Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saker som denne gjør virkelig at jeg mister respekt for politiet. Hvor mange saker med justismord har vi hatt nå? Politiet har ingen beviser, men baserer seg 100% på svake hypoteser uten noe som helst av konkrete beviser.

 

Hvis jeg hadde vært politistudent hadde jeg seriøst vurdert om politiet var det rette for meg, når det fremvises slik oppførsel fra politiets side.

 

Bare se på den latterlige påstanden om at et filmmanus skrevet etter drapet om et drap i et garasjeanlegg liksom skal være bevis! Forfattere bruker naturligvis ting fra sin hverdag som inspirasjon når de skriver. Det betyr ikke at de selv er involvert i alt de skriver om. Faktisk er det å i det hele tatt snakke om eller skrive om et lovbrudd jeg har begått det siste jeg ville gjort!

 

Når politiet må ty til såpass latterlige fabuleringer så lurer man jo litt på hvor god utdannelse man får på PHS. Lærer man noe om logikk og argumentasjonsteknikk i det hele tatt?

 

Skammelig, skammelig, skammelig.

 

Og så skal han ha rukket å sende en mail, gå ned, utføre drapet, gå opp igjen, vaske seg, rydde opp, og så sende en ny mail (de tar ikke med at han også måtte lese mailen sin og skrive svar), alt uten at datteren merket noe som helst, i løpet av 14-16 minutter.

 

Cecilie Gulnes bør virkelig gå i skammekroken og lære seg noe om fakta og rasjonell tenkning.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar
Når politiet må ty til såpass latterlige fabuleringer så lurer man jo litt på hvor god utdannelse man får på PHS. Lærer man noe om logikk og argumentasjonsteknikk i det hele tatt?

 

Cecilie Gulnes bør virkelig gå i skammekroken og lære seg noe om fakta og rasjonell tenkning.

 

Ja du sier noe du. Mest sannsynlig er det her (Cecilie Gulnes inkludert) politiJURISTER og ikke vanlig politi med bakgrunn fra PHS som har tatt beslutningene. Så det eneste latterlige med innlegget ditt er vel din egen kompetanse på området.

 

EDIT: You beat me to it krikkert ;)

Endret av Ty Cobb
Lenke til kommentar
Samordna Opptak sender ut e-poster i løpet av dagen hvis du har skrudd på e-postvarsel. Sist jeg satt og sjekket la de ut resultatene cirka midt på dagen, mener jeg å huske.

 

Oki doki! Den er grei :D

svarene blir lagt ut ca kl14:00

 

Hvordan vet du det?

 

Dette må vel gi en pekepinn på når svaret kommer på Mandag??

Lenke til kommentar
Ja du sier noe du. Mest sannsynlig er det her (Cecilie Gulnes inkludert) politiJURISTER og ikke vanlig politi med bakgrunn fra PHS som har tatt beslutningene. Så det eneste latterlige med innlegget ditt er vel din egen kompetanse på området.

Nå er ikke min kompetanse relevant. Det som er relevant er de idiotiske utspillene politiet kommer med. Hun representerer jo politiet, og dette får dem til å se ut som tullinger.

Lenke til kommentar
Samordna Opptak sender ut e-poster i løpet av dagen hvis du har skrudd på e-postvarsel. Sist jeg satt og sjekket la de ut resultatene cirka midt på dagen, mener jeg å huske.

 

Oki doki! Den er grei :D

svarene blir lagt ut ca kl14:00

 

Hvordan vet du det?

 

Dette må vel gi en pekepinn på når svaret kommer på Mandag??

 

 

Restetorget åpner da ja. Men det er jo ikke det samme som svar på hovedopptaket!

Lenke til kommentar
...Hvis jeg hadde vært politistudent hadde jeg seriøst vurdert om politiet var det rette for meg, når det fremvises slik oppførsel fra politiets side...

 

 

Vær vennlig og respekter at dette er en tråd om phs og hvordan man søker/blir politi. Her gir vi råd, hjelper og veileder hverandre. Evt. frustrasjoner må rettes andre steder, evt. lage en egen tråd om det.

 

mvh P-betjent

Lenke til kommentar
Saker som denne gjør virkelig at jeg mister respekt for politiet. Hvor mange saker med justismord har vi hatt nå? Politiet har ingen beviser, men baserer seg 100% på svake hypote.... BLA BLA BLA

 

Hvorfor poste urelevant stoff her? Vi har ingenting med politiet å gjøre inntil videre noen av oss her i tråden. Det eneste tilnærmet politi er studentene.

 

La oss holde oss som sagt tidligere; ON TOPIC.

 

-----------------

 

Ja folkens, da er tiden kommet til å se hvem som kommer inn og ikke. Hvordan er magefølelsen?

Det er fortsat noen dager igjen... hehe.

Lenke til kommentar
Jeg har svært lyst å bli politi. Synet mitt er 1,5. Har jeg et problem da, om jeg ikke utfører laseropperasjon?

 

maks synskorreksjon ligger jo på +/- 0,5. I og med at du har 1,5 blir vel eneste løsning laseroperasjon. Hørt om mange som har tatt laseroperasjon for å komme inn på PHS.

Lenke til kommentar
Jeg har svært lyst å bli politi. Synet mitt er 1,5. Har jeg et problem da, om jeg ikke utfører laseropperasjon?

 

Hei! Jeg søkte phs i fjor. Fysiske gikk bra, var på legesjekk, der sa legen at jeg ikke så alt jeg skulle med det ene øyet, men at jeg skulle dra til optiker etter intervjuet for så å sende inn papirer etterpå, så skulle jeg få beskjed.

intervjuet og alt gikk toppers. Men hadde -1,0 på det ene øyet og -1,5 på det andre øyet. (Dette tilsvarer det som heter 0,5visus og 0,3 visus) - altså veldig liten forskjell...men akkurat nok til at jeg måtte laseroperere synet mitt å søke på nytt i år. De er kjempestrenge på kravene...og sånn må det være. Så da må du nok ta deg en tur til optikeren og teste synet ditt en gang til. Masse lykke til:) Hilsen en med perfekt syn-som gleder seg til å få svaret på mandag! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...