Gå til innhold

[Løst] Dårlig bla-funksjon i BK!


Anbefalte innlegg

Når en går inn på en bruker og skal se på dennes bilder, f.eks. via linken "Se denne brukers bilder", så får en opp en "thumbnail" over alle dennes bilder, men klikker en på f.eks. det første bildet så er det ingen bla-funksjon for å komme til neste bilde...

Klikker en på f.eks. høyrepil (det være seg på skjermen/tastaturet, når en har åpnet et bilde, så kommer en til det neste bildet i hovedBK(altså bildet til den som la inn sitt bilde forran det aktuelle medlems bilde)....

Har irritert meg over dette leeeenge, så nå er det på tide å si ifra...

 

Dette er et mildt sagt elendig brukergrensesnitt, spør du meg.. :hm: . Need of a fix.. :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske bagatellmessig, synes det er mye annet som fungerer dårlig på denne Bildekritikksiden....kanskje bedre å kalle det "Bildegalleriet"?

Jeg synes ikke det er en bagatell. Av og til er det kjekt å kunne bla gjennom andres bilder, bl.a. for å se på "utviklingen" til den enkelte, mm....

Det har kun med brukergrensesnittet å gjøre og ikke noe med hvordan selve bildekritikken ikke fungerer som kritikk!

 

PS!

At BK ikke "fungerer" som en ren bildekritikk er jo noe som de fleste her inne kjenner til.

Dette har vært oppe som tema flere ganger opp gjennom årene. Det er bare å bla seg bakover i de forskjellige trådene her i denne "kategorien", så ser en....

 

Skal BK fungere som bildekritikk så er det jo avhengig av at vi alle bidrar og faktisk gir "kritikk", og ikke bare "kommentarer". Mange har forsøkt på det første, men de aller fleste har gitt helt opp, med noen ytterst få og hederlige unntak. Mange av de seriøse kritikere har forsvunnet, en etter en...

Enkelte har mer eller mindre stilletiende "godtatt" at det er blitt slik, og lever godt nok med det....., tydeligvis.

Hva årsaken er, kan en jo diskutere, men faktum er iallefall at det er slik.... :hm:

 

Enhver som har lyst kan jo komme med kritikk, så det er bare å starte..... :hmm:

Bifaller enhver som orker....! :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må vel si meg enig med deg, var selv medlem av Digit for mange år siden, og det er vel omtrent det samme nå, bortsett fra en "oppussing" av selve siden....må vel tillegge i ærlighetens navn at jeg selv ikke har vært den beste til å komme med konstruktive kommentarer/kritkker, man følger vel bare sedvanen med å kommentere bilder man liker.....

Lenke til kommentar

Skal BK fungere som bildekritikk så er det jo avhengig av at vi alle bidrar og faktisk gir "kritikk", og ikke bare "kommentarer".

Et tips er å gjøre som 1x.com. For å kunne legge inn bilde til kritikk, må du selv ha gitt kritikk på minst tre bilder den siste uka. Mulig det blir mer seriøst enn hva jeg tror akam.no har som ambisjon. Det kan nok føre til at akam mister en del brukere.

 

Nå kan man på 1x i tillegg være med som "kurator" ved å stemme over om et bilde skal publiseres eller ikke (da snakker jeg ikke lenger om kritikk-delen, men faktisk publisering på nettsiden). Man kan i samme slengen komme med kommentarer/kritikk til bildet, og det er nå innført straff om man ikke gjør jobben godt nok. Sier man bare "utrolig fint" eller noe liknende, kan andre brukere stemme denne kommentaren ned, admin får beskjed, sletter kommentaren, og trekker deg i "poeng". Gode, utfyllende kommentarer får plusspoeng.

Poengene fører deg oppover i nivåer, fra 1-8. I det man når nivå 8 blir man offisiell kurator for nettsiden (det tar vel og merke rimelig lang tid)

Lenke til kommentar

Enig med smort1 her om det en noen trøst - det er den av manglene på funksjonalitet som har irritert meg mest. Man burde altså kunne fortsette å bla i det utvalget man åpnet et stort bilde fra. Uavhengig av om man åpner under bildekritikk, dagens bilde eller en bruker burde man ved å bla høyre/venstre kunne holde seg innenfor det samme utvalget.

Tipper dette ikke er gjort noe med av 2 grunner. Den ene er at ingen faktisk har etterlyst denne åpenbare saken tidligere. Den andre er at staben trolig benytter bildekritikken såpass lite at de ikke har lagt merke til det...


Angående om bildekritikken fungerer eller ei....: Tror ikke jeg skal begynne på det med bare 3 timer igjen til leggetid.... ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...