Gå til innhold

– Pengene ligger i onlinespill (PC)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

det heter verifisering ikke vertifisering. Ha! så det så..

 

..og så begynner det å bli litt seint så det kan hende jeg bare er litt trøtt. go funcom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blizzard sier bare jeg. De klarer å lage så fantastiske titler med god multiplayer og på den måten få kunder på en ærlig måte. (Tenker ikke på WoW, men vanlig Warcraft, Starcraft og Diablo seriene...)

Uten noe tullball.

 

Og så lager de WoW for å få enda bedre økonomi for å presse ut flere vakre titler jeg gleder meg til allerede.

 

Spilene kjøper jeg på grunn av den gode multiplayeren som følger med eller rett og slett av ren "respekt" for selskapet.

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar
Hvis de er så redd for piratkopiering så er det vel ikke noe problem å sette opp slik at man må logge seg på en server selv når man skal spille single player. De fleste har jo internett uansett...

8164626[/snapback]

 

Fordi hvis du ikke trenger noe data fra serveren er det relativt lett å modifisere binærfila slik at du kommer utenom påloggingskravet.

8164765[/snapback]

 

Ja, det er kjedelig når ting blir upraktisk, det er liksom ikke så fantastisk fristende å kjøpe orginalspill når man uansett må cracke de, man må velge mellom pest og kolera, cracking hele tiden, eller ulemper med å ha orginalen. Dvs feks at man må ha i plata hele tiden, og det gidder jeg ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette var unyansert fra FunCom's side.

 

Ja, det er masse penger i MMO sant nok (jmf: WoW's 7 milliarder).

Men grunnen til at Drømmefall ikke selger selvom det er bra i sin sjanger, er at denne sjangeren ligger på ryggen nå.

 

I tillegg var markedsføringen altfor beskjeden på verdensbasis. Uheldig var det sikkert at de valgte å promotere AoC samtidig også. Drømmefall ble bare en bisetning på FunCom's stand på convention'er o.l.

 

Jeg tviler også veldig på at pc salget har stagnert de siste to åra. Fint om noen i så fall kommer med tall for å backe opp påstanden.

Før (4-5 år siden regner jeg med) lå prisene på pc spill på 550,- . Prisras hos Elkjøp o.l. har presset prisene slik at de ligger på 400,- nå for de fleste populære titlene. Tviler på at det har skapt lavere salg. Titler bli jo ofte revet ut av hyllene og utsolgt allerede iløpet av et par dager.

 

På verdensbasis før, snakket man i store bokstaver om salg over 1 million. Det var forresten bare de aller største kanontitlene forunt (Warcraft II, Diablo med noen få til). Nå regnes salg på en million som bare middels bra salg. Det hotteste titlene selger nå 2-3 millioner lett. Og selv de vanlige middelhavsfarerne selger over millionen. Dette er for meg ikke stagnering, men over en dobling i salget.

Lenke til kommentar
Deprimerende å lese denne tråden da piratenes argumenter stadig er de samme som har senket de interessante spillselskapene de siste 10 årene og etterlatt oss med søppelspill som utelukkende er pene å se på, men med akkurat null dybde.

8164184[/snapback]

I Funcom sin sak. Jeg har ikke sett noen plass hvor Dreamfall har solgt mange kopier. Kan dette ha noe med spillet? Eller de 200.000 som lastet det ned, ut ifra de 2 til 3 millionene forventede kjøpere?
Lenke til kommentar

Hmm, er det ikke på tide å se på seg selv og kanskje sjekke om spillet man lager er bra og at folk vil ha det?

 

Virker som det har blitt en lett utvei i den siste tiden for utviklere å skylde på piratkopiering når de ikke selger spill.

 

Har Funcom noen pålitelige tall å vise til, og hvordan kan de bevise at det er piratkopiering som har skylda?

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
Dvs feks at man må ha i plata hele tiden, og det gidder jeg ikke.

8165613[/snapback]

Det finnes mange måter å omgå dette på. Jeg kjører faktisk ingen av mine originalspill fra CD.

8166734[/snapback]

 

Ja, men såvidt meg bekjent ingen praktisk måter, cracker man opp spillet, så får man problemer med oppdateringer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan du definere "gratis" spilling?
La oss bare si at Blizzard ikke finner IP'n min i deres logger.

8161661[/snapback]

 

Du spiller på private servere, du tar ikke en del av innholdet Blizzard lager så det teller ikke. Du er også rapportert så takk for at du røpte deg ;)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Er vel å ta vare på den originale exe filen. Men Game Jackal er vel et program som emulerer CDer. Ser ikke hvorfor det skulle være ulovlig da det krever at du har den originale CDen.

8169537[/snapback]

 

Jo, men da må man velge mellom tvangsbruk av CD og oppdatering.. Men skal sjekke ut dette Game Jackal, takk for tipset. Kan ikke se det er noe ulovlig i bruk av slike programmer, som du sier, man har jo kjøpt spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Oppdatering? Spillet vil ikke bli skadet ved at du oppgraderer det. Bildet av CDen er allerede laget en gang..

8170300[/snapback]

 

Nå tenkte jeg på mer konvensjonell cracking, ikke på gmae jackal, men igjen, takk for tipset, skal sjekke det ut. Desverre ser det ut som utviklerene har måttet legge ned av en uspesifisert grunn. (jeg tipper tulle-lovene i australia er årsaken).

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis dem krever CD-Key, så blir det dumt å kreve at disken skal ligge i maskinen. Hvis noen bruker ulovlig nøkkel vil dem jo mest sannsynlig også cracke spillet.

 

Jeg lurer også på om Funcom kommer til å senke prisene på spillet hvis dem har får 0% piratkopiering.

 

Selv følte jeg Drømmefall ikke levte helt opp til forventningene, og føler også at mange produsenter gjemmer seg bak piratkopiering-argumentet framfor å innse at spillene som blir produsert har gått ned i kvalitet opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri blitt fristet av et eneste spill som Funcom har gitt ut, mulig det er noe med sjangeren de gir ut spill i som ikke appelerer til meg. Jeg har dessuten kjøpt mange skjermkort de siste årene, men ingen av de har blitt brukt på piratkopier fra funcom eller andre. Har spilt litt BF2 men kutta ut det også, og ikke klart å finne en god erstatter.

 

Command & Conquer 3 er kanskje det eneste lyspunktet i en kvalitetsfattig periode som JEG mener vi har hatt nå de siste 2 årene. Har prøv en del demo'er av ulike spill, men kjedsomheten innhentet meg stort sett innen 30 minutter. Kvalitet fremfor kvantitet any1?

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...