Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare det at jeg vet ikke hva jeg skal snakke om hvis jeg ikke har noe til felles med noen.Jeg er ikke spesielt glad i småprat om vær og vind og jeg føler jeg må ha litt kunnskap om større temaer skal jeg slippe å føle meg dum underveis i samtalen. Hvem vet? kanskje jeg har utviklet en slags stormannsgalskap på sosialt nivå om at jeg helst vil dominere samtalen jeg fører. Eller at jeg er blitt for glad i å vise frem min kunnskap om ting fremfor å lytte til andre og stille spørsmål.

 

 

 

 

Faktisk er det normalt at lav selvfølelse ofte fører til at man ofte ender opp med å forhåndsdømme andre mennesker lettere; som igjen fører til at man må perfeksjonere seg selv og fordømmer seg selv på områder hvor de med sterk selvfølelse gir f`en. 

 

Så jobb med selvfølelsen.

 

Anonymous poster hash: 385d4...e12

Lenke til kommentar

 

Er bare det at jeg vet ikke hva jeg skal snakke om hvis jeg ikke har noe til felles med noen.Jeg er ikke spesielt glad i småprat om vær og vind og jeg føler jeg må ha litt kunnskap om større temaer skal jeg slippe å føle meg dum underveis i samtalen. Hvem vet? kanskje jeg har utviklet en slags stormannsgalskap på sosialt nivå om at jeg helst vil dominere samtalen jeg fører. Eller at jeg er blitt for glad i å vise frem min kunnskap om ting fremfor å lytte til andre og stille spørsmål.

 

 

 

 

Faktisk er det normalt at lav selvfølelse ofte fører til at man ofte ender opp med å forhåndsdømme andre mennesker lettere; som igjen fører til at man må perfeksjonere seg selv og fordømmer seg selv på områder hvor de med sterk selvfølelse gir f`en. 

 

Så jobb med selvfølelsen.

 

Anonymous poster hash: 385d4...e12

 

Er det noe galt i å strebe etter kunnskap?

Jeg føler bare at jeg har få ting å snakke med fremmede om.Å diskutere været gidder jeg ikke. Jeg liker å diskutere større temaer, men det er temaer som langt fra alle intereserer seg for, og derfor prøver jeg ofte å unngå det.Bare at da har jeg få samtaleemner igjen. Kanskje jeg er litt ensporet.

Lenke til kommentar

Hvis mannen er bra er temaet ubetydelig.

 

Hvis mannen er dårlig hjelper det beste tema.

Akkurat det har jeg veldig vanskelig for å tro. Om jeg snakker om noe dama synes er dritkjedelig, kommer hun fortsatt til å synes det er drittkjedelig, uansett hvor bra jeg er. Jeg hadde i hvert fall ikke ville vært sammen med ei dame jeg synes var dritkjedelig.

Lenke til kommentar

Bra som i helheten med intelligens, sosiale ferdigheter, ikke kun utseende og dårlig som i ensporet og knapp, uten sosiale ferdigheter og kvaliteter.

 

En kjenner når man får kontakt med et menneske og i motsatt tilfelle når praten går uten at man får kontakt.

 

Hvis lyset er på men det ikke er noen hjemme hjelper det ikke med et interessant tema. Samme hvor lenge lyset står på blir det aldri noen hjemme.

 

Hvis lyset er på og noen er hjemme kan man snakke om noe mer givende senere selv om man i utgangspunktet startet med å prate om været. Se på small talk som en sensor du sender ut i verdensrommet for å søke etter intelligent liv.

 

En lett samtale kan eskalere ved at begge parter tar del og trekker den til et annet nivå. En samtale som starter på et tungt nivå har ingen steder å gå.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis lyset er på og noen er hjemme kan man snakke om noe mer givende senere selv om man i utgangspunktet startet med å prate om været. Se på small talk som en sensor du sender ut i verdensrommet for å søke etter intelligent liv.

 

En lett samtale kan eskalere ved at begge parter tar del og trekker den til et annet nivå. En samtale som starter på et tungt nivå har ingen steder å gå.

 

Kanskje den beste forklaringen på smalltalk jeg har hørt!

 

 

En samtale som starter på et tungt nivå går jeg fort bort fra. Jeg vil ikke ha noe å gjøre med mennesker som ikke vil prate med meg av en eller annen grunn, og ikke vil bli med opp på det nivået jeg vil. Det er greit å være sjenert, men det merker man som regel hvis de er.

 

 

Når det gjelder intelligens og sosiale ferdigheter, så har de siste årene har hatt en merkelig utvikling. Folk sitter og ser på telefonene sine konstant jo. Og jeg har irritert meg grønn over at folk på død og liv skal sjekke noe hele tiden. Kompisen min sjekket telefonen sin hvert halve minutt når han var litt redd for hva dama kom til å si etter han hadde sendt melding. Da ble det en liten alvorsprat altså. Noen ganger tenker jeg også at de ikke har lyst til å være tilstede med meg og oss som er rundt.

Men, jeg har sett et lyspunkt med dette. Om dette er tankegangen til den gjennomsnittlige nordmannen, så skal det jo ikke noen ting til å ha mer sosial intelligens enn gjennomsnittet. Det er bare å la tlf ligge i lomma når det er sosiale sammenhenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg fikk sykt flashback her forleden, om en post jeg tror jeg leste fra denne tråden for evig tid siden, av en som het noe sånt som tullkuk eller trollkuk eller noe lignende, om grunnen til hvorfor kvinner var utro, noen som vet hva jeg snakker om og kan hjelpe meg ? :p

Tror den forøvrig var veldig morsom lesning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde en dårlig opplevelse i natt. Jente jeg møtte via Tinder for ~3 uker siden, var på tredje date i går kveld. Badet i en liten innsjø, tok en pils ved vannkanten, dro til meg og spiste og så naturdokumentar. Fin jente, både utseendemessig og personlighet var alt på topp, tenkte det kunne bli noe seriøst dette. La inn støtet etter 2 episoder av dokumentar, og så bar det etterhvert inn på rommet mitt.

 

Her kom problemet. Uansett hvor hardt jeg prøvde, ble hun ikke våt nedentil. Jeg ble usikker, og klarte ikke lenger ha kontroll over situasjonen. Vi begynte å snakke i stedet, hun runket meg, men kommunikasjonen oss i mellom ble utrolig klein, den som ellers var helt knall. Mye frem og tilbake, forklaringer fra henne til meg og meg til henne, snakk om seksuell historie osv... Visstnok hadde hun aldri hatt kjæreste eller ordentlig samleie, da hun påpekte at "noen trenger mer tid enn andre" for å bli klar. Hun virket ikke ut til å bry seg om at hun ikke ble våt og at hun ikke fikk ha samleie. Jeg var så ærlig jeg kunne, og sa at jeg ikke hadde opplevd lignende før. Prøvde å være så snill jeg kunne, og ble revet med og sa at jeg ærlig talt var litt skuffet da hun virket som (for å sitere meg selv) "ei jente man kunne ta hjem til foreldra" men at denne kleinheten som oppsto oss i mellom nå, tror jeg kan ha ødelagt for dette. Mye annen klein samtale jeg ikke kommer på i farten, men jeg vektla at jeg ville gjerne treffes igjen. Hun sov over, og nå som hun er dratt, har jeg mange tanker.

 

Er blitt flink med jenter de siste åra, men har en tendens til å bli altfor ærlig når jeg havner i intime situasjoner, på godt og vondt. Blir ofte kleint av det, gutten skal liksom ikke være så tilgjengelig virker det som. I alle fall ikke si at man gjerne kan tenke seg noe seriøst, mens man er midt i en så klein situasjon som i natt.

 

Hvordan kan man roe tankene når man er intim med noen? Tanker om situasjonen jeg havnet i? Visste ærlig talt ikke hvordan jeg skulle reagere, ble litt lei av å ligge og kline sykt lenge, begge helt nakne, uten at noe endret seg...



Anonymous poster hash: 43344...15a
Lenke til kommentar

Her kom problemet. Uansett hvor hardt jeg prøvde, ble hun ikke våt nedentil. Jeg ble usikker, og klarte ikke lenger ha kontroll over situasjonen.

 

Dette er problemet i et nøtteskall.

 

Du trenger heller ikke ha kontroll over situasjonen. Slapp av. Det virker som om du fikk panikk.

 

Prøvde å være så snill jeg kunne, og ble revet med og sa at jeg ærlig talt var litt skuffet da hun virket som (for å sitere meg selv) "ei jente man kunne ta hjem til foreldra" men at denne kleinheten som oppsto oss i mellom nå, tror jeg kan ha ødelagt for dette. Mye annen klein samtale jeg ikke kommer på i farten, men jeg vektla at jeg ville gjerne treffes igjen. Hun sov over, og nå som hun er dratt, har jeg mange tanker.

 

 

 

Skuffet over hva? At hun gav deg tilliten å dele kroppen sin med deg, men ikke ble våt?

 

Ærlig talt, mann. 

 

Du taklet denne situasjonen på en sosialt klønete og ufølsom måte. Særlig om du er interessert i noe seriøst som du sier, så burde ikke det å få dyppe den der og da være din største bekymring.

 

Du burde gi uttrykk for at dette var helt uproblematisk og foreslått at dere bare kunne sove ved siden av hverandre. Prate sammen og bli bedre kjent.

 

Helt utrolig egentlig.

 

 

Hvordan kan man roe tankene når man er intim med noen? Tanker om situasjonen jeg havnet i? Visste ærlig talt ikke hvordan jeg skulle reagere, ble litt lei av å ligge og kline sykt lenge, begge helt nakne, uten at noe endret seg...

 

 

 
Høres ut som om du trenger mer selvtillit. Har aldri hatt problem med at tankene løper løpsk når jeg er naken med en jente. 
 
Slapp av. :)
Endret av DukeRichelieu
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Holder blikkontakt og smiler hele veien mens man tar imot noe fra hun som jobber i ferskvaredisken, og når man tar tak i gjenstanden sier man takk og smiler litt ekstra mye mens man har hatt blikkontakt hele tiden rett i øynene, og man blir ikke 'jaget bort' av et nedverdigende blikk, vil dere da påstå det er litt interesse/flørting/eller noe slikt

 

Det kan være det, men slik du beskriver situasjonen er ikke dette nødvendigvis noe annet enn høflighet. 

 

Det har blitt sagt at noen kvinner er redde for å vise denne type høflighet, nettopp fordi mange menn automatisk takler det som interesse. Og noen menn overtolker nok slike signaler. Særlig i service-yrker kan det være et problem da jentene jo har betalt for å være hyggelige med deg.

 

Med det sagt, så har jeg alltid valgt å overtolke alt kvinner gjør mot meg i positiv retning, selv om det ikke nødvendigvis er sant. Hvis en jente smiler til meg, så er hun forelsket i meg. Hvis en jente ikke viser meg direkte interesse, så er hun sannsynligvis fortsatt interessert, men veldig, veldig sjenert. Er hun 'bitchy', så er det sikkert en eller annen frustrasjon fordi hun liker meg så mye.

 

I can't lose! :D 

 

Sannheten er at alle disse tegnene menn her inne leter etter spiller jack shit så lenge dere ikke gjøre noe med det selv, da det er sjeldent at en kvinne faktisk vil ta initiativ. Ikke bare det, men en nøytral eller uinteressert kvinne kan bli interessert om du tar initiativ og møter opp som en mann.

 

Neste gang du er der, kan du si:

 

"Du er veldig vakker/sjarmerende. Har du lyst å treffes etter jobb i løpet av uken?" 

 

Trenger ikke være verre. :) 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Man lærer av sine feil, gjør man ikke? Tok ikke helt hinter her om dagen.. bestilte på McDonalds og bestilte litt ekstra ditt og datt med kompisen, og hun lo mens vi bestilte. Ved min bestilling ser hun meg i øynene og spøker og sier 'ekstra bacon, gains as'. Regner da ihvertfall med det er ment som en flørt?

 

Synes i grunn svaret du fikk av Duke på en av dine tidligere poster passer bra inn her også, så legger det inn under her!  :D Hvis du ser en jente du liker så bør du flørte med henne. Ikke rusle rundt og se etter hint og potensiell flørt fra jenter. Det er jentene som rusler rundt og ser etter hint og potensiell flørt fra deg! De er dessuten langt flinkere til å plukke opp hva som er flørt og hva som er ren høflighet!

 

 

Holder blikkontakt og smiler hele veien mens man tar imot noe fra hun som jobber i ferskvaredisken, og når man tar tak i gjenstanden sier man takk og smiler litt ekstra mye mens man har hatt blikkontakt hele tiden rett i øynene, og man blir ikke 'jaget bort' av et nedverdigende blikk, vil dere da påstå det er litt interesse/flørting/eller noe slikt

 

Det kan være det, men slik du beskriver situasjonen er ikke dette nødvendigvis noe annet enn høflighet. 

 

Det har blitt sagt at noen kvinner er redde for å vise denne type høflighet, nettopp fordi mange menn automatisk takler det som interesse. Og noen menn overtolker nok slike signaler. Særlig i service-yrker kan det være et problem da jentene jo har betalt for å være hyggelige med deg.

 

Med det sagt, så har jeg alltid valgt å overtolke alt kvinner gjør mot meg i positiv retning, selv om det ikke nødvendigvis er sant. Hvis en jente smiler til meg, så er hun forelsket i meg. Hvis en jente ikke viser meg direkte interesse, så er hun sannsynligvis fortsatt interessert, men veldig, veldig sjenert. Er hun 'bitchy', så er det sikkert en eller annen frustrasjon fordi hun liker meg så mye.

 

I can't lose! :D

 

Sannheten er at alle disse tegnene menn her inne leter etter spiller jack shit så lenge dere ikke gjøre noe med det selv, da det er sjeldent at en kvinne faktisk vil ta initiativ. Ikke bare det, men en nøytral eller uinteressert kvinne kan bli interessert om du tar initiativ og møter opp som en mann.

 

Neste gang du er der, kan du si:

 

"Du er veldig vakker/sjarmerende. Har du lyst å treffes etter jobb i løpet av uken?" 

 

Trenger ikke være verre. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at jeg ødelegger det mentale bildet deres om at jeg er den playeren når jeg spør om dette

 

Har aldri spurt noen jeg aldri har snakket med etter telefonnummer/face etc.. Hvordan gjør man det uten å virke som den creepen? Er ei jente som jobber på en byggeplass jeg av og til er på som jeg kunne tenkt å invitere ut

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...