Gå til innhold

Playstation Plus lokker med gratis spill (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om Sony kommer til å videreføre klasseskille mellom USA og Europa jeg... Pr idag (og helt siden PSN ble lansert) har det vært bedre utvalg av spill, trailere og annet kos på min amerikanske konto.

I tillegg har de Qore, Pulse og filmleie, noe vi europere har blitt snytt for lenge. Ikke superinteressert hvis de opprettholder dette skillet mellom regionene.

Japansk PSN er visst også festligere enn den europeiske.

Blir spennende å se. Men tipper jeg blir medlem her, spennende å prøve noe nytt.

 

Og håper de klarer å implementere online lagring av savegames, i tilfelle konsollen går til hælvete (YLOD). Hater å måtte ta en 100GB backup hele tiden for å sikre savegames (som tar kanskje 100MB)

Lenke til kommentar

Slik som det ser ut no så er ikkje dette noke som vanlige spelera har behov for å ha.

 

Du får eit skikkelig spel som gratis gave no når dei starter opp den nye tjenesta, deretter får du berre slike småspel som ingen spelar likevell.

 

Er sjølvsagt litt avhengig av kva prisen på dette blir, men slik som eg ser det no kvifor skal eg betale kvar måned for å få tilgang til eit vilkårleg PS1 spel som i tillegg berre virker så lenge eg fortsetter å abonnere på tenesten.

Kvifor ikkje berre bruke gratisversjonen og heller ein gand i blandt kjøpe det spelet du vil spele gjennom playstation store (som i tillegg vil virke uavhengig av om du fortsetter å betale eller ikkje).

 

 

 

Det som eigentleg bekymrer meg mest er at no som dette betalingssytemet er oppretta så er kanskje terskelen for å legge ut ting gratis til ikkje-betalande brukarar høgare.

Skal tru om f.eks online speling etterkvart vil kreve at du har betalversjonen av PSN?

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at USA-utgaven av PS+ får gratis tilgang på Qore, samt 3 mnd ekstra tilgang hvis man bestiller ett års abn.

Lukter differensiering allerede før det har startet opp. Hvorfor skal de amerikanske slaskene få så mye bedre tjeneste enn oss i europa? Sony har neglisjert oss helt siden PSN ble startet opp, når skal de slutte? I tillegg koster det kun $50, så de får det billigere i tillegg.

 

Dårlig gjort

Lenke til kommentar

Satan. Kilde?

ja

offisielle siden til PSN i USA

http://blog.us.playstation.com/2010/06/24/playstation-plus-your-questions-answered/

Utdrag:

First off, at launch, PlayStation Plus will offer subscribers the full PlayStation Network game, WipEout HD, PSP minis and PS One Classics such as Fieldrunners, Age of Zombies and Rally Cross, full game trial of inFAMOUS, as well as free monthly episodes of Qore – our high-definition, interactive gaming lifestyle show.

 

...and the one-year package will be available for $49.99. We will also be offering three additional bonus months for free if you purchase the 1-year package — that’s 15 months total for $49.99.

 

Så det så. Nok en gang ser det ut til at feite amerikanere får det beste tilbudet, til en lavere pris i tillegg.

Lenke til kommentar
Dersom man slutter å betale for Playstation Plus, vil spillene man har fått bli deaktivert. Bestemmer man seg for å reaktivere abonnementet, vil også spillene bli reaktiverte.

 

 

Jeg betaler, men låner bare innholdet altså? Nei takk Sony!

Forsåvidt en grei løsning det. Xbox har ikke spesielt bedre vilkår etter hva jeg har skjønt.

Men liker ikke at de skal behandle oss europeiske kunder som dasspapir for å finansiere paradiset til de feite amerikanerne.

Jeg vil ha samme innhold på min PSN som en hvilken som helst annen amerikaner, både på PSN og PS+

Lenke til kommentar
Dersom man slutter å betale for Playstation Plus, vil spillene man har fått bli deaktivert. Bestemmer man seg for å reaktivere abonnementet, vil også spillene bli reaktiverte.

 

 

Jeg betaler, men låner bare innholdet altså? Nei takk Sony!

Forsåvidt en grei løsning det. Xbox har ikke spesielt bedre vilkår etter hva jeg har skjønt.

Men liker ikke at de skal behandle oss europeiske kunder som dasspapir for å finansiere paradiset til de feite amerikanerne.

Jeg vil ha samme innhold på min PSN som en hvilken som helst annen amerikaner, både på PSN og PS+

Du får ikke "gratis" spill som Xbox Live Gold-kunde?

Lenke til kommentar

Det var det jeg mente. Sammenligner man med Xbox Live er det ikke så ille, hvis man ser på pakken totalt under ett. Man får spille online, man får tidlige demoer og beta-access, tidsbegrensa fullversjoner av spill, samt noen utvalgte gratis spill fra både psp/ps_one/psn/minis. Sånn sett er det en ganske bra pakke som koster omtrent det samme som Xbox Live.

Motargumentet er jo at online spilling allerede er gratis, samme er demo-nedlastning. Og man får en del PSN-spill for 400kr, som er den årlige kostnaden.

 

Jeg er meget interessert i dette PS+-abn, men jeg kommer nok til å avvente en liten stund for å se på muligheten for å skaffe det på min amerikanske master-account, da de har et bedre tilbud der. Når det i tilegg er noe billigere (ca 330kr/år) så sier det seg selv at europere burde være litt misfornøyde. Men dessverre er det sånn Sony alltid har operert, og tviler på at de noengang kommer til å gi oss et matchende tilbud.

Bare se hvor lang tid de har brukt på å ikke gi oss tilgang på film-systemet dems... Burde være en rimelig enkel teknisk løsning. Men der legger nok Hollywood noen hindringer i veien også, så kan ikke skylde utelukkende på Sony i det tilfellet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...