Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg litt håpløs..


Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å skrive dette flere ganger men det blir bare feil. :hrm:

 

Jeg bor hjemme nå og blir psykisk og fysisk mishandlet. Grunnen til at jeg lever er dyrene mine. Saksbehandleren min vil at jeg skal kvitte meg med dyrene så det blir lettere for dem å finne en ny plass for meg å bo men når jeg ikke hadde dyr fant de heller ingen plass...

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg må velge mellom et liv med fysisk og psykisk mishandling eller ingen grunn til å leve.

Jeg var suicidal før og har flere mislykka(som dere ser) selvmordsforsøk og har vært innlagt noen ganger.

Men når jeg fikk 2 smågnagere ble selvmordstankene mindre, når jeg fikk enda flere fikk jeg mer og mer lyst til å leve og nå har jeg ikke selvmordstanker og har nesten slutta å skade meg. :)

 

Alt føles helt håpløst, hvordan kan jeg velge..? Jeg er deppa hele tiden pga. den psykiske mishandlingen og redd store deler av tiden pga. fysisk mishandling men uten dyrene vil jeg ikke leve, samme hvor jeg bor.

 

Saksbehandleren min i barnevernet er umulig å få tak i, har snakka med henne 3 ganger siden desember 09. Det er 3uker siden jeg ringte barnevernet og spurte etter henne og hun skulle ringe tilbake dagen etterpå. Hahah...

 

Jeg har prøvd å finne andre ting enn dyr som gjør meg glad men jeg finner det ikke, har prøvd alt mulig. Jeg har aspergers også, noe som egentlig gjør det enda vanskelige for dem å finne fosterhjem til meg.

 

.... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett til å få ny saksbehandler. Høres ut som det er noe du bør gjøre. Særlig når de kommer med et så idiotisk forslag å kvitte deg med det som gjør deg glad!

 

Fatter ikke hvordan å ha smågnagere er problem for å finne plass å bo. De oppholder seg vel i bur?

 

Men på hvilket måte blir du fysisk misshandlet? Dette er jo noe du må ta opp med politiet!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har en kanin og 2 katter også, og ja, smågnagerene er i bur/akvarium så de kommer ikke til å ødelegge noe.

 

Før ble jeg slått og sparka men nå er det for det meste ting som blir kasta på meg. Har prøvd å si det til politiet men 'bevisene' funker ikke siden jeg var/er selvskader..

Lenke til kommentar

Skal prøve å skaffe ny saksbehandler.

 

Moren min bryr seg ikke og hun blir ikke mishandla.

For noen dager siden ba jeg stefaren min om å tygge med munnen lukket (i en litt irritert tone) og han kasta stolen han satt på etter meg.. Jeg ringte moren min og fortalte hva som hadde skjedd og hun sa at det var min feil. Det var egentlig min feil da, men han overreagerte..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saksbehandleren min mener at jeg burde flytte til lindøy... :) Har bare hørt dritt om plassen.

 

Blant annet dette:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/nord-jaeren/1.6451056

 

Fra en annen kilde: «På byøya Lindøy sitter barn og unge i forvaring. Isolert fra samfunnet fordi de ikke passer inn i systemets forståelse av normalen. Isolert, stigmatisert og allment kjent som samfunnets mentale misfostre.»

Lenke til kommentar

Saksbehandleren min mener at jeg burde flytte til lindøy... :) Har bare hørt dritt om plassen.

 

Blant annet dette:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/nord-jaeren/1.6451056

 

Fra en annen kilde: «På byøya Lindøy sitter barn og unge i forvaring. Isolert fra samfunnet fordi de ikke passer inn i systemets forståelse av normalen. Isolert, stigmatisert og allment kjent som samfunnets mentale misfostre.»

 

wtf høres helt sykt ut, har du heller ikke noe besteforeldre du kan flytte til?

å når det kommer til faren din om han gjør noe som er over grensen så ikke nøl med å blande inn politiet i det

Lenke til kommentar

Nå er jo den sist kilden din fra 2005 da....og den nrk artikkelen sier det det skulle rettes opp.

 

Jeg vet om 2 personer som har vært inne på Lindøy, og de hadde det flott.

 

Er jo verdt et forsøk. Du slipper misshandlingen, og jeg tror det vil sikkert hjelpe deg.

 

Jeg hadde ivertfall forhørt meg om prosessen, og om du har mulighet å forlate plasser dersom du ikke trives.

Lenke til kommentar

.. og den ene kilden er fra 2009.

 

Institusjon er helt ulogisk, jeg HATER å være blandt folk.

Saksbehandleren min vet det utrolig godt. Har bodd på institusjon før og det var et helvete, det ødela utrolig mye for meg og angsten blir ikke mindre når alle mine opplevelser med mennesker er negative.

Lenke til kommentar

Jeg vet det, men om jeg får det bedre der så blir jeg sendt hjem etter 6mnd. Så om jeg får det bedre der blir det bare for en stund, før jeg blir sent hjem igjen.

Går til BUP nå, vet ikke om det er psykolog eller psykolog-ish mennesker jeg snakker med der men både de, fastlege og helsesøster fra barneskolen mener at institusjon er en dårlig ide siden jeg isolerer meg HELT når det er for mange folk rundt meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hahah, ringte alarmtelefonen igår, ble satt over til politie som satter meg over til barnevernsvakten som ringte tilbake etter 2timer og så satte de meg over til legevakta.

 

Ingen ville hjelpe meg. :) Det var ikke akutt nok. Når jeg nevnte at jeg ville ta livet av meg og at selvskadinga har blitt litt verre så skulle de prøve å fikse noe, de skulle kontakte saksbehandleren min på mandag, som sannsynligvis betyr at jeg hører fra henne om noen uker.

 

Idag (igår når man ser på klokka) har vært ganske jævlig, mangel på både mat og blod. Men det er ikke akutt nok til at jeg kan få hjelp nå. Hva skal liksom til? Kommer det en psykolog i begravelsen min kanskje?

 

GAAAH. *klgeklageklage* :whistle:

 

Og mobilen min funker plutselig ikke, perfekt. Ikke msn heller..

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å skrive dagbok. Om ikke annet vil den fungere som et "bevis" i en eventuell rettsak eller annen sak om du ber om å få byttet barnevernsvakt etc.

Da har du også noe å vise til senere. Selv om den i høyeste grad er subjektiv og svakt som bevis vil den hjelpe deg med å takle problemene nå og senere. Skriv opp alt som plager deg.

 

Pass for all del på at ingen får tak i den

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...