk skulle endre atferd er det ikke sikkert at det ville ha fått alt til å bli bra. Det er ingen garanti at et skinnende ytre skjuler gull under lakken.

 

Jeg tror at ting du kan prøve er å bli bedre kjent med deg selv. Hva er det du liker å gjøre og snakke om. Om du ikke kommer opp med noe så prøv å finn noe. Og deretter bruk dette til å finne likesinnede. Når du finner likesinnede så går ofte den sosiale biten så mye enklere. Å danne selvtillit går mye enklere om man finner noe man liker å gjøre eller er god til å gjøre.

 

 

et annet alternativ er jo å bytte arena. Med det mener jeg enten å flytte eller bytte skole om det er mulig. Eller skaffe seg en ny fritidsaktivitet eller hobby. Gi deg selv en fresh start hvor folk ikke allerede har dannet seg et bilde av deg. Da står du friere til å danne et nytt bilde av deg selv.

Lenke til kommentar

Jeg får litt vondt inni meg av å viderelevere denne linken, og anbefaler deg kun å trykke på den dersom du har ett innebygd filter mot oppblåste egoer.

Sjekketråden.

 

Dersom du leser gjennom den er det en god del tips til bøker, øvelser, filmer, osv, der man ikke bare lærer om sjekking, men det som skal til for å bli en god sjekker. Akkurat de tingene du nevner, du vil kunne prate og le uanstrengt med folk. Det er en del som virker som om de vet hva de snakker om, sett at du overser de oppblåste egoene som ikke klarer å se forbi at de pulte sist helg. =)

Lenke til kommentar

Begynn i det små. f.eks. gi deg selv en utfordring i uken, ting som er litt mer utfordrende for deg for hver uke som går. Trenger ikke være de store ting heller.

 

Hopp i det, forvent å være nervøs og litt redd, men kom deg igjennom små steg om gangen. Ikke forvent for rask framgang, da dette kan dempe motivasjonen om det ikke går like kjapt som du hadde tenkt :)

 

Finn ut hva du sliter mest og minst med, og jobb med begge deler. Framgang med det du sliter minst med gir selvtillit, og framgang i det du sliter mest med gir mestringsfølelse. Viktig og få med seg dette, så man ikke gir opp.

 

Finn en venn/slekt/bekjent som du kan åpne opp for og kan hjelpe deg. Eller meld deg opp til kurs eller noe slikt, hvor du får testet grensene dine.

 

Det er vanskelig å forandre seg, men høres ut som du virkelig vil, og da er det bare stå-på-viljen det går på.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...