Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lurte på om jeg skulle spørre damen om hun var interessert i å gifte seg - trenger råd


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt en stund på at det kanskje er på tide å fri til damen, men har liksom aldri følt at det helt har vært det rette tidspunktet. Nå fikk jeg imidlertid vite at jeg skal bli pappa, og da passer det vel fint å gifte seg også.

 

Det jeg lurer på er hvordan dette bør gjøres. Til vanlig er vi veldig lite romantisk, og pleier sjeldent å gjøre noe stort ut av noe, men jeg tenkte jeg skulle prøve gjøre dette skikkelig. Noen tips? Jeg lurte på om jeg skulle gjøre det i forbindelse med første ultralysundersøkelse (gitt at alt ser bra ut). Er det noe å satse på? Andre tips?

 

En annen ting er ring. Hva er normalt her? Hvilken finger skal jeg plassere ringen på? Hvor kjøper jeg ring, og hvor mye burde jeg legge i det? Hvordan skal ringen se ut? Hvilken størrelse? Problemet her er at damen faktisk ikke har, eller har noen gang hatt, en eneste ring, så jeg kan ikke ta utgangspunkt i størrelsen på en ring hun allerede har. Ikke har jeg noen som helst idé om hva hun liker heller.

 

Jeg vet forresten at hun gjerne vil gifte seg, og hun vet vel at jeg ikke er helt fremmed for tanken heller...til tross for at jeg har nektet for det så godt jeg kan. Uansett, jeg vil at dette skal være en overraskelse, og derfor kan jeg ikke begynne å måle fingrene hennes eller noe sånt.

 

 

Håper jeg postet i riktig kategori. Takk for svar.

 

Postet av anonym: f5da33be5d3861da3af9ed54da37d298

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringen er bare symbolsk.

 

Jeg ville bare tatt den rette anledningen, sett at det er litt romanse og stemning på gitte tidspunkt, holdt en liten tale; "<Jentas navn>, vi har kommet langt sammen, vi har opplevd så mye bla bla bla...og nå føler jeg tiden har kommet for å ta steget videre/gifte seg".

 

Så viser du den fine ringne. Om størrelsen ikke er korrekt spiller ingen rolle, den skal bare symbolisere noe der og da (og resten av livet, men da med en mer passende størrelse).

 

Postet av anonym: 46e1af9c18a5ac1f2b756011b8ab0259

Lenke til kommentar

Det er forresten helt normalt å kjøpe en ring, for senere å gå tilbake til gullsmed for å få den lagt inn i riktig størrelse. Det pleier heller ikke å ta altfor lang tid.

Med tanke på pris og hvordan ringen skal se ut, må du nesten se det ann. En forlovelsesring er noe privat, og som de nevnes over meg er det et symbol.

 

Hvor ringen skal plasseres er det litt uenighet om. I Norge er det normalt å ha forlovelsesringen på venstre ringfinger, mens i andre land er det mest normalt med høyre. Høyre ringfinger skal visstnok ha en blodåre direkte til hjertet, man har da ringen nærmere hjertet, litt søt symbolisme. :)

 

Synes forresten det høres ganske romantisk ut å fri i forbindelse med første ultralydundersøkelse. Er ikke alltid noe stort, dyrt og lenge planlagt samsvarer med romantisk. Veldig ofte er små søte ting som du vanligvis ikke gjør mye mer romantisk. Så hvis du vanligvis ikke er så romantisk, så har du jo en fordel der, hehe ;)

 

Lykke til! Og gratulerer som pappa! :)

Lenke til kommentar

Vil bare nevne at da jeg skulle fri fikk jeg låne "displayringer" hos gullsmeden. Da fikk jeg ringene med en gang og slapp å vente til de fikk rett størrelse. Ulempen er jo at man da uansett må tilbake til gullsmeden selv om ringen mot formodning skulle passe ;)

 

Vi har forøvrig planer om å "kun" gravere og shine opp ringene når vi får somla oss til å gifte oss :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...