Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

God aften.

 

Jeg har tenkt til å flytte ut i skogen. Bare finne et telt og slå det opp. Bare sånn midlertidig da. Men jeg går fortsatt på skole, og da er hygiene ganske viktig. Hvordan blir det i skogen? Tror jeg vil plage de andre om jeg lukter bål hver dag. Den andre tingen, utgifter. Hvor mye penger hver uke tror dere at jeg trenger til mat?

 

Forresten, trenger jeg noen basiskunnskaper? Tok besluttningen nå, og tenkte å dra i morgen.

 

Mvh. Fredrik Ibrahemsen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, god aften. ;)

 

Med tanke på de ymse detaljene bak dette "prosjektet", og den svært korte planleggingen, så får jeg følelsen av at dette kommer fra en i den yngre rekke, som kanskje har hatt en mindre morro diskusjon med mamma eller pappa.

Bommer jeg veldig her? I Think not. ;)

 

Hovedspørsmålene er jo bla.

- Hvordan har du planer om å skaffe mat? Og hvor mye spiser du.

- Hvor lenge har du planlagt å bo ute?

- Hvilket utstyr er det du behersker/har tilgjengelig?

 

Hygiene når du bor alene er nok ikke mye å skryte av, og du kan nok av åpenbare grunner ikke forvente å ta særlig ofte dusjer. Så lenge du ikke spiser bedervet mat, og holder ekskrementer og mat langt unna hverandre, så er det gjerne det du kan forvente av hygienen. Og kroppslukten din vil nok ikke være "sommerfrisk". Det faktum at jeg antar du bor i Norge, og det fortsatt er vinter så setter det begrensninger. I tillegg så kan du nok trenge det fettlaget som danner seg uttenpå huden for å ikke fryse. Nydusja og ren er ikke særlig fordelaktig når du bor ute på vintern.

 

Forresten, trenger jeg noen basiskunnskaper? Tok besluttningen nå, og tenkte å dra i morgen.

 

Såklart..... for å få dette til å ikke bli et "mareritt" eller at du skal sulte i hjel må du jo ha basiskunnskaper i å finne/lage mat, du må klare å lage deg en latrine, du må kunne å lage deg en soveplass som du ikke fryser i hjel i, du må kunne lage bål, du må vite hva du skal gjøre om visse hendelser skjer....

 

 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips alle sammen!

 

Skjønner godt at dere tar meg useriøst, men jeg er seriøs.

 

Gryterett: For å bevise min verdi i min familie. Har lite til overs for min fire år eldre bror, og han legger all skyld på meg. I mine øyne er han hovedproblemet. Det som sprakk boblen var at han i dag gikk til fysisk angrep på meg, hvor han hadde blant annent kvelte meg, kneet meg i magen og kastet meg på gulvet. Jeg var selvsagt sjanseløs, og valgte å gå til verbale angrep av typen ''Føler du deg ikke som en svak person som må gå på fysisk angrep på din yngre bror?''.

 

illiun: Haha! Fy faen. Will do! :thumbup:

 

Allinha: Har ikke peiling. Kan sikkert dusje i gymsalen etter skolen. Men det var det jeg spurte dere om.

 

Andrull: Kongepost! Joda, tok besluttningen for to timer siden. Jeg er ung ja, bare 15 år. Passer dårlig med tanke på eksamen, men det får så være.

 

Mat den første uken tar jeg med når jeg går, finner noen greier i huset, kan eventuelt snike meg inn og ut av huset når det er tomt for å ''stjele'' mat.

 

Tenkte å bo ute i 1-4 uker, med tanke på at budsjettet mitt er meget begrenset.

 

Hvilket utsyr tenker du på? Har ikke tenkt å jakte på dyr, bare så det er sagt.

 

Har bare tenkt å sove i telt i sovepose :)

Endret av hemmeligforum
Lenke til kommentar

Utstyr som dette tenker jeg på:

 

Telt

Sovepose

Øks

Kniv

Toalettpapir

Energirik mat (rosiner, sjokolade osv. osv.)

Fiskestang?

Redskap for å gjøre opp bål

Liggeunderlag

Mye GODE klær - nei, jeg snakker ikke om jeans og cardigans. Ullpledd gjør susen.

Telefon - ekstra batteri?

Lommelykt med ekstra batteri

Bøker

Stormkjøkken med kjeler

 

 

---

 

...Eller du kan bare prøve å skvære opp med broren din. Det er mulig å snakke med folk istedenfor å stikke av.

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg har vurdert i lang tid, er på jorden for å leve livet. Ikke være en a4 person.

 

Godt at jeg har alt du har på listen. Mobilen kan jeg lade på skolen.

 

Jeg trenger en liten ferie fra familien. nesten gått et år siden sist jeg hadde en lang pause.

 

vidarkri: He-he-he-he :(

Lenke til kommentar

Dårlig med skog også. Like interessant, hvorfor bor din 19 år gamle bror fortsatt hjemme?

 

Du kommer til å trenge telt, en seriøst varm sovepose, noe å ligge på, type luftmadrass. Du må også ha et stormkjøkken. Spade til å grave voller rundt teltet slik at du ikke våkner under vann når det regner er også greit. Resten går på rutiner. Skille skitten side fra ren, holde søppel borte fra teltet slik at du slipper skadedyr etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...