Gå til innhold

its learning kult?


kornelen

Hva synes du om It's learning  

179 stemmer

  1. 1. Hva synes du om It's learning

    • Jeg synes det er veldig bra
      8
    • Jeg synes det er ganske bra
      32
    • Jeg synes det er sånn midt på treet
      46
    • Jeg synes det er ganske dårlig
      35
    • Jeg synes det er veldig dårlig
      58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moderator stenger denne en stund for opprydning. Husk at selv om tråden alt er rotete har dere ikke frikort til å spamme som dere lyster. Og at dersom dere mener at tråden er gått av sporet så skal dere rapportere den, ikke kommentere det i tråden.

 

Edit: Da forsvant et tyvetalls poster, de fleste fra folk som oppfattet en rotete tråd som invitasjon til spam og hobbymoderering. Dere, og spesielt de som anbefalte trådstarter å lese retningslinjene, henvises til et lite oppfriskningskurs selv, nærmere bestemt i Nettiketten som sier klart og tydelig:

 

Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

 

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet.

 

Edit2: Husk at trådstarter er ny her på forumet. Da gir vi dem en høflig velkomst, og om de roter litt i starten tenker vi på hvordan vi selv surret de første gangene vi postet. Velkommen til forumet, kornelen! Les Rteningslinjene og Nettiketten, og hvis du lurer på noe så kan du kontakte oss og spørre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg synnes ikke noe særlig om its learning, særlig etter hva jeg hørte hadde skjedd med noen på NTNU, at en innlevering som skulle brukes bedømmes som en del av eksamen ikke var der. Studentene hadde lasta den opp slik de skulle. Ikke fikk de som hadde ansvar for faget noe bra forklaring fra its learning heller :thumbdown:

Lenke til kommentar

Tja, som mange andre har sagt, det har potensiale, og kunne vært flott, men lider under:

1. Lærerne bruker det knapt, men de som gjør det, gjør det skikkelig. (f.eks. gymlæreren min).

2. Det er møkkatregt, spesielt meldingssystemet, og har en svært fæl tendens til å være tregt før en stram tidsfrist.

3. Det har temmelig grove feil når det gjelder sikkerhet (les under).

4. Varsler for meldinger over e-post funker til tider ikke. (Kjappere å bruke mailen til å lese meldinger, derfor).

 

Det er også mange som ikke bruker ITL, og det kan være en grunn til at lærerne ikke gidder å legge ut noe som helst.

 

 

Et tips for alle som bruker It's Learning:

HTML-kode i emnefeltet er utrolig gøy. :wee:

 

F.eks:

<BGSOUND SRC="http://home.no/kjh/club.wav">

 

Den gjør at det spilles av en lyd når man går inn på innboksen. I tillegg kan man legge til en hel del annen kode, ganske så gøy.

 

 

Karakter på ITL:

3/4.

Lenke til kommentar
Synes det er greit nok, dog er det plagsomt at en må skifte passord ca HELE tiden

7267642[/snapback]

 

 

Hadde det problemet jeg og, tror det er fordi du har en http tilkobling og ikke en https (elns) til siden. Inærheten av der du skal skrive inn passordet står det "normal" og "sikker", prøv "sikker" tror det order seg da ... correct me if im wrong

 

 

En annen ting er : Har lærere plikt til å bruke Its'ern (som den kalles på skolen). Har vi elever plikt?

 

Noen av lærerne mine er kjempe "gode" på å legge inn ting, mens noen har ikke vert innlogga siden skolestart. Veldig vansklig å huske lekser og annen info i de fagene da.

 

 

mvh michael

Lenke til kommentar

Selve Its konseptet er veldig bra!

Problemet er brukerene.. hvi ikke lærerne er flinke til å bruke its, så blir alt bare tull og elevene blir misfornøyde.

Hvis det er noe som går tregt eller ikke funker, så er det oftest de systemansvarlige på skolen sin feil.

Her på vår skole er jeg en av 2 it-ansvarlige og vi har sjeldent problemer med its, det fungerer veldig bra for klasser som bare bruker pc til skolearbeid, noe som snart gjelder for alle skoler over hele landet. Penn og papir er ut, og da er its et bra hjelpemiddel.

Prøver, lekser, opplysninger, karakterer, fravær, timeplaner, oppgaver osv samles på et sted.

Uten it's på vår skole hadde hverdagen vært et helvete :p

 

It's har sine begrensninger, men det er hele tiden under utvikling! Jeg synes det er et bra og nødvendig program for skolen! ;)

Lenke til kommentar

En ting er bra med itsl (vertfall i fjord)

Vi brukte det til å overføre filmer til skola. Laget oss ett prosjekt komprimerte filene med winrar i 25mb biter lasta opp (uendlig mange)

Lasta ned igjen på skolen. Pakka ut og vips hadde vi film time :)'

 

ITSL funker fint. Er bare brukere(spesielt lærere) som ikke kan å bruke det!

*skolen vår hadde faktisk ikke opplærning i å bruke det, og enkelte lærer boikotta å bruke det*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...