Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

OK - første brøler knytta til min stue PC / Medie PC :blush: . Fikk TV kortet mitt i dag (Hauppauge 150 MCE) og har vel levd i den tro at dette kortet ikke bare har en innebygd TV (og radio) tuner men at det også har en utgang for tilkopling til TV.

 

Vel - det stemte jo ikke. Kortet har kun S-video inn og lyd-inn. Mao, kjekt å se TV på PC skjermen men litt av mitt poeng var å kunne kople en stor TV til selve TV kortet slik at jeg kan bruke TVn til å lete fram musikk, bilder, TV prgram og filmer (mao bruke TVn som skjerm i steden for en PC skjerm).

 

Vel - ser ut til at jeg må bruke skjermkortet til dette og det er vel ikke akkurat noen anbefalt løsning? Ser at Mastiff i sin guide omtaler en kabel som man kan kople fra VGA kontakten og til SCART kontakten på TVn for å få et bra signal - er det noen som har erfring med denne eller eventuelt andre løsninger på dette?

 

Mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen spørgesmål.

 

Må man ha et bra system for at mediaportal skal fungere bra. Har en PC med en XP2200 (socket A) CPU, 512 MB ram som jeg har tenkt å bruke, vil det holde? Har i dag et pinnacle PCTV pro, men dette fungerer dårlig med MP da det ikke er støttet (Har ikke HW dekoder eller noe i den duren)

 

Hvilke TV-Kort er å anbefale? Har litt lyst til å kunne ta opp en ting og se på noe annet, krever dette 2 tunere?

5709625[/snapback]

 

- Må ikke ha et rått system, men må ha DX9 skjermkort. Siden systemet ellers er svakt, anb. virkelig HW-basert TV-kort (SW-kort er også støttet av MP, men er ofte ikke bare, bare)

 

- Anb. av TV-kort Hauppange PVR, f.eks. 150 eller andre modeller

 

- Du trenger to tunere for å gjøre det, ja.

Lenke til kommentar
Noen spørgesmål.

 

Må man ha et bra system for at mediaportal skal fungere bra. Har en PC med en XP2200 (socket A) CPU, 512 MB ram som jeg har tenkt å bruke, vil det holde? Har i dag et pinnacle PCTV pro, men dette fungerer dårlig med MP da det ikke er støttet (Har ikke HW dekoder eller noe i den duren)

 

Hvilke TV-Kort er å anbefale? Har litt lyst til å kunne ta opp en ting og se på noe annet, krever dette 2 tunere?

5709625[/snapback]

Bør gå greit på det systemet. Mediaportal kjørte nesten smertefritt på mitt system med P3@900/512mb ram. (Eg kjører GB-PVR nå, det krev mindre av hw.)

Eg er godt fornøyd med mitt tvkort fra Hauppauge (350). Det fungerer greit og er godt støtta i alle pvr-løysningar eg har sett på.

Skal du ta opp eit program samtidig som du ser så må du ha 2 tunerar (eller sjå programet på vanlig tv). Løysinga er enten 2 kort eller eit kort med 2 tunerar på (td. Hauppauge! WinTV-PVR-500)

5712568[/snapback]

 

Tusen takk for bra svar Ggg! :w00t:

 

Da lurer jeg på hva som anbefales av to kort, eller ett med 2 tunere, vil det være noe ytelsesforskjell og kan det bli konflikter eller andre problemer ved bruk av to kort. Kanskje jeg kjøper ett til å begynne med for så og kjøpe et til hvis jeg ser at det er behov for det.

 

Kan man i MediaPortal ta opp et program mens man ser et annet eller må man gå utenom MP for å se programmet man ikke tar opp..

Lenke til kommentar
OK - da er o2 grabber lastet ned og installert. Det ser ut til å fungere greit men jeg har to spm:

 

1. Slik jeg setter dette opp så må jeg kjøre o2 grabber manuelt hver gang jeg ønsker å oppdatere TV programmene. Finnes det noen måte å automatisere dette på?

 

2. Første gang jeg grabba TV program så kunne Mediaportal lese denne uten problemer med unntak av TV2 som ikke innholdt informasjon. Men de påfølgende gangene vil ikke Mediaportal lese XML fila da den sier at "zero lengt not supported" (eller noe slikt). Jeg lurer på om dette skyldes at jeg endret litt på oppsettet i grabberen slik at denne laster ned en del ekstra felt. Hvordan bør grabberen settes opp ved nedlasting av XML for å få til en best mulig kompabilitet med Mediaportal? Har eksperimentert mye uten hell!

 

Mvh.

muthe

5708889[/snapback]

 

1. Ja, det gjør det :) Det står litt om det på web-siden til o2grabber.

Men i hovedsak går det ut på at du starter programmet med et "-grab" parameter.

alts, f.eks: C:\o2grabber\o2grabber.exe "-grab"

Dette vil da kun grabbe nye data, og avslutter etterpå. Altså krever ikke noe bruker-interaktivitet.

Denne kan du så skedulere i windows planlagte oppgaver, eller ha det som en task du kjører i forbindelse med at du stater MediaPortal eller noe sånt.

 

2. Såvidt jeg husker har jeg kun default innstillinger, og det funker fint. Prøv det.

Lenke til kommentar

nå har jeg innstalert medieportal, men jeg har et problem, jeg får ikke tv'en til å fungere :O

 

Kan noen si meg hvordan man setter opp tv'en?

Kan man også hente filer fra f.eks en filserver og spille dette av i mediaportalen med en annen pc?

Lenke til kommentar
ved innstalering av Medieportal får jeg bare en feilmld, jeg kan ikke innstalere det for jeg må ha NET framework, men jeg har akkurat lastet det ned og innstallert det, hvorfor fungerer det ikke da? :)

5715434[/snapback]

 

 

Den feilen får jeg også, og har ikke fått noen tips ved å spørre på MP-forum. Si gjerne ifra hvis du finner en løsning.

5715712[/snapback]

 

Det eneste jeg kommer på i denne sammenheng er at man faktisk må ha .NET framwork 2.0 for den nyeste versjonen av MediaPortal (det er ikke så veldig lenge siden .NET 2.0 kom ut tror jeg)

Lenke til kommentar
nå har jeg innstalert medieportal, men jeg har et problem, jeg får ikke tv'en til å fungere :O

 

Kan noen si meg hvordan man setter opp tv'en?

Kan man også hente filer fra f.eks en filserver og spille dette av i mediaportalen med en annen pc?

5716410[/snapback]

 

Det er en egen wizard for tv-oppsett, såvidt jeg husker.

 

Når det gjelder hvor filene ligger, så spesifiseres jo dette i konfigurasjonen av f.eks "Mine filmer". Hvis du spesifiserer at en av mappene som skal være gjeldende her ligger på en anne server, ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal fungere (uten at jeg har prøvd dette selv)

Lenke til kommentar
pinnacle pctv :)

5725768[/snapback]

 

Som jeg har skrevet i en tidligere post så har jeg også dette kortet (PCTV pro) men det støttes ikke av MediaPortal, så da er det nok der feilen ligger.

 

Er selv på utkikk etter nytt kort, men skulle du finne ut en eller annen måte å få PCTV kortet til å funke på, så let me know!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...