Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Planlagt keisersnitt. Greit eller ikke?


Planlagt keisersnitt. Greit eller ikke??  

16 stemmer

  1. 1. Planlagt keisersnitt. Greit eller ikke??



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening går det på hvorfor man skal ha det. Begge barna mine er født med planlagt ks, grunnet noen traumer hos barnemoren. Så hvis det bare er "normal redsel" så synes jeg det er unødvendig, men det må man nesten føle på selv.

 

Men jeg regner jo med at siden du har hatt et haste-ks tidligere så kan det i seg selv gi grunner til å velge KS nå.

 

Du mangler forresten et mellom-alternativ i undersøkelsen din.

Lenke til kommentar

Takk til dere to som har svart ;) Jeg holdt på i tre døgn og lillemann døde nesten, så det var ganske traumatisk.... Har ikke lyst å utsette meg for det samme igjen! Så det var en som stemte absolutt ikke her..Skulle gjerne sett forklaringen på hvorfor :) Hva mener du med mangeler mellomalternativ?? Har aldri lagd en sånn før. :roll:

Lenke til kommentar

Altså et svaralternativ som sier "i noen tilfeller" eller noe slikt

 

I ditt tilfelle ville jeg nok gått for planlagt KS...

Takk ;) Det kom en lege når jeg var så dopa at jeg nesten ikke husker og sa at det ikke skulle være noe i veien for at jeg fødte naturlig neste gang, men jeg har altså et stoort problem...Jeg STOLER ikke på det!! I og med at de ikke har kunnet gi meg en grunn til at det gikk som det gikk forrige gang så er det jo ganske naturlig for meg å tenke at de ikke har spesiellt godt grunnlag for å utelukke at det skulle skje igjen...

Lenke til kommentar

Nettopp, og den uroen er nok i min bok til å gå for KS denne gangen også, men for folk som ikke har født eller som har født vanlig og rolig før så synes jeg at planlagt KS blir feil. Unødvendig bruk av ressurser rett og slett...

 

Dvs, folk som har vanlig redsel for smerten ved å føde. Som spesifisert tidligere.

Lenke til kommentar

Vi hadde og en ganske traumatisk opplevelse på fødestua når guttungen kom. Har ikke snakket om enda hva vi gjør neste gang, men om frua vil ta keisersnitt pga forrige opplevelse trumfer vi glatt igjennom det.

 

I ditt tilfelle ville jeg så absolutt valgt planlagt keisersnitt istedet for å gå rundt å beskymre seg i 9mnd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...