Gå til innhold

Multicom kunshan. Ingen boot muligheter i bios , kun windows boot manager


boundishh

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på noe angående min kunshan N870HP6-CFB2

 

Kunne tenke meg å installere et annet OS på en partisjon og dual boote med Windows 10 som jeg allerede har installert på maskinen. Men når jeg går inn i BIOS så har jeg ingen valgmuligheter for booting. Kun uefi med windows boot manager. Hverken den andre hdd som er på sata eller usb-pinne/dvd-rom kommer opp. Så slik det ser ut nå så ligger jeg jo tynt an hvis det skulle skje noe med den windows installasjonen for da har jeg jo ikke mulighet til å fikse det siden den ikke lar meg boote fra usb eller noen ting.

 

Har prøvd å google, men finner ikke noe brukbart annet enn at jeg må slå av secure boot og fast boot(de er avslått) og slå på legacy mode(finnes ikke i bios)

 

biosen er en ami aptio setup utility 2.18.1263. ©2017

 

Finner ingen opplysninger eller oppdateringer på ami sine sider heller , kun om aptio 4 og 5.

 

 

 

Så hvordan skal jeg gå frem her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som minnepennen er problemet, enten har den ikke UEFI boot eller så er det noe feil med imaget du brukte.

 

Normaltsett skal det ikke være vanskelig å installere flere operativsystem.

Men vet multicom laptop ikke har helt gode linux drivere hva med virtualbox eller vmware?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som minnepennen er problemet, enten har den ikke UEFI boot eller så er det noe feil med imaget du brukte.

https://www.youtube.com/watch?v=F25Reazc8ao

 

Normaltsett skal det ikke være vanskelig å installere flere operativsystem.

Men vet multicom laptop ikke har helt gode linux drivere hva med virtualbox eller vmware?

Nei det burde jo være ganske rett frem og ved alle tidligere erfaringer med dette på andre pcer og laptoper så finner biosen både usb pinner og eksterne usb dvd-rom selv det ikke er noe på på de, her virker det som de ikke eksisterer i det heletatt. Prøvde med en bootpinne som jeg laget i win10 bare for å teste og bios ser den fortsatt ikke. Prøvde alle porter.

 

Det jeg ønsker å installere er en versjon av iAktos (hackintosh) som jeg har brukt på en haug andre pcer uten problemer.

 

Vmware/virtualbox går jo , men det er ikke like bra.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...