Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør en jente på ti år som føder få omsorgsrett for babyen?


Bør så unge barn som 10 år få omsorgsrett når de selv føder?  

108 stemmer

  1. 1. Bør tiåringen og familien hennes få omsorgsrett for babyen?



Anbefalte innlegg

Det med seksualisering av barn og da spesielt jenter er økende ja, men det betyr ikke at det er en heldig utvikling. Det betyr at samfunnet ikke gjør noe eller ikke gjør nok for å få snudd på det. Barn burde heller være barn den korte tiden de er det. Ungdommsårene kommer fort nok og etter det kommer voksenlivet enda raskere.

 

Nei, man kan ikke låse inne barn. Og jeg er ikke for særlig mye kontroll fra voksne heller. en at barn skal drive å eksperimentere seksuelt i den alderen vi snakker om her er feil uansett. Det kommer tidsnok.

 

Hvor vanelig er det at barn viser seksuell interesse mener du? Kan aldri huske å ha merket noe til det selv. Ingen venner heler. Samfunnet har jo forandet seg en del siden den gang, men at det erdirekte vanelig har jeg ikke fått inntrykk av.

 

Ikke automatisk nei. Nå har vi liten innsikt i denne saken så å uttale seg sikkert er umulig. Men jeg mener det ene tegnet vi har fått i denne saken, at foreldrene (iallefall ikke moren) har noe problem med at en tiåring blir gravid og føder, er et dårlig tegn.

 

Seksualiseringen er dessverre ikke noe vi kan stoppe når vi tillater all dritten barn blir prakket på seg og nekter å innse at vår 8-9 åring kanskje har begynt å ha sex allerede.

 

Det er forresten helt normalt og sunt at barn viser seksuell interesse, og faktisk mer vanlig enn man tror, dette vet jeg da jeg har en kjæreste som har studert til å bli førskolelærer og i tillegg har jobbet mye i barnehage.

 

Moren sa jo ikke at hun ikke hadde ett problem med det, men at det ikke var uvanlig?

Uansett er det helt sikkert noe som er tatt ut av kontekst.

 

Jeg vil også legge ved at jeg faktisk legger noe av skylden på foreldrene for dette. Barn debuterer seksuelt tidligere og tidligere.. det er på tide at vi tar ansvar og gir dem seksualundervisning langt tidligere enn det vi gjør nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Glimti, ditt argument med at jentas mor mener 10 år gamle mødre er normalt og på grunn av dette ikke er skikket til å oppdra barn er jo en smule på tur. Fordi om hun har en mening, så kan hun oppdra ett barn til å tenke selvstendig og ikke nødvendigvis rævedilte sin mor.

Om jeg politisk er rødt, så betyr ikke det at min datter ikke kan bli høyre-kvinne når hun vokser opp.

 

Jeg har ikke sagt at det er fasitsvaret. Jeg har sagt at det gir grunn til bekymring. Det virker ikke som om hun selv innser at datteren selv er et barn fremdeles.

 

Vi kan ikke si at noen er skikket eller ikke skikket til å være foreldre på grunnlag av hva de tror og mener, vi må nesten se på hvordan de i praksis er som foreldre, og det har vi særdeles lite info om i denne saken.

 

Enig her. Derfor skulle jeg ønske det fantes mer informasjon om saken.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at det er fasitsvaret. Jeg har sagt at det gir grunn til bekymring. Det virker ikke som om hun selv innser at datteren selv er et barn fremdeles.

 

Sorry, men jeg MÅ bare kommentere! Tror du ikke at det kommer av at de i spania ikke lever like komfertabelt som oss her i norge? Her har vi råd og tid og ressurser til å la barna våre vær barn lenger, men i land som spania så er det kanskje slik at man MÅ gi fra seg barndommmen tidligere enn ellers på grunn av at man må begynne å f.eks jobbe for å få mat på bordet?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at vi er heldige som har "lov" til og være barn til vi er 18.

Jeg ville kalt det tvang. Du har ikke lov til ditt å datt fordi. Vent til du er 18 for det er først da du evner å ta vare på deg selv, det er først da du vil gjøre ditt å datt, det er først da du er gammel nok til det, men du må vente til du er 21 før du kan gjøre ditt å datt.

Jeg vil jobbe som 12 åring å tjene penger, pft, barne i arbeid er forferdlige greier, du får heller gå på skolen i 5 år til for å jobbe i kassa på kiwi eller sortere post.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...