Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: Telefonselger

Hvor gammel du er: 19 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Har 120,- i grunnlønn, og provensjon. Regner å ligge mellom 180-220 i gjennomsnitt i timen (har jobba i over ett år, lønn/antall timer, ikke noe problem å regne ut selv)

Hvor mye betaler du i skatt? Har nesten 30%, mye pga at jeg vil ha igjen neste år (trenger ikke penger så mye nå

Utdanning: Blir ferdig med videregående om 20 dager.

Lenke til kommentar

5mill mennesker : noen titusen mennesker != mange. Jeg vil påstå at det er heller få jeg da.

 

Og jeg kjenner mange advokater, nyutdannede og erfarene - og det er ikke mange, om noen, som jobber 16 timers dager ofte.

 

 

Vil ikke si at om du kjenner noen advokater er mange med tanke på hvor mange advokater det finnes i Norge.

Lenke til kommentar

Jobb: Regnskapsmedarbeider/bilagsfører i en musikkforretning (instrumenter og den slags, ikke CDer)

Alder: 19 år

Lønn: Har 125 kroner i timen. I tillegg får jeg masse personalrabatt på musikkutstyr

Skatt: 12%

Utdanning: Ferdig med videregående om en ukes tid. Har forøvrig ingen økonomifag, men jobben er ikke så veldig avansert.

Lenke til kommentar

Mange tusen?

 

Leger, advokater, ansatte i offshoreindustri, båt, rigger osv osv..Mange titusner der som jevnlig jobber 16 timers dager f.eks. Det er mange det :)

Så kan du trekke vekk alle de som jobber på båt, rigger, eller har fast månedsturnus til Korea f.eks. da de har ordinære arbeidsdager på 12 timer og gjerne 2 til 4 uker arbeidsfri fra jobben når de kommer hjem, og dermed ikke gir sammenligningsgrunnlag med tanke på overtid for noen som, jeg antar, jobber i vanlig arbeid på land der en vanlig dag er 8 timer.(9 timer etter AML) og ikke har avtale på mer en de ordniære feriene pluss eventuell avspasering

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Mange tusen?

 

Leger, advokater, ansatte i offshoreindustri, båt, rigger osv osv..Mange titusner der som jevnlig jobber 16 timers dager f.eks. Det er mange det :)

Så kan du trekke vekk alle de som jobber på båt, rigger, eller har fast månedsturnus til Korea f.eks. da de har ordinære arbeidsdager på 12 timer og gjerne 2 til 4 uker arbeidsfri fra jobben når de kommer hjem, og dermed ikke gir sammenligningsgrunnlag med tanke på overtid for noen som, jeg antar, jobber i vanlig arbeid på land der en vanlig dag er 8 timer.(9 timer etter AML) og ikke har avtale på mer en de ordniære feriene pluss eventuell avspasering

 

Mange med fast turnus som jobber overtid.. men kanskje ikke det du mente.

 

Lenke til kommentar

Jeg mener at det å trekke inn turnusarbeider i en sammenligning med noen som jobber vanlig mandag til fredag 8 til 16 når man sammenligner eventuell overtid er feil.

 

overtid på fast turnus er som regel flere dager på, ikke flere timer per skift.

 

Jeg skjønner ikke den helt.. 12 timer er en vanlig arbeidsdag når du er borte, jobber du 4 timer ekstra den dagen er det regnet som overtid, noe du også får betalt ekstra for. Selvom det blir litt vanskelig å sammenligne helt. Men føler tråden glir litt ut så jeg gir meg her :)

Lenke til kommentar

Merkelig, de som jeg kjenner og er i familie med som jobber offshore får betalt per dag de er ute over normal turnus ikke ekstra for eventuel overtid. rett og slett fordi de er betalt for å være på jobb i 14 dager eller 1 måned alt etter turnusen.

til sammenligning så er 4 timer overtid på land å være på jobb i 12 timer totalt.

Lenke til kommentar

Jobb: Regnskapsmedarbeider/bilagsfører i en musikkforretning (instrumenter og den slags, ikke CDer)

Alder: 19 år

Lønn: Har 125 kroner i timen. I tillegg får jeg masse personalrabatt på musikkutstyr

Skatt: 12%

Utdanning: Ferdig med videregående om en ukes tid. Har forøvrig ingen økonomifag, men jobben er ikke så veldig avansert.

Hvordan fikk du jobben når du ikke har noen økonomifag? Kreves det ikke noe av personen for å føre bilag for en bedrift?

Lenke til kommentar

Jobb: Skipselektriker på nybygg, vedlikehold og reparasjon i Norge :w00t: Dåp i morgen på min minste båt hittil av størrelse, største var 182m-tankskip i norge.

Alder: 21 år

Lønn: Har 213,47 kroner i timen. rundt 30 000kr måned uten tillegg. noen tillegg jeg får for tiden er mobilisering, reisetid, utenbystillegg, dagpenger, diett på hotel, lokalt tillegg og fagarbeider tillegg. + mer ved nattarbeid. så må man ikke glemme alt overtida jeg har da. bare multipliser alt med 2 så får du svaret :green: . stiger ca8 kr i lønn etter ny tariff i år.

Skatt: tabellkort. får alltid igjen på skatten. i år ble det 17 00kr.

Utdanning: vanlig elektriker retning med kurs og erfaring. studer relatert info om selve jobben du har, da stiger du i kunnskap og grad. :wee:

Lenke til kommentar
  • Gjest klistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...