Gå til innhold

Kake til 17.mai for vansklige personer


Anbefalte innlegg

De diabetikere jeg kjenner spiser nærmest helt normalt - de bare justerer insulinen etter det.  Hva er det for slags spesialtilfelle som gjør at de ikke "kan" spise kake en gang iblant? 

Har de diabetes 1 eller 2? Det jeg sa gjelder spesielt for diabetes 2, men også diabetes 1 bør forholde seg til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Type 2. 

Det er absolutt ikke smart. Du bør da gjenfortelle det jeg skrev og som du reagerte på.

 

Kunstig insulin utenfra hjelper på, men hvis de kutter ned på frukt og holder seg unna kaker/karbohydrater, så kan de da kutte ned på insulinen. 

 

Det gir dem et lengre liv. Jeg har diabetes 2 selv. 

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke smart. Du bør da gjenfortelle det jeg skrev og som du reagerte på.

 

Kunstig insulin utenfra hjelper på, men hvis de kutter ned på frukt og holder seg unna kaker/karbohydrater, så kan de da kutte ned på insulinen. 

 

Det gir dem et lengre liv. Jeg har diabetes 2 selv. 

 

Hun holder blodsukkeret indenfor det interval hun har fått beskjed på og bruker insulin stort set hver dag til å regulere det.  Passer på med pasta og ris, men som med sukkeret, er på ingen måte hysterisk med det og spiser normal sund kost.  Denne personen har jeg kjent i nærmere 20 år og er i al fall ikke død enda :)  

Lenke til kommentar

Hun holder blodsukkeret indenfor det interval hun har fått beskjed på og bruker insulin stort set hver dag til å regulere det.  Passer på med pasta og ris, men som med sukkeret, er på ingen måte hysterisk med det og spiser normal sund kost.  Denne personen har jeg kjent i nærmere 20 år og er i al fall ikke død enda :)  

Du bør da undersøke hva hennes 3-måneders blodsukker målinger er. Hvis jeg skal gi deg et svar utenom det jeg allerede har gjort, så blir det bare spekulasjon eller synsing.

Lenke til kommentar

Vi trenger vel ikke snakke for mye om hva grunnen til at man vil ekskludere varene, det handler ikke om meg så vil ikke legge ut om det her, jeg tenker at til slutt blir det uansett opp til den enkelte å vurdere om de kan spise det ut i fra ingrediensene.

 

Jeg ønsket bare løsninger så jeg har ett best mulig alternativ å tilby.

 

Redigert: Og med "vansklige" mener jeg ikke det som negativ karakteristikk av personene, det er bare at det er litt vanskeligere å finne noe for dem enn andre som kan spise bløtkake.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Vi trenger vel ikke snakke for mye om hva grunnen til at man vil ekskludere varene, det handler ikke om meg så vil ikke legge ut om det her, jeg tenker at til slutt blir det uansett opp til den enkelte å vurdere om de kan spise det ut i fra ingrediensene.

 

Grunnen til det ble tema er jo nok at der er forskjell på å ha nøttealergi med risiko for å dø brat enn å være på en selvvalgt diet. 

 

Vi har en vegetar i familien og hun tar med egen mat på julaften.  Det ville være feil for hende å forvente at andre tilpassede menyen til hendes valg, på samme måte som når vi har besøkt hende har vi ikke forventet at der skulle være svinestek på menyen. 

 

Vi har i al fall alle vokst opp med at man spiser det man får servert eller ikke noe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...