Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utvist fra skolen. kan jenter gjøre som de vil?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det værre om det er fysisk eller psykisk?

 

Resultatet er det samme uansett.

 

Jenta blir blottlagt ufrivillig.

Guttene blir blottlagt ufrivillig.

 

Begge har gjort noe like ille, og her er det enten alle elelr ingen. Hadde jeg vært TS så hadde jeg laget STOR sak av dette med skolen. Dersom elevene selv er nødt til å gripe in mot overgrepene fra jentene så skal i hvertfall ikke de sitte igjen med svarteper.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor er det værre om det er fysisk eller psykisk?

 

Resultatet er det samme uansett.

 

Jenta blir blottlagt ufrivillig.

Guttene blir blottlagt ufrivillig.

 

Begge har gjort noe like ille, og her er det enten alle elelr ingen. Hadde jeg vært TS så hadde jeg laget STOR sak av dette med skolen. Dersom elevene selv er nødt til å gripe in mot overgrepene fra jentene så skal i hvertfall ikke de sitte igjen med svarteper.

Syns ikke noe om den debatten om hva som er verst. Gutten gjorde noe som var galt og jenta gjorde noe som var galt, men når du først bringer det opp.

 

Det er verre det gutten gjorde fordi han brukte makt til å gjøre noe jenten ikke ville. Frihetsberøvelse. Det å bli tatt vekk sin frihet til å bruke sin egen kropp er ikke en spesielt behagelig følelse, for ikke å snakke om at det også gir et psykisk stress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det værre om det er fysisk eller psykisk?

 

Resultatet er det samme uansett.

 

Jenta blir blottlagt ufrivillig.

Guttene blir blottlagt ufrivillig.

 

Begge har gjort noe like ille, og her er det enten alle elelr ingen. Hadde jeg vært TS så hadde jeg laget STOR sak av dette med skolen. Dersom elevene selv er nødt til å gripe in mot overgrepene fra jentene så skal i hvertfall ikke de sitte igjen med svarteper.

Syns ikke noe om den debatten om hva som er verst. Gutten gjorde noe som var galt og jenta gjorde noe som var galt, men når du først bringer det opp.

 

Det er verre det gutten gjorde fordi han brukte makt til å gjøre noe jenten ikke ville. Frihetsberøvelse. Det å bli tatt vekk sin frihet til å bruke sin egen kropp er ikke en spesielt behagelig følelse, for ikke å snakke om at det også gir et psykisk stress.

Det er den mest latterlige grunnen jeg har hørt kubjelle

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Min sønn har begynt i tiende nå og de har et problem med at jenter kan komme inn i garderoben, slik var det også i fjor. I går kom det ei inn når guttene faktisk stod i dusjen, sønnen min ble forbanna på gruinn av det og dro av jenta buksa og trusa forran alle guttene.

På grunn av det ble sønnen min utvist i 3 dager og har fått nedsatt oppførselskarakter. Jenta har ikke blitt utvist eller fått noe straff og blir sett på som det stakkars offeret.

Er dett virkelig riktig? Burde ikke jenta og ha vært utvist da? Hun så alle guttene naken og man kan vel si at de er skulls. Guttene har og tatt dette opp med skolen før uten nytte.

Kan jenter bare gjøre som de vil, også mot guttene på skolene i dag uten konsekvenser?

 

Vil også legge til at jeg støtter ikke handlingen, men synes nå at enten får begge få straff eller ingen.

Er dette noe jeg burde ta opp med skola?

 

selvfølgelig bør du ta opp det skriftlig, høres ikke rettferdig ut.

Trodde det var likestill her i landet.

 

Greit å spørre gutten om det er ok for han, før du event skal gjøre det,

det er ikke sikkert han vil at saken skal blåses opp.

Lenke til kommentar

Det er verre det gutten gjorde fordi han brukte makt til å gjøre noe jenten ikke ville. Frihetsberøvelse. Det å bli tatt vekk sin frihet til å bruke sin egen kropp er ikke en spesielt behagelig følelse, for ikke å snakke om at det også gir et psykisk stress.

Resultatet er det samme? Den psykiske påkjenningen er ikke større når resultatet av hendelsen er det samme. Han ble blottet mot sin vilje, og hun ble blottet mot sin vilje.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er den mest latterlige grunnen jeg har hørt kubjelle

Og utsagnet ditt er patetisk. Det eneste du sier er at jeg tar feil, uten et snev av begrunnelse. Det er slik oppførsel du forventer av drittunger på 13år. For alt jeg vet kan det hende at du er det.

 

Resultatet er det samme? Den psykiske påkjenningen er ikke større når resultatet av hendelsen er det samme. Han ble blottet mot sin vilje, og hun ble blottet mot sin vilje.

Det blir ikke noe bedre argument ved at du gjentar det. Argumentet ditt kan sammenlignes med at sex og voldtekt gir samme resultat. Resultatet er at det ble fullbyrdet et samleie. Dessuten er ikke resultatet det samme, selv om noe er likt.

 

Jeg gidder ikke å føre denne debatten videre. Fordi hva som var verst er ikke relevant + mangel på saklig argumentasjon fra motparten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er verre det gutten gjorde fordi han brukte makt til å gjøre noe jenten ikke ville. Frihetsberøvelse. Det å bli tatt vekk sin frihet til å bruke sin egen kropp er ikke en spesielt behagelig følelse, for ikke å snakke om at det også gir et psykisk stress.

Resultatet er det samme? Den psykiske påkjenningen er ikke større når resultatet av hendelsen er det samme. Han ble blottet mot sin vilje, og hun ble blottet mot sin vilje.

 

Så om noen kikker på deg når du står i dusjen, eller river av deg klærne utgjør ingen forskjell for deg?

 

Men tilbake til emnet. Det viktigste burde jo være at de involverte lærer noe av dette. Ikke om og hvordan de straffes. Jeg mener at det absolutt burde tas opp skriftlig med skolen at de har utvist forskjellbehandling, men ikke med det formålet å straffe jenta, som muligens allerede har lært leksa si. Formålet burde i min mening være å få skolen til å innrømme at de tok feil og eventuellt få en unnskyldnig eller tilbaketrekning av utviselsen slik at det ikke havner på vitnemålet.

 

Hvis jenta er en skikkelig drittunge kan man jo gå inn for straff for henne også :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var delvis jenta sin skyld at han rev klærne av henne.

Når hun går inn i guttene sin garderobe så ber hun jo om trøbbel. Alt sier jo at man ikke skal gjøre det! Det er feil og hun burde vite at det kom til å få konsekvenser en dag.

 

Ikke misforstå, jeg mener ikke på noen måte at det gutten gjorde var riktig men han gjorde det ikke uten grunn heller.

Det at jenta ikke får straff for det hun gjorde forstår jeg ikke, hun gjorde noe galt og han gjorde noe galt.

HAN var det første offeret i mine øyne.

Om en gutt hadde gått inn i garderoben jeg sto naken i (jeg er jente) hadde jeg sannsynligvis dratt ned buksa på gutten om skolen ikke hadde gjort noe med det etter at det hadde gjentatt seg flere ganger.

Hva skal man liksom gjøre? Godta det? Syns det er ganske mye skolen sin feil som ikke gjorde noe med det. :hrm:

Endret av Nochan
  • Liker 5
Lenke til kommentar

okay, da vil jeg si min mening om dette også. Først og fremst som veldig mange sier er mindre alvorlig av jenta å spasere inn i garderoben og frem av alt blotte hele den gutteklassen (i det minste de som dusjet) forran hele venninne gjengen sin, tatt i betraktning hvor mange det enn var er det ganske kjipt for gutter å måte blotte seg mot sin vilje, uten at de egentlig visste det kunne i det hele tatt skje. Jeg dusjer selv i en garderobe, og jeg tror egentlig ikke jeg ville brydd meg. Men det med å låse døren er litt oppskrytt her, for så fort noen forlater garderoben, og alle andre står i dusjen, så må jo noen låse opp for å komme ut. Skal man da måtte stå parat å låse døren så fort noen stikker snuten ut ?

Nei, akkurat det ville blitt litt for dumt spør du meg, for ingen skal bare spasere rett inn uten at de tilhører der, i dette tilfellet brøt jentene dette.

Ikke nok med det, men de gikk faktisk så langt, at de gikk rett inn i dusjen til alle guttene også, som sikkert sto og vasket seg og det ene og det andre, der er det snakk om mangfold, og om dere vil spille på den noten, ''psykisk terror'' Mange gutter i den alderen ser VELDIG ulike ut, og for noen er dette VELDIG ubehagelig, at noen som er der som ikke burde være der, nå vet hvordan guttene ser ut.

On the other hand, det TS sin sønn gjorde, vel akseptabelt og akseptabelt, det er det ikke mange som er enige med, og at det ble gjort mot hennes vilje, sure. at hun ble blottet for hele gutte-klassen, selvsagt. hun kanskje fikk psykiske problemer (i verste tenkelige tilfelle), men hva med guttene da ? Der sliter sikkert enda flere (i verste tifelle) hvor rettferdig er det ? også tatt i betraktning at det kanskje har skjedd flere ganger. hvorfor er dette mer rettferdig for jente klassen å se på ? De hadde sikkert ikke tenkt å dra heller.. Jeg er for likestilling, til tusen, og jeg forstår, hadde det vært kjæresten min som hadde mistet buksene, hadde jeg sagt at hun fikk skylde seg selv fordi hun hadde gått inn der, (noe hun absolutt ikke burde) men jeg hadde sikkert kjeppjaget den som gjorde det med scooteren og et balltre. TS, du burde selvfølgelig ta kontakt med skolen om dette problemet, for om dette er norm, så er det på tide at noen lærer. jentene fikk seg en smekk på fingrene, og ikke prøv å sammenlign dette med voldtekt. Prisippielt kanskje, men det må være reelt også for gudsskyld, skulle alt vært prinsippsaker, hadde vi faen aldri hatt likestilling. begge gjorde noe galt, og begge skal derfor bøte for det, og gjerne resten av den jente-klassen som var der inne også. men ikke de guttene som sto i dusjen og gjorde nada. Jeg har selv opplevd forskjellsbehandling fra lærere og skolen, der de aldri vil høre, og jeg hører gang på gang om stygge saker, som skolen aldri vil gjøre noe med. Så skal du gjøre noe, må du gjøre det selv.

 

Igjen, jeg er for likestilling, men da skal det faen være likestilling også.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hadde det vært til stadighet gutter som gikk inn i jentedusjen så hadde det nok vært kjapt slutt på det og sterke reaksjoner fra skolen, som andre her nevner så virker det som alt som skjer med jenter er verre enn om det samme skjer med gutter.. snodig

 

Edit: Begge burde fått samme straff imho

Edit 2: Egentlig burde det vært felles dusj for gutter/jenter, slik at man kunne blitt kvitt dette STORE tabuet rundt nakenhet, helt tullete egentlig spør du meg, det mest naturlige i verden sliter mange med å snakke om.. :no:

Endret av Actibus
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er den mest latterlige grunnen jeg har hørt kubjelle

Og utsagnet ditt er patetisk. Det eneste du sier er at jeg tar feil, uten et snev av begrunnelse. Det er slik oppførsel du forventer av drittunger på 13år. For alt jeg vet kan det hende at du er det.

 

Resultatet er det samme? Den psykiske påkjenningen er ikke større når resultatet av hendelsen er det samme. Han ble blottet mot sin vilje, og hun ble blottet mot sin vilje.

Det blir ikke noe bedre argument ved at du gjentar det. Argumentet ditt kan sammenlignes med at sex og voldtekt gir samme resultat. Resultatet er at det ble fullbyrdet et samleie. Dessuten er ikke resultatet det samme, selv om noe er likt.

 

Jeg gidder ikke å føre denne debatten videre. Fordi hva som var verst er ikke relevant + mangel på saklig argumentasjon fra motparten.

Nei, sex er frivillig. Voldtekt er tvang.

En bedre sammenligning er å voldta noen som er naken allerede, eller å rive av dem klærne og voldta dem. See my point?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jenta må jo ha VIST dette var feil garerobe. dørene er vel merket?

 

er så lei av forskjellbehandlingen i norge. jenter er alltid uskyldige. uansett hva

Forskjellsbehandlingen i norsk skole er ekstrem. Orker ikke å ramse opp all den forskjellsbehandling jeg var vitne til i grunnskolen.

Men når det gjelder denne saken er jeg litt usikker. For å være helt ærlig burde nok reaksjonen hos gutta vært litt mindre voldsom. Hadde holdt å dratt henne inn i dusjen, så hun ble søkkvåt og så hivd henne ut, hehe. Litt overdreven reaksjon fra han som ble utvist kanskje? For min egen del så hadde jeg ikke brydd meg noen ting om en jente hadde sett meg naken, i hvert fall ikke i en slik situasjon. Men det er en god stund siden jeg gikk i 10-klasse, så de er kanskje mer usikre på seg selv. Med min kropp hadde jeg sikkert skremt henne inn i et varig sølibat, til foreldrenes lykke :p

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

etter som jeg forstår det så går aldri guttene inn i feil garderobe, noe som tyder på at jenta gjør dette med vilje!

 

LIKESTILLING finnes ikke i dette landet!

 

Husker dere Norske Talenter i 2008 -- hvor en 17-årig gutt strippet ned til nettoen på scenen?

 

Erstatt 17-årig gutt med 17-årig jente, og vanlige nordmenn ville gått til Jihad mot TV2 og brent ned TV2-bygningen... (Litt overdrivelse der, men, dere vet...)

 

Ja.

I det hele tatt -- det har vært 4-5 guttestrippere på programmene, men hvor mange jenter?

 

Hvorfor er det så lite farlig med nakne gutter, mens alle som ser nakne jenter må inn til sykehuset for elektrosjokk-behandling for å fjerne alle sport av minnene fra hendelsen?

 

Jeg stemmer for kjønnsdiskriminering, som beste forklaring.

 

 

 

twilight-moms.jpg

 

denne sier det meste

Endret av yavel
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...