Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Butikker med bilpleie - Erfaringer, lenker og beskrivelser


Anbefalte innlegg

Merk, denne tråden er kun for butikkerfaringer. Diskusjoner rundt butikkene, merkene som føres og lignende skal tas i «Den store bilpleie tråden!» Tilbakemeldinger om trådens oppbygning, emner som bør tas opp, rettelser, korrekturlesing og lignende kan dere sende meg på PM.

 

Dette er en tråd som tar sikte på å gi deg informasjon om butikkene der ute som forhandler bilpleieprodukter. Tråden er forbeholdt rene erfaringer med butikker, i form av en slags anmeldelse av butikken, på alt fra serviceinnstilling, support (mail, forum, telefon, etc), utvalg, betalingsmåter. I det hele tatt faktorer som har noe å si for deg som handler der.

 

Vi er interessert i erfaringer med alle butikker, og trenger derfor deg til å fortelle om din, med hvilken som helst butikk. Vi har også tatt med norske butikker med faste utsalgssteder som forhandler bilpleie, slik at de med hastverk eller allergi mot handling over nett også kan finne produktene og utsalgsstedene de er ute etter.

 

Vil også oppdatere tråden med gjeldende regler og lenker til nyttige sider (slik som importregler og lignende).

 

Nyttige tips:

 

Moms ved kjøp fra utlandet:

Ved kjøp av varer for en verdi over 200 NOK etter gjeldende valutakurser, vil du måtte betale MVA på 25% på verdien på varen, samt fraktkostnaden.

 

Eksempel: Du kjøper en vare, som etter Tollvesenets kurs på tidspunktet varen går gjennom tollen har en verdi på 198,-, og betaler frakt på 100,-. Dette er IKKE en MVA-pliktig ordre, ettersom verdien for varen er under 200,- NOK. Om du derimot kjøper en vare som koster 201,- NOK, med frakt på 100,-, vil du måtte betale MVA på hele beløpet, altså 25% av 301,- NOK.

 

Eksportregler:

Du vil kunne oppleve problemer ved kjøp av aerosoler. Det vil si varer som kommer på sprayboks drevet av en drivgass, for eksempel Meguiar's Quik Out Carpet & Upholstery Cleaner. Slike varer er ikke tillatt fraktet på fly (samt at statens forurensingstilsyn må ha registrert et datablad på varen), og dermed er båt eneste alternativ. Flere butikker sender ikke aerosoler på grunn av dette.

 

 

Banken/Kortutsteders ansvar ved mangler på vare betalt med kredittkort:

I Norge er vi så heldige at vi har et av verdens beste lovverk, som verner om forbrukerene. En av fordelene ved dette er at om du betaler med MasterCard, og du har problemer manglende levering, defekt vare, feillevering eller lignende, så garanterer kortutsteder for pengene dine, så lenge du har prøvd å ta skriftlig (e-post gjelder) kontakt med selger, der du forteller at du vil heve kjøpet. Om du skulle være så uheldig å havne i en situasjon som beskrevet ovenfor, ta kontakt med banken din, så vil de rettlede deg til riktige skjemaer som må fylles ut.

 

Butikkene:

 

Norge:

 

BS Bildeler avd. Bilpleie:

 

Forhandler Smartwax, Muc-Off, Meguiars, Nanolotus, Zymöl, 3M, Mirka, Flex

Med lang erfaring innen tilbehør til bil, tilbyr BS Bildeler også et bredt utvalg av bilpleie. Med kompetanse og erfaring fra bilhold selv har BS Bildeler mye å tilby kundene sine i faget. BS Bildeler har 4000kvm lager i Sandefjord hvor kundene også kan hente varene mellom 08:00 - 16:00.

 

Betalingsmuligheter:

Oppkrav, kredittkort (VISA/Mastercard), Klarna Faktura, Klarna Konto og Paypal

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Scandicshine.no

Scandicshine kan vel kalles en relativt ny butikk for bilpleie i Norge, men har rukket å opparbeide seg en solid kundemasse. Forhandler blant annet merkene Amazing Roll-off, Black Again, Chemical Guys, DP, Grit Guard, Lake Country, Optimum, P21s, Pinnacle, Riccardo, Swissvax og Wolfgang.

 

Betalingsmuligheter:

PayPal, forhåndsbetaling og postoppkrav

 

Erfaringer:

Brød

fredrik

 

Godkjemi.com

Forhandler Meguiar's, både forbrukerserien og proffserien (Mirror Glaze), Nanolotus og har også en del annen kjemi til forskjellige saker i sortimentet

 

Betalingsmuligheter:

Ukjent - send PM om du vet

 

Erfaringer:

bmwpower92

Jann - Ove

 

Nanolotus.no

Nanolotus forhandler sine egne nanoprodukter, som inkluderer forskjellige typer forseglinger til både lakk og glass, i tilegg til forseglings- og rengjøringsprodukter for hus og hjem.

 

Betalingsmuligheter:

Visa og MasterCard

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

RB Tuning

RB Tuning forhandler i tillegg til tuningprodukter, Wolf's, Autoglym, 3M og Muc-Off

 

Betalingsmuligheter:

Forhåndsbetaling og PayPal

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Jegard.no

Jegard holder til i Oslo, og forhandler i tillegg til bilpleie tilhengere, elektroverktøy, aggregater, snøfresere. Med andre ord, helt uinteressante ting.

 

Betalingsmuligheter:

Visa og MasterCard

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

 

Autoboss.no

Forhandler Autorange.

 

Betalingsmuligheter:

Visa og MasterCard

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Glare.no

Forhandler sitt eget merke Glare, som man også finner på Torshov Bilrekvisita.

 

Betalingsmuligheter:

Visa og MasterCard

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Pimpride.no

Forhandler Autorange, Lahega, høytrykksvaskere fra Gerni og Aqua Boss, samt poleringsmaskin fra Makita.

 

Betalingsmuligheter:

Visa og MasterCard

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

USA:

 

Autogeek.net

Autogeek kan vel sies å være en av de største nettbutikkene, og forhandler blant annet Pinnacle, Wolfgang, Lake Country poleringsputer, 303, 3M, Amazing Roll-off, Cyclo, DeWALT, Duragloss, Einszett, Flex Powertools, Grit Guard, Klasse, Makita, Meguiar's, Mothers, P21s, Poorboys, Porter Cable, Würth, og masse mer. Autogeek tilbyr også bulk-salg, der du kan kjøpe hele kassen av enkelte produkter, til rabattert pris.

 

 

Betalingsmuligheter:

VISA, MasterCard og PayPal.

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Autodetailingsolutions.com

Nettbutikk som forhandler det meste av Meguiar's, samt Flex og DeWALT poleringsmaskiner, Lake Country (CCS) pads, Black Wow og Grit Guard.

 

Betalingsmuligheter:

VISA, MasterCard og PayPal.

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Autopia-carcare.com

Autopia-carcare forhandler flere av sine egne merker, deriblant Ultima, Sonus, Ultimate Detailing Machine og Polycharger, i tilegg til Klasse, P21s, 303, Raggtopp, Blue Perl og Carrand. Tilbyr også tips og guider til bilpleie, samt et eget forum.

 

Betalingsmuligheter:

Visa, MasterCard og PayPal

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Properautocare.com

303, 3M, Autoglym, Amazing Roll-off, Black Again, Blackfire, DeWALT, Einszett, Flex Power Tools, Grit Guard, Klasse, Makita, Meguiar's, Menzerna, Mothers, P21S, Polycharger, Porter Cable, RaggTopp,

 

Betalingsmuligheter:

Visa, MasterCard og PayPal

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Sparkleauto.com

303 og Meguiar's.

 

Betalingsmuligheter:

Visa og MasterCard

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Canada:

 

Eshine.ca

Eshine tilbyr et par artikler/guider, og forhandler Meguiar's, Optimum, FLEX, Pinnacle, Wolfgang, Zymöl, Victoria, Poorboy's

 

Betalingsmuligheter:

MasterCard, Visa, PayPal

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Storbritannia:

 

Polishedbliss.co.uk

Polished Bliss er nettbutikken til en bedrift som driver med detailing i Skottland, og forhandler blant annet Meguiar's, JEFFS, Poorboys, Menzerna, P21s, Blackfire, Autosmart, 3M, Lake Country, RaceGlaze og 303. Har også flere guider og tips.

 

Betalingsmuligheter:

MasterCard, Visa

 

Erfaringer:

fredrik

 

Cleanyourcar.co.uk

Forhandler Car-Lack 68, Chemical Guys, Collinite Wax, ClearKote, Dodo Juice, Menzerna, Meguiars (alle serier), Victoria Wax, Sonus, Zaino

 

Erfaringer:

Zevs.

 

Betalingsmuligheter:

MasterCard, Visa, PayPal

 

Autobritedirect.co.uk

Autobrite Direct forhandler i tillegg til sitt eget merke (som omfatter bøtter, børster, endel vaskemidler etc), 3D, 3M, Eurow, Farècla, Gilmour, Kärcher, Kranzle, Meguiar's, Shmitt, og enkelte andre småmerker.

 

Betalingsmuligheter:

MasterCard, Visa

 

Erfaringer:

fredrik

 

Elitecarcare.co.uk

Meguiar's, DoDo Juice, Bilt Hamber, Autoglym

 

Betalingsmuligheter:

MasterCard, Visa

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Carnaubawaxshop.co.uk

Rubbish Boys, DoDo Juice

 

Betalingsmuligheter:

Google Checkout (MasterCard og Visa)

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

Pro-detailing.co.uk

Zaino, Menzerna, Bilt Hamber, Meguiar's

 

Betalingsmuligheter:

MasterCard og Visa

 

Erfaringer:

Ingen foreløpige erfaringer

 

 

Norske butikker med faste utsalgssteder:

BilXtra

Forhandler Meguiar's, Turtle, Autoglym og Sonax

Torshov Bilrekvisita

Forhandler Turtle, Autoglym og Glare-produkter

Clas Ohlson

Forhandler Sonax

Mekonomen

Forhandler Sonax, Sonax Proff, Autoglym og Autoglym Bodyshop.

Europris

Forhandler Turtle

Montèr

Forhandler Turtle

 

 

Nyttige lenker:

* Tollvesenets omregningskurser for valuta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer foreløpig:

 

Polished Bliss:

 

Var i kontakt med butikken med noen spørsmål, før jeg la inn bestilling av et par poleringsmaskiner, poleringsmidler, vaskemidler etc, og fikk raskt svar på det jeg spurte om. Ga i hvert fall et veldig greit førsteinntrykk.

 

De driver selv detailing, og man kan (i likhet med mange andre britiske nettbutikker som driver detailing) se arbeidene deres på forumet detailingworld.co.uk, der de har bruker og eget underforum for spørsmål og lignende.

 

Utvalget i butikken er etter min mening helt kurant, selv om de kanskje kunne utvidet med hele produktserier av ting (de har f.eks lite av Meguiar's MG-serie). Men de sier selv at de har produkter de bruker selv, og har gode erfaringer med. Uansett finnes det butikker med verre utvalg.

 

Prisene virker i hvert fall jevnt gode, og de var en av de billigste på poleringsmaskinen jeg skulle ha, samtidig som de trekker fra britisk MVA når du velger Norge i destinasjon.

 

Frakten kom på rundt 60 pund, og var statisk virket det som, da den ikke endret seg etter som jeg la til varer. De skrev også en håndskrevet takk på følgeseddel. ^^

 

Autobritedirect.co.uk:

 

Mje! Her gidder jeg ikke fortelle noe særlig om utvalget, da min oppfatning av butikken er rimelig dårlig. Først og fremst, eier var ikke interessert i å trekke fra britisk MVA, med begrunnelsen at de var et britisk firma, og måtte kreve det inn. Jeg sa spesifikt at jeg var fra Norge, noe som er utenfor EU, og det skal derfor ikke være noe problem å trekke fra MVA.

 

Bestilte likevel fra butikken, da de hadde billig frakt, og allerede var billig for maskinen. Etter en stund var ordrestatus fortsatt pending, og jeg tok kontakt på forum og mail, uten resultat.

 

Etter at ytterligere tid gikk tok jeg på nytt kontakt og sa at jeg ikke var interessert i å la ordren stå, og ville kansellere.

 

Til svar fikk jeg da et krasst svar, som gjør seg aller best som et direkte sitat:

 

As you can see we have already refunded you through Pay-Pal 3 days ago.Please understand that we charge a minimum of £25 to send a parcel to Spain, when you put your order onto the site there is a section explaining that WE will contact you and let you know of any additional postage that we need to ship your goods.

 

Thanks

 

#1, jeg betalte ikke med PayPal, og hadde på det tidspunktet heller ingen PayPal-konto

#2, jeg bor da i Norge

#3, ble heller aldri kontaktet om noen ekstra kostnad ved forsendelse

 

Da jeg påpekte dette fikk jeg i svar at de hadde forvekslet hele bestillingen min med en annen person, som var fra Spania.

 

Godt gjort, siden jeg henvendte meg til dem med riktig ordrenummer, navn, etc.

 

Kan jeg i hvert fall IKKE anbefale...

Lenke til kommentar

Clean Your Car

 

Engelsk butikk med OK utvalg av produkter. Virker som om de selger noe av det bedre på markedet.

 

Kundeservicen er bra, svarer raskt og saklig. Jeg ba dem om å merke som gave, til en verdi under 1000NOK. Noe som ikke var noe problem. Det eneste som trekker litt ned er at de brukte litt lang tid på å få avgårde sendingen min, tror det var rundt 5 dager. Husker ikke akkurat grunnen nå.

 

Prisene er kanskje noe over snittet over de amerikanske butikkene, men jevngode med de engelske.

 

Clean Your Car har også Loyalty Points-system.

 

I tried to impliment thge gift certificates to go with the coupon codes I already have running as they use roughly the same code. In doing so I managed to totally feck both of them up. Shocked

 

So I disabled those and instead (and some feedback on this would be good) I am in the process of introducing a proper loyalty scheme.

 

The idea being that for every £ people spend they get a point and a point is worth 5p at the moment.

 

This means everyone gets 5% off their next order as long as they come back with no codes to enter.

 

The way I'm looking at it is I may lose money as everyone is getting the equivalent of 5% whether they knew about the codes or not, but it means they will need to spend it with me again to get it.

 

What do you lot think?

 

I'm just putting some text together to say how it's going to work

 

Frakten er på 49£ og er (dessverre?) fast uansett hvor mye du bestiller.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Scandicshine.no

 

Har etterhvert fått testet ut Scandicshine gjennom flere anledninger, og kan ikke annet enn å si meg fornøyd totalt sett. Godt utvalg av kjente (og gode) merker, og man opplever servicen som veldig bra. Hender man får med litt ekstra snacks, noe som for meg ikke gjør så mye. :p

 

Prisene er, vel, norske. Altså, ikke høye, men du kan ikke forvente å bare regne om til norsk valuta fra prisene i amerikanske og britiske nettbutikker.

 

Sender som regel kjapt, men kan slite litt med at sorteringssentralen i Trondheim er litt trege på å sende pakker videre.

Lenke til kommentar

Scandicshine.

 

Bare positivt å si om SS.

 

* Bestilte varer en tirsdag formiddag, og torsdag ettermiddag var det kommet frem!

* Fikk råd og veiledning om produktene før jeg bestilte, svarte både raskt i en tråd, og på PM på et annet forum.

* Har det meste, alt fra produkter til totalt nybegynnere, til de som krever litt mer!

 

Er vel egentlig det beste vi har her i Norge?

Lenke til kommentar

EliteCarCare.co.uk

 

Gode priser og forholdsvis bra utvalg. Sparte en god del på å handle Meguiars produkter der sammenlignet med prisene her hjemme og de har også en del produkter som man ikke får her i Norge enda (f.eks: Gold Class vask i 2 L flaske). Men man bør bestille en del i slengen for å spare mest mulig.

 

Bestilte selv 10 produkter, og ordren ble sendt samme dag. Frakten kom på ca 300 norske kroner, og da kom pakken på døren 5 dager etter. Helt greit fraktpris, da pakken var stor og veide ca. 6 kg. Meget god innpakking også, så skader på varer skal ikke forekomme. Spurte ikke om de kunne merke pakken med gift så jeg måtte betale toll/moms. Men skal forhøre meg om dette neste gang for jeg bestiller nok igjen. :)

 

Terningkast: 5

 

NB: Internasjonale kunder må sende mail med hva hvilke produkter du vil ha. Da får du mail tilbake med fraktestimat og betalingsforespørsel om du aksepterer tilbudet.

Lenke til kommentar
Aerosoler er ikke tillatt eksportert ut av USA. Det vil si varer som kommer på sprayboks drevet av en drivgass

 

Ikke helt riktig, det er fullt lovlig å eksportere Aerosolbokser fra USA, men det er et lite "helvete" å få til. Det er ikke tillatt å frakte disse med fly så container på lastebåt gjelder, og norsk datablad må være registrert hos SFT.

 

Det er forøvrig meg som driver ovennevnte godkjemi.com hvis noen skulle lure på det.

 

Jeg vil ikke drive reklame for det, så hvis noen lurer på erfaringer fra webshops kan de søke på f.eks detailersclub.no etter dette så kommer det opp erfaringer fra både her på berget og over hele verden ;)

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...

www.scandicshine.no

- Gode pakkepriser

- Får sporingsnr. etter forsendelse

- Kjapp frakt

- Hyggelig eier

- Kan hende ordre blir glemt mtp. oppfølging.

 

www.blankbil.no

- RASK forsendelse

- Kjappe tilbakemeldinger

- Gode priser, og mye gode tips.

- Veldig hyggelig eier

 

www.shinearama.co.uk

- MIN FAVORITTBUTIKK!

- Lave priser, vanvittig lave fraktpriser (8 pund for 10kg bilpleielevert på døren)

- Sinnsykt mange og gode produkter.

- Hjelpsomme og informativ kundeservice.

 

www.elitecarcare.co.uk

- Helt grei frakttid

- Ok priser

- Kjekt at de har Ebaykonto

- Opplevd at 100% av pakkene deres har endt opp med momsbrev i ettertid. Dog ikke ECC sin skyld.

 

All over, de fleste bilpleiesjappene er gode, og har bra oppfølging, priser, og produkter! :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...