Gå til innhold

Anmeldelse: TrackMania 2 Canyon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følelsen når man kjører en bane perfekt er det som virkelig gjør trackmania så bra. Man streber alltid etter perfeksjon, og vil kutte en tidel her og der. Og når det endelig sitter 100% så er det få ting som er bedre.

 

Sånn som den ene gangen jeg bestemte meg for å prøve official race på en bane, og ALT sitter 100%, jeg får fjerdeplass i norge og authors medal på den! Det føltes rimelig godt :)

Når official race faktisk sitter, er det utrolig konge. Har vel faktisk en del førsteplasser i Norge nå, og en andreplass og en topp 10 i verden (+ masse 500-plasser osv.). Gjør det veldig godt på de aller, aller vanskeligste banene (av de jeg har prøvd, minus A08 som jeg ikke klarer selv uten at det er offisielt race), mens jeg sliter på de korte, men enkle :p Nå skal det sies at jeg har sitti en halv dag for å få til official race på enkelte baner (gjør andre ting imellom pga. timeren, men lar det stå på til jeg får til en godkjent runde).

 

 

Heeeey dellers!. Har ofte brukt din ghost å kjøre mot istedet for gold medal ghosten.

Enten din ghost eller knipsen :)

Lenke til kommentar
Heeeey dellers!. Har ofte brukt din ghost å kjøre mot istedet for gold medal ghosten.

Enten din ghost eller knipsen :)

Apropos det...VELDIG deilig funksjon, at man på sekundet kan kjøre mot hvilken ghost man vil av topplista på nettet. Har slitt litt med sladding (sladder enten for krapt eller for slakt), og dermed mista mye tid på det generelt, men slo meg selv med 1.7 sekunder på en bane etter å ha sett på en bedre spillers ghost. Så har man jo også noen ghosts jeg ikke skjønner hvordan kjører så fort, hvor jeg ikke kan se at de gjør noe spesielt, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene. Også litt demotiverende når de beste har brukt en shortcut som jeg overhodet ikke er i stand til å mestre teknisk (og særlig ikke på det ene forsøket man får i official race), men da får man hygge seg med at man kanskje ikke er så verst på å kjøre banen slik den er laget for.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det er IKKE like mange brett, men med editor og online så vil du uansett aldri gå "tom".

 

TM United er ett spill. TM2 Canyon er et annet.

 

TM United var bedre med tanke på variasjon i miljø og biler

TM2 er bedre på alt annet (mener jeg) når det gjelder variasjoner i baner, fartsfølelse, kontroll og totalinntrykk. Innen jeg har blitt lei av TM2-miljøet har TM2 Valley kommet og jeg kan da skifte til dette - fremdeles for en sum som er lavere enn for ett vanlig fullversjonspill.

 

Jeg spiller stort sett aldri spill online, men TM-serien er et unntak. Det er lite som er mer tilfredsstillende enn å knuse en spanjol og en tysker på et LOL MiniMap. :tease:

 

Å styre med å hente ned brett online er ikke det samme som brett som er med spillet fra start av. Det er derfor jeg lurer på hvor mange brett det er (jeg vet åpenbart at man kan hente ned brett når jeg har TMU, men det er ikke spørsmålet mitt)

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror det er 65 baner. Mener det er 15 i de fire første haugene, og 5 av de siste. 1/5 er runder - hvilket gjør at vanskelighetsgraden går opp et hakk IMO. Er en bane på 5 runder på den smaleste veitypen, der man må sladde hele tida...Sinnsykt stress å unngå krasj i fem runder. Gir definitivt en elsk/hat-følelse.

Lenke til kommentar

Spør du meg, hadde de ikke trengt å inkludere singelplayer i spillet engang. Det er en av funksjonene i spillet jeg ALDRI bruker. Her er forresten link til hvor dere kan laste opp og ned tracks:

 

http://tm.mania-exchange.com/

 

Her er også en VOD fra en turnering forrige helg, for de som vil se hvordan prosa kjører:

 

http://en.twitch.tv/frostbeule/b/295393831

 

Er flere, og større turneringer på gang i nærmeste fremtid også, for de som vil være med.

Lenke til kommentar

Hadde helt glemt bort mania exchange. Tror ikke jeg har vært der siden jeg spilte TM Sunrise...

 

Med det sagt, hvorfor i all verden blir spillet vanskeligere og vanskeligere? Online har jeg problemer med å fullføre baner nå, som jeg synes var enkle FØRSTE dagen jeg hadde spillet (betaen). Nå er jeg ikke i stand til å komme gjennom baner, enten uten å krasje eller i det hele tatt. Har blitt gradvis verre og verre :S

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Men på noen uker da gitt? For to år siden i United kjørte jeg meg opp på en måned eller to og konkurrerte mot de aller, aller beste i verden (topp 100). Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig blir dårligere av å øve litt. De aller beste rundene nå er selvsagt bedre enn for noen uker siden, men i snitt så går det rett i en murvegg. Istedenfor 6-7 bra runder per bane blir det kanskje 6-7 dårlige per bane nå (gjerne så dårlig at det ikke er vits å kjøre helt til mål), men en dritbra per femte bane eller så. Ganske pussig egentlig. Igår kjørte jeg stort sett helt ræva, før jeg plutselig tok serverrekorden på en bane mens jeg kjørte mot to av de tre beste spillerne jeg har møtt i spillet (som riktignok "jukser" litt med pad).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herlig spill, med to abere for min egen del. For det første liker jeg ikke på noen måte hvordan bilen min håndterer wallrides og loops, sistnevnte er spesielt ille. Uansett hvilken fart og bane man velger inn i walride eller loop så slipper bilen taket etter ett sekund og det blir nesten håpløst å korrigere kursen. Det virker som et veldig underlig designvalg av Nadeo for min del, for en serie som har spilt på nettopp det å kjøre spinnville loops osv.

 

Det andre som plager meg, er hvor ubrukelige funksjonene for custom biler er. Klart, man kan tegne sin egen bil. Men kan andre spillere se kreasjonen din når du spiller online? Nei. Latterlig.

 

Edit: En ting til som er helt bak mål. For å få spillet patchet med oppdateringer, må man logge seg inn på maniaplanet sine sider og huke av en innstilling på profilen din, relativt godt gjemt og. WOW. Man får faktisk ikke spillet oppdatert automatisk når man starter det, selv om man må logge seg på når man starter det.

 

Mvh TM2 Hybelkanin.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Det andre som plager meg, er hvor ubrukelige funksjonene for custom biler er. Klart, man kan tegne sin egen bil. Men kan andre spillere se kreasjonen din når du spiller online? Nei. Latterlig.

 

Funker helt fint her :roll:

 

Fint for deg :) Det er desverre veldig mange inkludert meg som stortsett bare ser sølvfargede uteksturerte biler når man spiller online med folk som har egendesignede biler.

Lenke til kommentar

Da er det noe galt med P2P-delingen din, sjekk hvilke porter og instillinger som er i bruk i launcheren til spillet og åpne disse i routeren.

 

Det kan også hjelpe, ihvertfall når det gjelder deling av din egen bil, å lage en locator til den. Det du gjør da er å laste opp skinnet et sted, lage en txt fil med linken rett til fila, og lagre den som Navnpåbil.zip.loc. Altså akkurat likt navn (inkl. .zip eller hva det er), men med .loc på slutten. Mer her: http://en.tm-wiki.org/wiki/Locator_Files

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...