Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Får dere lommepenger, isåfall - hvor mye?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Bare lurte på hvor "normalen" ligger i hvor mye lommepenger dere får og hva de betaler for dere?

Hva er rimlig at de betaler, selvfølgelig finnes det noen som får mer enn andre, men lurer på generelt sett.

 

Er 17 år, 18 om 4 mnder.

Endret av SM#
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig valg av emnetittel, du har ikke krav på en dritt ;)

 

Når det er sagt fikk jeg som regel til det jeg trengte når jeg var i den alderen, men jeg hadde diverse strøjobber ved siden av i tillegg. Måtte tross alt jobbe for å få penger til å kjøpe ting jeg hadde lyst på.

 

Var lærling fra sommeren før jeg ble 18 og da fikk jeg selvfølgelig ikke mer ukepenger heller, betalte en liten husleie hjemme for å bidra med å dekke strøm og mat, men det var en symbolsk sum og ikke noe jeg merket stort til.

 

Anyways, hvis du hadde vært ungen min og jeg hadde kjøpt det du trengte av klær, mat og kollektivkort så hadde jeg kanskje gitt deg en hundrings i uka eller mer avhengig av hva du hadde gjort for pengene hjemme (tømme søppel, lage middag, rydde osv..)

Lenke til kommentar

Du er snart myndig, forventer du at foreldrene dina skal betale deg? Er det ikke nok med klær, mat på bordet, tak over hodet og en seng å sove i?

 

Jeg fikk ikke lommepenger etter jeg fylte 15-16år. Jeg jobbet og levde på stipend/lån. Fra jeg var 17-18år kjøpte jeg mine egne klær. Fikk selvfølgelig klær og penger i jule/bursdagsgave.

Lenke til kommentar

Før dere tar helt av med spydigheten, jobber jeg to ganger i uka og tjener vel rundt 2000kr hver mnd. Det er ikke det spørsmålet mitt er, spørsmålet mitt er om jeg får det som ligner normalen i uken.

 

Jobb har jeg hatt siden jeg var 15, og kommer nok til å fortsette med det :thumbup:

 

Edit: Nå tenker jeg på lommepenger som penger til klær ol. man trenger.

Emnetittel endret.

Endret av SM#
Lenke til kommentar

Før dere tar helt av med spydigheten, jobber jeg to ganger i uka og tjener vel rundt 2000kr hver mnd. Det er ikke det spørsmålet mitt er, spørsmålet mitt er om jeg får det som ligner normalen i uken.

 

Jobb har jeg hatt siden jeg var 15, og kommer nok til å fortsette med det :thumbup:

 

Hvis du ikke allerede har skjønt det, er det normalt med ingenting. Alt over det er bare pluss.

Lenke til kommentar

Får ikke noe sånn bestemt i lommepenger, men jeg får betalt grunnbeløpet på mobilen min (rundt 200), får gjerne betalt det jeg bruker og, om jeg ikke har penger - men ellers så må jeg skaffe penger selv. Jeg får penger til klær og slikt, men litt dyrere ting som pc og sånt kan jeg bare drømme om å få. Har faktisk betalt alt elektronisk jeg har selv.

Lenke til kommentar

Jeg fremstiller ikke meg selv som bortskjemt, det er jeg ikke heller. Betalt for alt jeg har selv, er bare at jeg føler at jeg sitter igjen med 0kr, 10 dager før neste lønning. Bruker da 400kr på treningskort og resten går til mat, klær og buss (300kr i mnd.)

Endret av SM#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...