Gå til innhold

Mine erfaringer med firmaet K-Soft Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker som et stort humbug firma. I tillegg ser hjemmesiden ut som den er lagd i internetts spede barndom, og programmene virker å være lagd i Access... Uansett om du har bestilt programmet til deg selv eller til et firma er du beskyttet av lovverk... Du burde vurdere å gå til advokat, og heller bruke en tusenlapp på det altså.

Lenke til kommentar

Eg husker disse folka fra 3-4 år tilbake i tid, eg syntes da fortsatt at programmet var amatørmessig utført, og kunne nok lagd bedre selv.

 

Men, et av argumentene dems er jo hva skal en privatperson med fakturaer? For å si det slik, de har dem ingenting med. Dersom programmet er bestillt til en privatperson så kan de ikke automatisk regne med at det er en bedrift av den grunn. Det er tåpelig og barnslig. Men, problemet kan da være at det ble fyllt inn et navn i firmafeltet, og da sitter man med skjegget i den der postkassa.

 

Uansett, amatørmessig av k-soft.

Hva med å ignorere pakkelappen, si opp postboksen og få ny?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tenk deg om de faktisk har retten på SIN side..denne saken har flere ulumskheter, men som sagt flere ganger over, bedrifter har ingen angrerett, og har du fylt ut bestillinga med firma er det DU som har problemet. Ikke minst, hvorfor har du laget proff faktura? Folk har vanligvis ikke slik programvare hjemme, og det presiserer det jo forsåvidt også i det uhøflige returbrevet sitt. Så du skal ikke se bort ifra at det er du som har tabbet deg grådig ut fordi du tror ting er på en måte, når det i realiteten er noe helt annet.

Jeg hadde for kort tid siden behov for et faktureringsprogram som privatperson.

Vi har ADSL i sameiets navn med meg som ansvarlig. Som frivillig selvutnevnt nettverksadministrator i sameiet hadde jeg derfor behov for å sende ut regning til de som frivillig var med i ordningen. Et sameie er registert i brønnøysund men er ikke en juridisk enhete slik som selskaper og gitt at alt er på frivillig basis og non profitt skal man argumentere godt for at jeg representerte et firma.

Det er altså fullt mulig som privatperson å trenge et faktureringsprogram.

Om man ved en feil eller av mangel på alternativer legger inn navnet sitt i firmanavn felt for registrering forandrer ikke det de faktiske forhold. Det er IKKE slik at man ved feil utfylling mister alle rettigheter man egentlig har.

 

Legg til at dette selskapet åpenbart feilinformerer og kommer med falske opplysninger (Raufoss Våpenfabrikk har ikke eksistert siden hvertfall 1995 og neppe etter 1990) så er det svært lite som taler til deres fordel.

 

Eneste jeg kan forsvare hos dem er lisenspolitikken som ble nevnt i en tidligere post. Den følger helt normal praksis. For svært mange programmer er verdien tapt i det man roter bort lisensnøkkel. Surt, men slik er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig bare tull å påstå at man er nødt til å være en bedrift dersom man kjøper et faktureringsprogram. Det blir like dumt som å påstå at man være tegner/maler hvis man kjøper Photoshop, man være økonom/matematiker hvis man kjøper excel/regneark etc. :no:

 

Uansett spiller det jo ingen rolle om kunden var bedrift eller ikke. Varen skulle jo være en gratis vareprøve og det var den ikke. Man fikk mao. aldri varen til fastsatt pris i henhold til avtalen. Det har ikke noe med angrerett å gjøre i det hele tatt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Har også hatt problem med dette firmaet. Hjemmetelefonen min ble spammet med faksoppringinger jevnlig over flere måneder. "Litt" irriterende å stå opp midt på natta for å ta telefonen og få fakspip i andre enden.

Var ikke mulig å få svar på noen av telefonnummerene jeg fikk treff på når jeg søkte etter K-Soft, og det var mange. Tror jeg fikk treff på over 20 nr.

Tilslutt fikk jeg tak i en privatperson som påsto han "ikke var forbundet med K-Soft, men eide bygget der de holdt til" (de leide lokaler hos han). Han kunne ordne slik at telefonnummeret mitt ble strøket av fakslisten. Han hadde forøvrig samme gateadresse (Søndre Elvikvei Åsa) som K-Soft :whistle:.

Fikk inntrykk av at personen i andre enden gikk rett i forsvar med en gang jeg spurte om jeg hadde kommet til eieren av K-Soft. Etter det jeg leser her vil jeg tro jeg ikke er den eneste som har ringt for å klage :!: .

Endret av Nirgal
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å ta kontakt med en seriøs advokat.

 

PS!

Noen punkter:

Skal ikke bedrifter oppgi sitt MVA-nr hvis det skal være næringskjøp?

 

Angrefrist har ikke noe med saken å gjøre hvis det er bestilt en gratis demo og denne kommer i oppkrav. Dette er kjøpsloven som gjelder alle både private og bedrifter. "Rett vare, til rett tid og rett pris"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal forsøke å svare på alle innlegg i ett innlegg, så here we go:

 

Kan du ikke bare drite i å hente den opp i posten a? la pakka råtne der den er, og skrive et personlig brev bare med ahhh... f.eks: "HAHAHAHAHAHAHAHAHA .......... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.... AAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! AAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!!!!!!"???

 

 

Hei,

Alle sendinger fra k-soft er kommet som a-post.

 

 

Private kan ha så mange postboxer de vil, ikke noe spesielt med det.. 

 

 

Ja, nettopp det.

 

 

Er dette bestilt på bedrift?

 

Han i familen som bestilte dette, oppgav han noen bedrift?

 

For det er det sant som han sier i k-soft.

Bedrifter har ikke noen angrefrist. Private har 14 dagers angrefrist.

 

 

edit:

 

Ser jo på fakturaen at det er privat...

Du har i kjøpsloven 14 dagers angrefrist.

 

 

Jeg har et enkeltmannsforetak, men det var en person i familien som IKKE har noen foretak som skjønt det slik at det var et økonomiprogram liksom Mamut, for å lage budsjett osv. Dette var gjort i mai 2005 så hun ikke husker nøyaktig hvordan dette var bestilt, men det hun vet er at sto INGEN TING om at hun vil måtte betale 1000 kr i oppkrav ved utlevering. Derfor hentet hun ikke pakken.

Ingen bedrift ble oppført der, noe man ser klart på faktura fra k-soft.

 

 

Dette virket ikke veldig seriøst... Forresten bor jeg i Hønefoss, kanskje jeg skal ta meg en tur opp til denne Karlsson for å se om han er i landet eller i Hollywood 

 

Det er ikke så enkelt.

Nå får dere sikkert sjokk, men:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

klikk på kunngjøring så får du dette:

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp...verdi=988251178

 

Styre:

Styrets leder: Rune Emanuel Karlsson, 2905 Sheridan Street 33020 Hollywood Florida, USA

Varamedlem: Liv Karlsson

 

og på denne adressen 2905 Sheridan Street i Hollywood får vi... hva ?

jo, et hotell ved flyplassen:

 

http://www.google.com/search?sourceid=navc...Sheridan+Street

 

http://www.findlocalhotels.com/listings/hollywood_fl_us.html

 

http://findlocalhotels.com/brochure/10223866.html

 

 

Det må være meget dyrt å bo FAST på et hotell. At Br-reg godtok dette som adresse skjønner jeg ikke i det hele.

 

 

Du, han fyren som driver denne butikken her er jo en total (morsom) svindler jo!

 

 

Ja, nettopp:

 

Fra http://www.k-soft.no/

 

Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB, Raufoss Våpenfabrikk, Nycomed, Helikopterservice, en mengde butikker fra kjedene Rema 1000, Rimi og Coop, Ford, Electrolux, 7-Eleven, Toyota, ISS, Shell, Kiwi, Esso, Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS, Rica, Rieber & Sønn og sist men ikke minst tusenvis av små og mellomstore bedrifter.

 

ROFL :)

 

 

Det trådstarter unnlater å si i innlegget; en privat person bruker ikke faktureringsprogrammer, får meg til å lure på hva du skal med et faktureringsprogram?? Hva skal en privatperson skrive fakturaer mot og hvem skal de sendes til? Hvis det stemmer at dette har blitt prøvd tidligere, og at de har fått medhold, så forstår jeg at de vil ha det de har krav på! Hvis ikke så bør du få tilbake pengene for programmet på angrefrist.

 

K-Soft hevder at bruksområdet til programmene er: Våre programmer brukes nå på alt fra Norges største bedrifter til små 1 og 2 manns bedrifter.

 

Nå har jeg selvfølgelig også hørt om markedsføringsteknikkene til K-Soft som neppe er innenfor lovgivningen, men det endrer likevel ikke din sak. At folk lar seg bli lurt av sånne reklameteknikker skjønner jeg ikke, hvis du ser på sidene så:

QUOTE ("En ikke så ukjent Vidar Fagerjord")

 

Se ovenfor for svaret på dette..

 

 

Hvis det var så at de hadde bestilt en gratis prøve, men den kom med 1000 kr i oppkrav så er jo saken enkel.

 

Klart det kan bevises. Jeg antar at k-soft sitter på falsk ordrebekreftelse som de har lagt selv. Skulle ikke forundre meg hva dette selskapet vil finne på.

 

 

Tenk deg om de faktisk har retten på SIN side..denne saken har flere ulumskheter, men som sagt flere ganger over, bedrifter har ingen angrerett, og har du fylt ut bestillinga med firma er det DU som har problemet. Ikke minst, hvorfor har du laget proff faktura? Folk har vanligvis ikke slik programvare hjemme, og det presiserer det jo forsåvidt også i det uhøflige returbrevet sitt. Så du skal ikke se bort ifra at det er du som har tabbet deg grådig ut fordi du tror ting er på en måte, når det i realiteten er noe helt annet.

 

 

Heh, påstår du nå at det er jeg som svindler k-soft ?

 

Hvorfor har du laget proff faktura ? Jøss..... hvor ser du at jeg har laget noen proff faktura her ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...