Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på skriftlig eksamen!


Anbefalte innlegg

Fikk heller ikke sett karakterene på eksamnene før lørdag, da det kom ut på skolearena. Har hatt jobb, så jeg hadde ikke tid til å stikke opp til skolen å sjekke. Snakket med skolen, de må ha klagen inne på fredag, da det skal være inne hos fylkeskommunen eller hvor det nå skal til 2.juli.

 

Skal skrive klagen idag, og levere imorgen.

Kontakter også høgskolen da imorgen, men kan jeg kontakte dem per tlf, eller personlig oppmøte, eller må det være skriftlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg holdt det med å ringe. Siden jeg skulle ta sommerkurs kan det være litt andre regler. Jeg hadde sendt det som står på side 1 til høgskolen, så er du sikker liksom. Kjipt om du står, så har det skjed noe kluss med utsetelsen xD

Endret av Oas3k
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Nå som vi er inne på denne saken, har jeg bare lyst til å klargjøre en ting.

 

Jeg har nettopp skrevet en klage(engelsk skriftlig eksamen i VG1), men jeg er litt usikker på hvem den skal sendes til. Hvem er mottakeren :hmm: ?

 

Er det utdanningsetaten, fylkesmannen eller skolen(den er jo stengt nå?)?

 

Er greit hvis noen tar seg litt tid til å svare på dette spørsmålet.

 

Takker og bukker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Tviler på at noen skoler har åpent hele sommeren, men hos oss har de i alle fall åpent så lenge som de må for å få inn klager og slikt.

 

@Genius-Boy: Det er skolen som skal ha klagen, de sender videre til fylkesmannen.

8948191[/snapback]

 

Vår skole har det. Ganske fint det egentlig, for da er det bare å stikke innom hvis man lurer på noe, vil bytte fag og sånt. Dørene står ikke åpne da, man må taste en kode og blir da koblet over til ekspedisjonen.

Lenke til kommentar

Faktisk av tre sensorer. :p Først vurderer de om prøven var urimelig (god/dårlig), og hvis den er det, så setter de karakterer. Enten setter alle det samme, eller så blir det to mot én (er tvilsomt at de kommer med tre forskjellige karakterer ;)). Er delvis pga denne prosedyren at det er vanskelig å få gjennom eksamenskarakterer. Det er ikke sånn at det kommer nye sensorer og retter den på nytt med blanke ark, de leser gjennom den og vurderer om den originale karakteren er passende eller ikke. (Ergo - er det en eksamen der du har fått tre, men lå i grenseland til fire, så vil du sannsynligvis ikke få gjennom klagen. Selv om klagenemd-sensorene tenker at den er i grenseland, og at de kanskje/sannsynligvis ville ha gitt fire selv, så er det ikke urimelig å bli vippet ned.)

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Åh F*** Tar så lang tid å vente på den klagen altså, er så spent, herregud! :p

 

Jeg bare må få medhold, ellers stopper jo min fremlivs planer helt opp! Tenk at noen kan stryke noen avgangselever, skulle ikke vært lov!

 

Jeg som har planlagt så mye nå etter vgs!

Høgskole, jobbing, flytting! :O :(

Og med tanke på det at jeg VET at jeg gjorde det bedre enn å få stryk på den eksamen!!

 

Sorry folkens, måtte bare få ut litt agresjon!

Lenke til kommentar
Åh F*** Tar så lang tid å vente på den klagen altså, er så spent, herregud! :p

 

Jeg bare må få medhold, ellers stopper jo min fremlivs planer helt opp! Tenk at noen kan stryke noen avgangselever, skulle ikke vært lov!

 

Jeg som har planlagt så mye nå etter vgs!

Høgskole, jobbing, flytting! :O    :(

Og med tanke på det at jeg VET at jeg gjorde det bedre enn å få stryk på den eksamen!!

 

Sorry folkens, måtte bare få ut litt agresjon!

8985280[/snapback]

Det er en grunn til at det står KLAGE i emnetittel ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...