Gå til innhold

Nå kan være et dårlig tidspunkt å kjøpe Surface-bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows RT. Windows S. Windows Lite. Det skal de ha, at når en idé ikke slår an, er de ikke redde for å skifte navnet på den. Men burde de ikke heller konkurrere mot de nye tjenestebaserte plattformene i stedet for å lage enda en crippleware-versjon av et enhetssentrert operativsystem?

 

Man må være veldig enkel i tankegangen om man trekker for mange overfladiske likhetstrekk mellom disse uten å se på endringene siden den gang og premissene disse nå lanseres under. Og ja, jeg vet hele historikken, WP7, WRT, W8.x, WP8.x, W10m, W10s og store og apper på disse.

 

I alle tilfeller synes jeg det ligger ant til en mer interessant event enn hva Apple har fått til de siste årene. Selv om de skulle finne på å ikke lykkes i lengden.

 

MS er allerede en av de desidert største tjenestetilbyderne i verden, men enhetssentrerte OS vil på ett eller annet nivå være med oss videre, og er ikke mindre viktig.

Lenke til kommentar

Man må være veldig enkel i tankegangen om man trekker for mange overfladiske likhetstrekk mellom disse uten å se på endringene siden den gang og premissene disse nå lanseres under. Og ja, jeg vet hele historikken, WP7, WRT, W8.x, WP8.x, W10m, W10s og store og apper på disse.

 

I alle tilfeller synes jeg det ligger ant til en mer interessant event enn hva Apple har fått til de siste årene. Selv om de skulle finne på å ikke lykkes i lengden.

 

MS er allerede en av de desidert største tjenestetilbyderne i verden, men enhetssentrerte OS vil på ett eller annet nivå være med oss videre, og er ikke mindre viktig.

 

 

Tvert i mot må man være veldig overfladisk hvis man fokuserer på overflateendringer som store endringer når den store, røde tråden er så tydelig. Men det er det som skjer når man kan for mange detaljer, da sliter man med å se helheten. ^^; 

 

Det er ingenting som er så hyggelig som om det blir interessant. Hvis du får din Surface Phone og jeg får min Surface Pro Phone, for eksempel. :)

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Tvert i mot må man være veldig overfladisk hvis man fokuserer på overflateendringer som store endringer når den store, røde tråden er så tydelig. Men det er det som skjer når man kan for mange detaljer, da sliter man med å se helheten. ^^; 

 

Det er ingenting som er så hyggelig som om det blir interessant. Hvis du får din Surface Phone og jeg får min Surface Pro Phone, for eksempel. :)

Det som er poenget er at det er lett å finne punkter å trekke en rød tråd gjennom, og så bare avfeie det hele. Jeg er veldig godt kjent med problemene MS har møtt da jeg har levd med disse produktene ganske lenge gjennom en lange rekke produkter som henger på denne røde tråden. Men, MS har også gjort enormt mye siden den gang som ikke er så tydelig, i det minste enda. Og selv om MS fremdeles henger produkter på den samme tråden, så er premissene for produktene ikke de samme. Jeg sier ikke med dette at MS vil lykkes utenfor Windows og Win32, men fremfor å sikte midt i forbrukermarkedet med en mobil, så tramper de heller i ytterkantenen med stadig mer mobile enheter, en mer sakte men sikkert approach. Tipper i det minste jeg da.

 

Jeg tror det som evt. kommer fra MS vil være myntet på bedrift og prosumer nisjemarkedet, og det vil kanskje ikke virke som en naturlig enhet å ha for mange. Men, det vil kunne være nok til å skape nødvendig blest og omtale, en kulhetsfaktor som er positiv for plattformen Windows. Det handler mye om Mindset, og det er her MS nå masserer der de kan.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...