Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når min datter ikke er min datter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj. Kinkig situasjon. Jeg tipper det er mye mer på spill enn bare dette barnet her.

En dna test kan du jo ta uten at noen trenger å vite det, og jeg lurer på om det kanskje kan være greit å gå litt stille i dørene her hvis forholdet til mor evt andre i familien er noe du vil ta vare på.

 

Som du sier så betyr denne ungen mye for deg og i mitt hode så er det det som betyr noe, ikke at det nødvendigvis bærer dine gener.

Lenke til kommentar

Bestill deg en farskapstest, men la vær å si noe.

 

Du kan f.eks. benytte følgende: http://www.gena.no/farskapstest/. Bestilling her: http://butikk.gena.no/bestilling/

 

Testen trenger kun at du tar spyttprøver med vattpinner, også returnerer du disse i vanlig post. Du får så svaret innen 10 dager.

 

Det er bedre at du får dette problemet ut av verden nå, istedet for å la tvilen spise deg opp.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare tilby en litt alternativ synsvinkel.

 

Du elsker dette barnet. Vil du virkelig ta en test og muligens oppdage at hun ikke er din? Jeg tror ikke du vil elske henne noe mindre om hun ikke er din, men jeg tror likevel en slik viten kan ødelegge en del. Jeg ville tenkt litt over det før jeg bestilte en slik test.

 

Vil du virkelig vite det om hun ikke er din, eller vil du lære deg å leve med tvilen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel det er jo alltids mulig å ta en DNA test på nettet. Den må du påkoste sjøl siden jeg regner med at du allerede er påført som barnets far. Hadde du framsatt tvil før fødsel ville det statlige ha dekt det. Om du da ikke var gift.

 

er litt usikker på legaliteten, rundt all dette og iirc så er det ingen automatikk i at farskapet blir hevet selv om du kommer med en DNA test som beviser at du ikke er faren. Om ikke mor du og ekte far samtykker til skifte av farskap må du nok gå til rettsak, dog der teller jo en DNA test ganske sterkt.

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/foreldre_og_barn/fodsel/farskap/farskap.html?id=439454

Lenke til kommentar

Vanskelig valg :(

Det du bør spørre deg selv om, hva er konsekvensen av å ta testen og av å ikke ta testen?

Om du er veldig usikker og dette plager deg mye i hverdagen, kan det være greit å ta den for å få det bekreftet/avkreftet. Som nevnt, vil tvilen spise deg opp?

Om det er ett lite innfall du plutselig fikk, som ikke plager deg nevneverdig, ikke ta testen.

 

Om du tar testen og er faren, gratulerer :)

Om du ikke er faren, hva da?

Slå opp med moren, fjerne deg som far på papiret og antagelig miste all kontakt?

Ta det opp med moren?

Du sier du elsker barnet over alt på jord, antar du fortsatt vil være faren om testen er negativ?

Vil moren det etter du har avslørt henne?

Ett brudd blir det muligens uansett.

 

Jeg vet ikke, men tenk gjennom hva du gjør og hva som skjer ved en negativ test.

Det utfallet blir på ingen måte positivt for noen av partene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg elsker dette barnet mer enn noe annet på denne jord men jeg har en ekkel følelse på at hun ikke er min.

 

Postet av anonym: f14be1cecb1d94b2847e4f3f4c121a0a

 

Hvis dette stemmer betyr det virkelig noe om hun er din eller ikke?

 

Hva skjer med forholdet i familien om du tar en farskapstest enten den er positiv eller negativ for deg?

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det trenger ikke være mer dramatisk enn at hun har hatt sex med flere personer i samme tidsrom.

Altså må hun ha visst om at det var en sjanse for at han ikke var faren, i så fall.

 

jeg hadde sex da og da, jeg har slik og slik syklus.... Basic matte.

 

Det ser man også på mødreforumene hvor det alltid er noen som er i slike situasjoner og om det går på fortelle/fortelle ikke og hvilken av mennene som man anser som den beste faren til barnet, ikke alltid hvem som er den mest sannsynlige.

 

Så TS hvis ikke det er ditt barn, så har faktisk dama di ansett deg som den beste og/eller mest sannsynlige faren til barnet. Begge deler er forsåvidt positivt, sett i en totalpakke.

Lenke til kommentar

Kanskje du heller skal tenke sånn: Derso, det sitter en der ute og har hennes DNA, så er det han som har trukket det korteste strået. Det er du som vil få hennes oppmerksomhet og kjærlighet, få være med henne i dyreparken, på den første skoledagen, deg hun kommer løpende til når hun får skrubbsår på kneet, du som står i døra med hagla når hun kommer trekkende med de første guttene, og som får lede henne ned kirkegulvet når det blir alvor.Det er du som får oppleve barnebarn som elsker deg.

Jeg fikk tårer i øynene av denne. :blush:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller så kan det rett og slett hende at hun har ført fyren bak lyset i lang tid og uheldigvis ble gravid med "feil" mann og for å unngå at utroskapet blir avslørt, så forteller hun ingenting om at han ikke er den eneste sannsynlig faren til barnet.

Absolutt, men forandrer det på mitt utsagn om best/foretrukne far til barnet?

Lenke til kommentar

Eller så kan det rett og slett hende at hun har ført fyren bak lyset i lang tid og uheldigvis ble gravid med "feil" mann og for å unngå at utroskapet blir avslørt, så forteller hun ingenting om at han ikke er den eneste sannsynlig faren til barnet.

Absolutt, men forandrer det på mitt utsagn om best/foretrukne far til barnet?

Det ville definitivt endret mitt syn på min partner ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...