Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet med hakking av lyd på begge kontrollene, uavhengig av hvilket headset jeg bruker. Har prøvd en del forskjellige og får samme problemet med alle.

 

Har en teori om at det er pacemakeren som fucker det til siden begge har Bluetooth-teknologi, for om jeg er bevisst på å holde kontrollerene et stykke unna kroppen går det som regel greit. Hadde problem med JoyCons på Nintendo Switch også, men så er jo de ubrukelige i utgangspunktet om man sitter litt for langt unna konsollen.

 

Jeg bør vel åpne min PS4 og fikse det, har sikkert noe kjølepasta liggende. Fikse den og selge den, antar at TLoU 2 blir et PS5-spill så da er det ikke noe å tenke på.

 

Hvor ofte kommer det nye spill på Game Pass?

Da kan det høres ut som støy som forstyrrer ja. Hadde selv problemer med venstre joycon (kjent feil), men det ble i orden etter en runde på service.

 

Har både Xbox One X og PS4 Pro og når det kommer til spill som utgis på begge så ender jeg alltid opp med å kjøpe til Xbox One, ene og alene pga. Støynivået fra PS4 Pro.

Lenke til kommentar

Da kan det høres ut som støy som forstyrrer ja. Hadde selv problemer med venstre joycon (kjent feil), men det ble i orden etter en runde på service.

 

Har både Xbox One X og PS4 Pro og når det kommer til spill som utgis på begge så ender jeg alltid opp med å kjøpe til Xbox One, ene og alene pga. Støynivået fra PS4 Pro.

Jeg hadde det samme problemet da jeg hadde nettbrett, mobil, stasjonær og xbox på trådløst. Alle enhetene og ruteren står i nærheten av hverandre. Jeg fikk løst støy problemet med å kople stasjonæren og xbox'en på kablet nettverk, og kople alle andre enheter på WiFi 5Ghz (for de som støtter det). :)

Lenke til kommentar

Aner ikke hva jeg prater om bare så det er sagt.

Men tips på en monitor som gir best mulig støtte til fremtidens konsoll? Men samtidig som jeg kan bruke Xbox One(ikke x) på uten at det blir noe tull med hvordan ting ser ut? 
Vet at jeg åpenbart ikke får 4k uten Xbox One X. Men vil det være problemer å bruke Xbox One på en 4k monitor? 

Jeg spiller Apex, FIFA, COD og (Halo neste år) stort sett. Vet ikke om det har noe betydning.

Om ikke noe problem. Hvilken 4k monitor der ute vil være best egnet for Scarlett i fremtiden? Helst 27 tommer, men ikke noe lavere enn 24 og må støtte standard  vesa oppheng 75x75 // 100x100. Siden jeg er student så hadde det vært fint om prisen var under 3k også.

Takk på forhånd om noen tar på seg bryet å hjelpe en tech newbie.

Lenke til kommentar

Aner ikke hva jeg prater om bare så det er sagt.

 

Men tips på en monitor som gir best mulig støtte til fremtidens konsoll? Men samtidig som jeg kan bruke Xbox One(ikke x) på uten at det blir noe tull med hvordan ting ser ut?

Vet at jeg åpenbart ikke får 4k uten Xbox One X. Men vil det være problemer å bruke Xbox One på en 4k monitor?

 

Jeg spiller Apex, FIFA, COD og (Halo neste år) stort sett. Vet ikke om det har noe betydning.

 

Om ikke noe problem. Hvilken 4k monitor der ute vil være best egnet for Scarlett i fremtiden? Helst 27 tommer, men ikke noe lavere enn 24 og må støtte standard vesa oppheng 75x75 // 100x100. Siden jeg er student så hadde det vært fint om prisen var under 3k også.

 

Takk på forhånd om noen tar på seg bryet å hjelpe en tech newbie.

Jeg har heller ikke veldig god peiling, men prøver meg på et svar likevel.

 

Hvis du skal ha en fremtidsrettet monitor som kan «alt» bør du ha en med 120-144hz oppdateringsfrekvens, HDR (minst 1000 nits lysstyrke, om jeg har skjønt ting rett) og minimum 4K. Det vil dog koste skjorta, og litt til.

 

Skal du ha en skjerm i prisklassen du skisserer må du nok prioritere 1 av disse tingene.

 

Selv kjøpte jeg en Asus VP28UQG som er en 4K 60hz gamingskjerm. Den har ikke HDR, så jeg får ikke maks ut av min Xbox one X. Til gjengjeld har den lav responstid (1ms), har freesync og er mer generelt gamingrettet enn et vanlig TV.

Denne koster rundt 3000kr.

 

På rtings.com har de listet opp de beste gamingmonitorene for konsollgaming. Du kan jo ta en sjekk der.

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

PlayGalaxyLink... med det forferdelige navnet så skulle man jo faktisk tro at Microsoft stod bak det :p

 

Ryktes at Samsung har ett samarbeid med Microsoft nettopp om dette og at xCloud kommer til Galaxy Notes fremover så om dette stemmer så har jeg ingen tvil om at xCloud blir en gigasuksess på rimelig kort tid :D

 

Selve kontrolleren ser rimelig knall ut, men den har vel ikke noe med Samsung å gjøre direkte, eller er Glap eid av de? Aner ikke.

 

http://glap.co.kr/en/index.php

 

color_black.png

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann.

Jeg kjøpte meg nettopp xbox (igjen) og er klar for gears! Jeg ser at spillet også kommer på pc.. vil kjøp av spillet la meg velge om jeg vil spille på pc(med mus og tastatur) eller på xbox—konsollen? Vet det går an å spille xboxspill på pc i utgangspunktet, men gjelder dette også bruk av mus og tastatur?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Heisann.

Jeg kjøpte meg nettopp xbox (igjen) og er klar for gears! Jeg ser at spillet også kommer på pc.. vil kjøp av spillet la meg velge om jeg vil spille på pc(med mus og tastatur) eller på xbox—konsollen? Vet det går an å spille xboxspill på pc i utgangspunktet, men gjelder dette også bruk av mus og tastatur?

Ja og ja.

 

I og med at de har satset en del på PC-markedet denne gang (kommer til Steam også), så vil de nok ha egne online lobbyer for de med mus og tastatur, slik som et par andre spill har gjort i det siste.

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg kjøpte meg nettopp xbox (igjen) og er klar for gears! Jeg ser at spillet også kommer på pc.. vil kjøp av spillet la meg velge om jeg vil spille på pc(med mus og tastatur) eller på xbox—konsollen? Vet det går an å spille xboxspill på pc i utgangspunktet, men gjelder dette også bruk av mus og tastatur?

 

IT-Henrik svarte greit på spørsmålet ditt, vil bare legge til at du har nødt å kjøpe spillet digitalt enten gjennom Xbox Live eller Microsoft Store på PC for at du skal kunne få spillet på begge plattformer, kjøper du det på disk til xbox vil du kun ha det på Xbox.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som har problemer med Xbox gamepass? Har Ultimate, men får ikke spilt gamepass spillene jeg har lastet ned. Der hvor det vanligvis står "installer" står det heller bli medlem nå. Abonnementet er aktiv og kommer opp som et aktiv abonnement. Skal ikke fornyes før 01.10.2019. 

 

Kan og nevne at det for eksempel ikke gjelder Gears of war 5. 

på PC derimot kan jeg spille alle spillene jeg har lastet ned via xbox game pass der. 

skjønner ikke bæra.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...