Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+127836

Du er på tynn is her, mister. Anyway: er det ikke på tide å poste holo-beviser?

liker at du har brukt mine ord, fra forrige tråden! :)

 

For å fortsette på den så trives jeg på dypt vann, så det går bra.

 

Her en annen form for inciting racial hatred:

(putter denne i spoiler, da den ihvertfall ikke har mye med saken å gjøre, men når du spør på en måte som får det til å virke som martyren zündel er et menneske som helt uforskyldt har blitt dømt for en lovparagraf som ingen andre har fått anvendt... så:

 

 

 

Og til del_diablo:

 

 

 

Trials in the 1980s

 

In 1983 Sabrina Citron, a Holocaust survivor and founder of the Canadian Holocaust Remembrance Association, filed a private complaint against Zündel before the Canadian Human Rights Tribunal. In 1984, the Ontario government joined the criminal proceedings against Zündel based on Citron's complaint. Zündel was charged under the Criminal Code, section 181, of spreading false news for publishing "Did Six Million Really Die?".

 

Zündel underwent two criminal trials in 1985 and 1988. The charge against Zündel alleged that he "did publish a statement or tale, namely, "Did Six Million Really Die?" that he knows is false and that is likely to cause mischief to the public interest in social and racial tolerance, contrary to the Criminal Code." After a much publicized trial in 1985, Zündel was found guilty. After his conviction, Zündel was able to have it overturned in an appeal on a legal technicality, leading to a second trial in 1988, in which he was again convicted. Zündel was originally found guilty by two juries but was finally acquitted upon appeal by the Supreme Court of Canada which held in 1992 that section 181 (formerly known as section 177) was a violation of the guarantees of freedom of expression under the Canadian Charter of Rights and Freedoms.

 

The 1988 trial was notable for its reliance on testimony from individuals such as David Irving and Fred A. Leuchter, a self-taught technician in execution technology.[36] Leuchter's testimony as an expert witness was accepted by the court, but his accompanying Leuchter report was excluded, based on his lack of engineering credentials. In 1985, key expert testimony against Zündel's alleged Holocaust denial was provided at great lengths by Holocaust historian, Raul Hilberg. Hilberg refused to testify at Zündel's 1988 trial. Zündel was convicted in 1988 and sentenced to 15 months imprisonment by an Ontario court; however, in 1992 in R. v. Zündel his conviction was overturned by the Supreme Court of Canada when the law he had been charged under, reporting false news, was ruled unconstitutional.[37]

 

 

Lovparagrafen sier ikke "for å ha spredd "dritt" om jøder, og fornektet holocaust. Uten å skulle påberope meg stor kunnskap om kanadisk lov så ville det vært tåpelig å spesifikt ha en lov som kunne anvendes kun ved slike ytringer mot jøder. Da måtte de hatt en slik lov for hva nå enn slags ting noen ekstremister ikke liker denne uka. Lettere å ha en generell lov som kan anvendes bredere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Vet du hva... nå er jeg så dypt uenig med deg at jeg kan ikke bli mer uenig... Dette handler om noe så grunnleggende som kredibiliteten til vitnet.

Dersom et vitne blander usannheter og sannheter så kan man ikke bruke denne personens vitnemål som et bevis.

 

Eksempel:

Jeg påstår at jeg har bygd en atomdrevet militærbase på baksiden av månen som har til oppgave å hjernevaske alle mennesker på jorden, og at jeg har forsøkt å hjernevaske folk lenge.

 

Du kan da ikke bare gjøre en selektiv vurdering av mitt vitnemål og si at det er fact at jeg har forsøkt å hjernevaske folk lenge.

 

Min troverdighet som vitne er spolert, og mitt vitnemål kan ikke benyttes.

 

Dette kjenner vi fra normal rettspraksis, og bør også gjelde i forbindelse med holocaust.

 

legg til "og hundre tusen andre vitnemål er enige om at du har hjernevasket folk", så skal du se at det kan bli brukt allikevel.

 

Videre er det ikke to alternativer som vitnene kan være uenige om. Det kan være fargen på løvetann våren 1944 i tillegg til sånn ca 6 000 000 andre ting de er uenige om. Hvis flertallet er enige (innenfor rimelighetens grenser) om 5 800 000 ting så er det jo faktisk brukbart.

Lenke til kommentar

Bidalaka:

 

Stemmer det ikke at Henryk Tauber påstod at man kremerte lik på 7 minutter? Noe som kjent er en vitenskapelig umulighet? Ihvertfall i den typen krematorieovner nazistene hadde?

 

Om dere har lyst til å se hvordan herr Henryk Tauber så ut må dere klikke på denne lenken her: http://olo-dogma.myblog.it/media/02/00/734733307.jpg

 

Om noen har et ønske om at Tauberens vitnemål skal postes her, så si i fra. Google kan selvfølgelig også brukes.

 

Jeg ser jeg har fått advarsler for uforskammet oppførsel og ønsker ikke å bli advarslet mer. Brent barn skyr ovnen, som det heter.

Endret av BelzeBob
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vet du hva... nå er jeg så dypt uenig med deg at jeg kan ikke bli mer uenig... Dette handler om noe så grunnleggende som kredibiliteten til vitnet.

Dersom et vitne blander usannheter og sannheter så kan man ikke bruke denne personens vitnemål som et bevis.

 

Eksempel:

Jeg påstår at jeg har bygd en atomdrevet militærbase på baksiden av månen som har til oppgave å hjernevaske alle mennesker på jorden, og at jeg har forsøkt å hjernevaske folk lenge.

 

Du kan da ikke bare gjøre en selektiv vurdering av mitt vitnemål og si at det er fact at jeg har forsøkt å hjernevaske folk lenge.

 

Min troverdighet som vitne er spolert, og mitt vitnemål kan ikke benyttes.

 

Dette kjenner vi fra normal rettspraksis, og bør også gjelde i forbindelse med holocaust.

 

legg til "og hundre tusen andre vitnemål er enige om at du har hjernevasket folk", så skal du se at det kan bli brukt allikevel.

 

Videre er det ikke to alternativer som vitnene kan være uenige om. Det kan være fargen på løvetann våren 1944 i tillegg til sånn ca 6 000 000 andre ting de er uenige om. Hvis flertallet er enige (innenfor rimelighetens grenser) om 5 800 000 ting så er det jo faktisk brukbart.

 

Kom med ett vitnemål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Og til del_diablo:

 

 

 

Trials in the 1980s

 

In 1983 Sabrina Citron, a Holocaust survivor and founder of the Canadian Holocaust Remembrance Association, filed a private complaint against Zündel before the Canadian Human Rights Tribunal. In 1984, the Ontario government joined the criminal proceedings against Zündel based on Citron's complaint. Zündel was charged under the Criminal Code, section 181, of spreading false news for publishing "Did Six Million Really Die?".

 

Zündel underwent two criminal trials in 1985 and 1988. The charge against Zündel alleged that he "did publish a statement or tale, namely, "Did Six Million Really Die?" that he knows is false and that is likely to cause mischief to the public interest in social and racial tolerance, contrary to the Criminal Code." After a much publicized trial in 1985, Zündel was found guilty. After his conviction, Zündel was able to have it overturned in an appeal on a legal technicality, leading to a second trial in 1988, in which he was again convicted. Zündel was originally found guilty by two juries but was finally acquitted upon appeal by the Supreme Court of Canada which held in 1992 that section 181 (formerly known as section 177) was a violation of the guarantees of freedom of expression under the Canadian Charter of Rights and Freedoms.

 

The 1988 trial was notable for its reliance on testimony from individuals such as David Irving and Fred A. Leuchter, a self-taught technician in execution technology.[36] Leuchter's testimony as an expert witness was accepted by the court, but his accompanying Leuchter report was excluded, based on his lack of engineering credentials. In 1985, key expert testimony against Zündel's alleged Holocaust denial was provided at great lengths by Holocaust historian, Raul Hilberg. Hilberg refused to testify at Zündel's 1988 trial. Zündel was convicted in 1988 and sentenced to 15 months imprisonment by an Ontario court; however, in 1992 in R. v. Zündel his conviction was overturned by the Supreme Court of Canada when the law he had been charged under, reporting false news, was ruled unconstitutional.[37]

 

 

Lovparagrafen sier ikke "for å ha spredd "dritt" om jøder, og fornektet holocaust. Uten å skulle påberope meg stor kunnskap om kanadisk lov så ville det vært tåpelig å spesifikt ha en lov som kunne anvendes kun ved slike ytringer mot jøder. Da måtte de hatt en slik lov for hva nå enn slags ting noen ekstremister ikke liker denne uka. Lettere å ha en generell lov som kan anvendes bredere :)

 

Det eneste jeg får fra artikkelen er at det var et justismord.

Hadde det stått at han ble dømt for å spre jødehat hadde det vært greit nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Bidalaka:

 

Så hele 6 millioner historien er basert på vitnemålet til en viss Henryk Tauber?

Nei, det er ingen enkeltvitner som kan dokumentere alle sammen. Det regner jeg med du skjønner. Det Tauber bevitner i stor detalj derimot er veldig mye av det du har forespurt. Gassprosdeyrer, kremering, håndtering av lik og generelt hverdagen som en som jobbet i lang tid med å brenne ofrene fra gasskamrene.

 

 

Han som i årevis uten hansker tok i gassede lik fulle av HCN og overlevde som ved et vitenskapelig mirakel? Han som var omgitt av dødelig gass i årevis på daglig basis og aldri tok på seg gassmaske?

 

Han håndterte lik etter at gasskamrene var luftet. Det er ikke noe problem. Hans helse var dessuten ikke noe Tyskerne la noe særlig vekt på.

 

 

 

Han som bevitnet at en tannlege dro ut hver eneste tann av hver eneste munn på samtlige 6 millioner jøder? Han som så nazistene denge småbarn til døds når de skrek for mye? Han som personlig hadde sett kassene med jødesåpe?

 

Hvor har du alt dette fra? Kan du dokumnetere at han har sagt dette på noe vis? Har du lest vitnesmålet hans?

 

Hvis noen vil lese det han fortalte uten kommentarer, som er med i min første link, så gå her:

http://www.mazal.org/archive/documents/Tauber/Tauber01.htm

 

Svært interessant lesning som altså går til kjernen av mange de detaljene vi diskuterer her.

 

 

 

Var det også han som sa at nazistene drepte alle som sov med underbukser eller hadde hår under armhulene? Og at de jaget jøder opp i trær og så sagde trærne ned igjen?

 

Nå er du usakelig, og det tjener neppe din sak overfor nøytrale lesere. Du ba om ett vitne for sentrale punkt i debatten, og jeg har gitt deg Henryk Tauber. Da synes jeg du bør lese hva han sier, og ev. kommentere det. Ikke bare hive inn merkelige påstander.

Endret av Bidalaka
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kom med ett vitnemål.

Det er egentlig meningsløst. Du forstår ikke, eller vil ikke forstå metoden som ligger til grunn for historieforskning. Det er ikke det samme som en rettsak. Men siden du ber så pent. Dr. hans Münch.. Linken går til wikipedia-siden om Münch. Der finner man også kontekst.

 

auschwitz-declaration-950127.jpg

 

Han ble også intervjuet av SVT tidlig på 80-tallet. Der uttalte han blant annet følgende:

 

ST: I must ask something. Doubters claim that "special treatment"

could mean anything. It didn't have to be extermination.

 

M: "Special treatment" in the terminology of the concentration camp

means physical extermination. If it was a question of more than a

few people, where nothing else than gassing them was worth while,

they were gassed.

 

ST: "Special treatment" was gassing?

 

M: Yes, absolutely.

 

Hvis noen kan skaffe den originale svenske versjonen hadde det vært fint, siden vi sikkert kommer til å høre at oversettelsen er feil... Oversettelsen fant jeg her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Bidalaka:

 

Stemmer det ikke at Henryk Tauber påstod at man kremerte lik på 7 minutter? Noe som kjent er en vitenskapelig umulighet? Ihvertfall i den typen krematorieovner nazistene hadde?

 

Om dere har lyst til å se hvordan herr Henryk Tauber så ut må dere klikke på denne lenken her: http://olo-dogma.myblog.it/media/02/00/734733307.jpg

 

Om noen har et ønske om at Tauberens vitnemål skal postes her, så si i fra. Google kan selvfølgelig også brukes.

 

Jeg ser jeg har fått advarsler for uforskammet oppførsel og ønsker ikke å bli advarslet mer. Brent barn skyr ovnen, som det heter.

 

Hvorvidt Tauber har sagt 7 minutter får noen andre svare på, men det er ingen vitenskapelig umulighet å gjøre unna et lik på 25 minutter.

 

After about half an hour, whether the furnace has gotten up to a temperature of 1100°C or whether it is 900°C, there is a rapid fall away, and I think the investigations should be concerned with the last twenty minutes or so of the cremation cycle. At that time you have in the cremator a very small quantity of body material...roughly the size of a rugby football, about twenty minutes from the end of the cremation, and this is the thing which is most difficult to remove. [107]

 

The instructions for the Topf double muffle furnaces envisaged that a body would be added into the oven during the last twenty minutes that it took to fully cremate the corpse that had been previously inserted.

 

As soon as the remains of the corpses have fallen from the chamotte grid to the ash collection channel below, they should be pulled forward towards the ash removal door, using the scraper. Here they can be left for a further twenty minutes to be fully consumed....In the meantime, further corpses can be introduced one after the other into the chambers. [108] (Emphasis added.)

 

As will be seen later, there is now strong evidence that bodies were added before the prior corpse was fully incinerated, resulting in a 25 minute burning cycle for each body. (See the discussion at footnote 136.)

 

 

Les til øyet blir stort og vått:

 

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/

Lenke til kommentar

Når det gjelder det dokumentet fra Røde Kors som sirkulerer i disse trådene, er det kanskje et poeng å sjekke hva Røde Kors selv har sagt om den saken:

 

"Consequently the ICRC considers it must make clear the fact that

it has never published -- or even compiled -- statistics of this kind

which are being falsely attributed to it. The work of the ICRC is to

help war victims, not to count them. In any case, how could its

delegates have obtained data for such statistics? They were able to

enter only a few concentration camps, and then only in the final days

of the war. Everything the ICRC tried to do for the inmates of those

camps, and what it finally managed to do, is related in its report

entitled 'The Work of the ICRC for Civilian Detainees in German

Concentration Camps from 1939 to 1945' (available in English, French

and German).

 

The same propaganda scheme has recently been making use of other

figures, namely the number of deaths recorded by the International

Tracing Service on the basis of documents found when the camps were

closed. Obviously this number bears no relation -- though the authors

of the propaganda pretend otherwise -- to the total deaths in

concentration camps; firstly because a considerable quantity of

documentary material was destroyed before the departure of the Nazi

administration, and secondly because many deaths were never recorded,

such as those which occurred in the extermination camps where records

were generally not kept."

 

Source: Bulletin No. 25 of the International Committee of the Red

Cross, 1 February 1978."

 

Det er flere uttalser fra ICRC som støtter dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva hette han norske fyren som dro til arbeidsleiren, var der under krigen, og så skrev han bok om at han hadde hat det godt der igjen?

Sliter med å finne den pga søkefunksjonene på den andre tråden :(

 

Kanskje denne fyren? http://www.vigrid.net/hcbauck.htm

 

Også noe: http://www.vigrid.net/hcpaltiel1.htm

 

Tore Tvedt er nok Norges fremste ekspert på dette med vitnehistorier.

 

Du kan også se NRKs dokumentar Tidsvitner der ingen forteller om at de egentlig så noe Holocaust.

Endret av BelzeBob
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva hette han norske fyren som dro til arbeidsleiren, var der under krigen, og så skrev han bok om at han hadde hat det godt der igjen?

Sliter med å finne den pga søkefunksjonene på den andre tråden :(

 

Kanskje denne fyren? http://www.vigrid.net/hcbauck.htm

 

Også noe: http://www.vigrid.net/hcpaltiel1.htm

 

Tore Tvedt er nok Norges fremste ekspert på dette med vitnehistorier.

 

Du kan også se NRKs dokumentar Tidsvitner der ingen forteller om at de egentlig så noe Holocaust.

Kan du ikke finne frem den delen med julegavene igjen. Synes den var morsom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bidalaka

 

Takk for at du bortforklarte de 7 kremasjonsminuttene. Du hadde sikkert klart 7 sekunder også. Well done and sehr gut.

 

Ellers: noen postet en "tilståelse" fra en SS-mann. Spørsmålet er: hvor mye tillit fester vi til "tilståelser" fra SS-offiserer?

 

Dette vet vi om "tilståelser" fra SS-offiserer:

 

* Mange av de er tvunget fram av tortur og trusler.

* Flere "tilståelser" forteller om umulige ting, som for eksempel gassing av 25 millioner.

* Andre SS-folk sier de aldri så noe Holocaust.

 

(Spør meg gjerne om dokumentasjon.)

Endret av Rampage
Postet video uten synopsis + moderatorkommentar forsvant
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva hette han norske fyren som dro til arbeidsleiren, var der under krigen, og så skrev han bok om at han hadde hat det godt der igjen?

Sliter med å finne den pga søkefunksjonene på den andre tråden :(

 

Kanskje denne fyren? http://www.vigrid.net/hcbauck.htm

 

Også noe: http://www.vigrid.net/hcpaltiel1.htm

 

Tore Tvedt er nok Norges fremste ekspert på dette med vitnehistorier.

 

Du kan også se NRKs dokumentar Tidsvitner der ingen forteller om at de egentlig så noe Holocaust.

Kan du ikke finne frem den delen med julegavene igjen. Synes den var morsom.

 

----------

 

Jeg fant, jeg fant! http://erling.bauck.com/bok/men%20noen%20kom%20fra%20det.pdf

 

----------

 

Fant ikke fram til julegreiene, men dette er like bra:

 

"Det så ikke ut som om vi skulle få pakker heller, det var lenge siden vi hadde skrevet hjem, og ingen ting hørte vi. I Sachsenhausen hadde de lovet å ettersende pakkene våre, men de kom ikke. Alt var så mørkt og trist, og det var sannelig ikke så greit å holde humøret oppe."

 

"Kjære snilde mor!

Nr. 19 – 26/10-42

Tusen takk brevene og sendingene jeg får! Det er jo hyggelig med et pust utenfra, men det

morsomste var nå allikevel besøket. Det kom så overraskende, og dess mere gledelig. Det var

så rart å se deg igjen etter 41⁄2 måned. Jeg håper det ikke blir så lenge til neste gang. Aller mest håper jeg selvfølgelig på å få komme hjem snart. Jeg lengter etter å få arbeide igjen, og jeg vet jo det er bruk for meg når jeg kommer. Men jeg får nok bare vente tålmodig, en gang kommer vel dagen. Vi har det jo ganske trivelig, og holder humøret oppe med sang og lignende. Jeg har fremdeles dobbelt middag. Alle fangene får en skje tran daglig. Det har jeg fått i hele sommer, så forsåvidt behøver du ikke være nervøs for helsen min. Dessuten får jeg vitamin-tabletter av doktoren."

 

"Du kan tro jeg ble glad for pakken jeg fikk tirsdag, for den deilige fyrstekaken og

appelsinmarmeladen og alt sammen!"

 

"Jeg er regelmessig hos legen for tuberkolose, og får dobbel brødrasjon og middag. Så du må ikke sende meg matpakke. Litt sukker vilde jeg sette pris på, men bare hvis du har nok. Likeså litt knekkebrød, hvis du har. Det kan være godt å ha liggende i reserve. Smør har jeg nok av. Ellers er pakkene fine. Jeg har 5 par strømper her, så det behøver du ikke ta med neste gang."

 

"Kjære mor!

Nr. 19 – 19/4-43

Jeg skriver bare et kort brev i dag, for det kommer vel neppe fram allikevel. Bare så du skal vite at jeg er i godt humør fremdeles. Hjertelig tusen takk for oppmerksomheten ved fødselsdagen min! Jeg fikk kaken og alt sammen, to telegrammer. Vær så snild og send meg sommerundertøy nå, og følgende ting: Skolisser, papirservietter, og krydder(-erstatning), (pepper og kanel). Og så får du ha det så bra, da, og hilse alle!"

 

-----------------------

 

"Holokos" er vel et passende ord? :)

Endret av BelzeBob
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Ellers: noen postet en "tilståelse" fra en SS-mann. Spørsmålet er: hvor mye tillit fester vi til "tilståelser" fra SS-offiserer?

 

Dette vet vi om "tilståelser" fra SS-offiserer:

 

* Mange av de er tvunget fram av tortur og trusler.

* Flere "tilståelser" forteller om umulige ting, som for eksempel gassing av 25 millioner.

* Andre SS-folk sier de aldri så noe Holocaust.

 

 

Tenker du f.eks. på Oskar Gröning, så var ikke han offiser. Han var rottenfuhrer, omtrent som en korporal/visekorporal. Pery Broad, et annet vitne var også rottenfuhrer. Mener du ellers å avskrive samtlige SS-menn som vitner fordi du har noen som overdriver eller ble banket opp? Er det ikke bedre å se dem an på individuell basis?

Endret av Bidalaka
Kommentar på fjernet innlegg fjernet
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Erling Baucks vitnemål er nok min favoritt.

 

Hør på disse tunge, triste ordene som dokumenterer hvor fælt Holocaust var:

 

"Det så ikke ut som om vi skulle få pakker heller, det var lenge siden vi hadde skrevet hjem, og ingen ting hørte vi. I Sachsenhausen hadde de lovet å ettersende pakkene våre, men de kom ikke. Alt var så mørkt og trist, og det var sannelig ikke så greit å holde humøret oppe."

 

Huff, altså. Hvor leit. De hadde lovet å ettersende pakkene. :dontgetit:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Erling Baucks vitnemål er nok min favoritt.

 

Hør på disse tunge, triste ordene som dokumenterer hvor fælt Holocaust var:

 

"Det så ikke ut som om vi skulle få pakker heller, det var lenge siden vi hadde skrevet hjem, og ingen ting hørte vi. I Sachsenhausen hadde de lovet å ettersende pakkene våre, men de kom ikke. Alt var så mørkt og trist, og det var sannelig ikke så greit å holde humøret oppe."

 

Huff, altså. Hvor leit. De hadde lovet å ettersende pakkene. :dontgetit:

 

Kan ikke du forklare relevansen Baucks fortellinger fra /Sachsenhausen/ har for trådens tema? Det er vel en, så jeg vil gjerne høre den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

C'mon, jeg poster ekte Holocaustbilder her. Har du noen bedre bilder kanskje? De med likene som lå på bakken var jo ganske bra.

 

Nøyaktig 6 millioner sa du? Det er alltid 6 millioner og holocaust med jødene. Det vet du jo, kjære venn.

 

Her i denne artikkelen fra 1919 skrev man 6 millioner 6 ganger bare for å få fram dette viktige poenget:

first_holocaust.jpg

 

I 1921 var det også nøyaktig 6 millioner jøder i Russland:

6_million_jews_russia_1920.gif

 

Samme antall som i 1906:

6_million_jews_russia_1906.jpg

 

Men heldigvis ble også nøyaktig 6 millioner jøder (minst!) frigjort i 1945:

6millionliberated.gif

 

Men samtidig er dette kun tilfeldigheter som har ingenting med fanatisk jødisk okkultisme å gjøre. Neeeeida. 6 millioner er heeeeelt tilfeldig. :)

Endret av Rampage
Usaklig kommentar fjernet
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...