Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er du som onkel?


Anbefalte innlegg

Hvordan syns du det er å være onkel? Og er det forskjell om du er onkel for noen på dine side av familien enn på dama si sin side?

 

Og hvordan var det da onkelungene var babyer? Er det mer stas når de begynner bli litt større?

 

Og hvor ofte ser dere onkelungne og bor dere nærme de? Og hvis det er barn på dama di sin side du er onkel til, er du med å besøker de hver gang dama er på besøk eller hender det at du ikke er med?

 

Mange spørsmål her nå, men er lit nysgjerrig på hvordan menn syns det er å være onkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, de er unger, de er familie, utover det bryr jeg meg ikke så innmari. De får sine julehaver og bursdagsgaver og jeg behandler dem litt mer vennligsinnet enn unger ellers.

 

Skal innrømme de var litt ekstra søte når de var bebiser. Når de ikke gråt, da. Treffer de i ferier når jeg besøker brødrene mine.

Lenke til kommentar

Hvordan syns du det er å være onkel? Og er det forskjell om du er onkel for noen på dine side av familien enn på dama si sin side?

 

Og hvordan var det da onkelungene var babyer? Er det mer stas når de begynner bli litt større?

 

Og hvor ofte ser dere onkelungne og bor dere nærme de? Og hvis det er barn på dama di sin side du er onkel til, er du med å besøker de hver gang dama er på besøk eller hender det at du ikke er med?

 

Mange spørsmål her nå, men er lit nysgjerrig på hvordan menn syns det er å være onkel.

 

Jeg synes det er fantastisk moro å være onkel. Nå er jeg singel, så jeg er bare onkel til noen på min side av familien. Er onkel til fire, hvor en av de fortsatt er baby, de andre går på barneskolen. Personlig synes jeg det er mer stas når de ikke er baby, og når de skjønner at du faktisk er onkelen deres. Spesielt guttene ser veldig opp til meg, så jeg prøver å være et godt forbilde.

 

Jeg kommer fra et lite tettsted og så mye til onkelungene mine mens jeg bodde hjemme. Jeg er utrolig glad i dem og gjør hva som helst for dem.

 

Tror kanskje jeg bør bli flinkere til å gi dem gaver, men ellers klarer jeg meg veldig bra, tror jeg. :)

 

Hvis jeg hadde hatt dame og vært onkel til noen på hennes side, så hadde jeg nok ikke hatt samme forhold til dem som jeg har til dem på min side.

Lenke til kommentar

Hvordan syns du det er å være onkel?

Det er kjekt. Man kan leke og ha det gøy, men trenger ikke å gjøre alt det "administrative" arbeidet som følger med barn.

 

Og hvordan var det da onkelungene var babyer?

Jeg ble først onkel til min søsters 2 barn. Dette var kjekt, men var lite involvert i baby-biten, slik som mating, passing og bleieskift osv. Jeg ble mer lekeonkelen, da jeg er 5 år yngre enn min søster og har endel mer energi til å holde på og herje med ungene, løpe rundt og leke hest og troll osv.

 

Så fikk jeg barn selv, samtidig som min søster fikk sin nr. 3 og det endret en god del for hvordan jeg forholder meg til barn/babyer. Når jeg nå har hele babyrepertoaret inne har jeg ingen problemer med å passe min søster sin minste og ha ansvaret for henne. Samtidig er jeg nå lekeonkelen for alle de 4, dvs 3+min egen.

 

Og hvor ofte ser dere onkelungne og bor dere nærme de?

For min del treffer jeg de omtrent ukentlig, men vi bor ikke så langt fra hverandre. De har også en onkel på andre siden av familien, han tror jeg ser dem en gang pr. 6mnd eller noe slikt.

 

Er det mer stas når de begynner bli litt større?

Fra 2-6 år er det mye leking og tulling, når de blir eldre enn det får man gjerne litt mindre kontakt, da begynner de gjerne å bli opptatt av ting man ikke kan noe om, som pokemon, bakugan og annet tull :ermm: .

 

Og er det forskjell om du er onkel for noen på dine side av familien enn på dama si sin side?

Min kone har ingen nevøer eller nieser, så der kan jeg ikke svare, men som pappa føler jeg at det er mer naturlig at min kones brødre er involvert som onkel enn at min kones svoger (min kones søsters mann) er involvert som onkel. Så ja, jeg mener det er forskjell fra om det er din søsters/brors barn, eller din svigerinnes/svogers barn du er onkel til.

 

Men oppsummert er egentlig alt veldig individuelt. Har du er naturlig godt lag med barn er egentlig mye gjort. Hvis du ikke har det vil jeg si at det er lettere å forholde seg til sin egen familie enn andres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er onkel til 2 jenter, ei på rundt ett år og ei på 10.

Jeg er onkel og fadder til begge, gudfar den eldste

 

Hvordan syns du det er å være onkel?

Morro, artig å ha noen å skjemme bort litt, samt dra henne med på diverse saker.

En kjempefin unnskyldning for meg til å finne på ting også, ikke like morro å dra på f.eks badeland alene.

Ellers har jeg sikkert skjemmt henne bort i overkant mye, men det syntes jeg er riktig :D

 

Og er det forskjell om du er onkel for noen på dine side av familien enn på dama si sin side? har bare på 1 side...

 

Og hvordan var det da onkelungene var babyer?

helt ok, satt litt barnevakt og slikt, mye bedre når de er litt eldre.

mer jobb og mindre morro når de er litt eldre og tar litt mer vare på seg selv.

 

Er det mer stas når de begynner bli litt større?

jepp, mye bedre, ikke fullt så morro å dra med en 1-åring på tivoli som det er å dra med en 10-åring, det er også lettere å kjøpe ting til de når de blir eldre.

 

Og hvor ofte ser dere onkelungne og bor dere nærme de?

Ser de begge stort sett ukentlig, de bor litt langt unna, så det blir skjeldent oftere enn det.

 

Mange spørsmål her nå, men er litt nysgjerrig på hvordan menn syns det er å være onkel.

jeg er mann gutt, elsker det.

 

Ellers må jeg bare si at jeg elsker å være onkel, men får se hva som skjer når det blir flere unger, har til nå kun vært en unge det har vært mulig gjøre noe sammen med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...