Gå til innhold

[Video] The DNA of Fallout 76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der ja, litt MP action.

Svært skeptisk altså, men elsker jo FO-universet.

 

Blir spennende å se hvordan dette blir, og om spillskaperne har "lært noe" ang. hvor ødeleggende MP kan være i et slikt spill for den som faktisk er ute etter å spille spillet, fremfor å løpe rundt og jakte på andre spillere (ødelegge). :p

 

Ta det med ro, det er fullt mulig å spille solo. Som videoen forklarte er du hele tiden i PvE-modus helt til du angriper en annen spiller. Hvis jeg skyter deg kan du bare ignorere meg hvis du vil. Jeg kan da drepe deg, men får ingenting for det, annet enn at jeg blir markert som en morder. Da vil alle andre se meg på kartet og få en belønning for å drepe meg, men jeg vil ikke kunne se andre på kartet, og får ingenting for å drepe andre. I teorien gjør dette at å drepe folk som kun vil spille PvE er bortkastet tid, så folk vil heller finne andre som er interessert i PvP. Nå er dette selvsagt basert på hvordan folk oppfører seg, og mange vil nok bli mordere med vilje av forskjellig grunn. Men du vil uansett ikke miste noe særlig hvis du blir drept uten å være i PvP modus.

 

Videre har de bekreftet at det vil komme en eller annen form for ren solo og/eller PvE etter launch. Sannsynligvis betyr dette at du kan lage din egen, private server, men det kan bety en PvE server. Uansett er dette jo et online spill, og de endrer seg svært ofte over tid. Det spillet vi sitter med om to, tre måneder er neppe det samme vi sitter med om ett år eller to.

 

Fortsatt fryktelig uinteressant for min del. Fallout er et av de spillene jeg vil spille alene uten noe mikkmakk fra andre folk. Det kommer vel en Battle Royale-modus her også.

 

Du kan spille alene hvis du vil. Dette er ikke et MMO, og fokuset på PvP er nok sterkt overdrevet. Har spilt rimelig mange MMORPGer opp gjennom årene, og sitter nå med Elder Scrolls Online. Har spilt alle alene, inkludert Warhammer Online, som hadde sterk fokus på PvP. Er ikke spesielt bekymret for det i Fallout 76. Glem heller ikke at dette IKKE er Fallout 5. Et ekte Fallout 5 kommer selvsagt, når de er ferdige med Starfield og Elder Scrolls 6. Så ti, femten år, men det kommer. :p

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp dette jeg ikke liker med de nye "Fallout" spillene.

I Fallout 1 hadde vi et relativt ok karaktersystem der spillfiguren din kunne etter hvert bli litt av en mester i det du likte, kanskje var han den som kunne overbevise enhver over de riktige valgene, eller kanskje var han ekspert på å snike seg bak fienden og ta det han trengte, mulighetene var mange og fungerte svært bra.

Fallout 2 hadde en klar forbedring av systemet og nå kunne man utvikle spillfigurene enda mer, selvsagt hadde dette systemet sine ulemper , men hadde man videreført dette på en mer fornuftig måte enn det vi så i F3 og så F4 så tror jeg nok at mange av oss hadde elsket serien enda mer nå med moderne grafikk.

I de nye spillene er både karaktersystemet enten basert på et 1-100 system eller rett og slett nesten ikke tilstedeværende i hele tatt på samme måte som de gamle spillene.
Personlig har jeg kunnet leve med at de nyere spillene har et slikt system og at man kan plaffe rundt seg som om man var verdens beste skytter, men samtidig likte jeg at man kunne "fryse" F3 litt og gi ordre til hva som skulle gjøres, vi trengte bare en bedre utvikling av ferdighetene til karakterene og flere gode valg... Men dessverre, det vi får servert er flerspiller, bruk av atomvåpen og et ganske så uklart spillpoeng for meg personlig. Hva er egentlig det hele poenget med dette spillet? Sukk....

Lenke til kommentar

Tror kanskje flere burde prøve Fallout 76 før de dømmer det nord og ned. :) Dette er ikke Fallout 5, ikke Fallout Online eller et Fallout PvP skytespill. Dette er Fallout med andre spillere. Jeg vet jeg kan høres ut som en "white knight" her som forsvarer spillet med nebb og klør uten å ha prøvd det selv engang, men for meg er det veldig lett å dra en parallell til Elder Scrolls Online. Jeg har vært stor fan av TES helt siden starten, og spilte med glede gjennom selv RedGuard. For meg har Morrowind alltid stått som det beste spillet i serien. Oblivion var ikke dårlig, men en stort steg ned. Skyrim var en ren katastrofe. Stor, pen verden å utforske er en ting, men hva er poenget når spillet er så forbannet meningsløst? Jeg kan redde folk fra en drage, og to sekunder etter kjefter de på meg fordi jeg forstyrrer dem, og aner ikke hvilken drage jeg snakker om. Jeg skal likesom være "the dragonborn!", eneste fyr som kan redde verden fra dragene. Men den i første kampen jeg hadde mot dragene var jeg sammen med en del andre, helt vanlige folk, og de drepte dragen for meg. De hadde null bruk for meg. Kan ikke si jeg følte meg som en utvalgt helt der, akkurat. Selv det dragon shout systemet var ren idioti. Det høres tøft ut, men hva er vitsen når de har kuttet nesten all vanlig magi til fordel for dette tøvet? Jeg vil heller ha magisystemet fra Morrowind tilbake. Der kunne man lage sin egen magi ved å kombinere spells.

 

Elder Scrolls Online var om mulig enda verre da det kom, Folk løp som noen tullinger rundt omkring, bots sto i ro og drepte bosser i hulene når de spawnet, å lete etter skyshards for å få skills var kjedelig, quests meningsløse, og så videre. Men med tiden har det blitt betraktelig bedre, og selv om jeg nesten utelukkende spiller alene har ESO blitt favorittspillet mitt i hele franchisen til dags dato. Riktignok er det en del folk i byene, og jeg har møtt folk her og der i huler, ute i ødemarken osv. Men jeg bruker veldig mye tid på å ikke se andre folk. Det er nettopp dette som gir meg et stort håp for Fallout 76. At det er andre spillere betyr bare at verden er full av liv. Jeg har stor tro på at de har lært av ESO når det gjelder quests, hvordan bygge opp verden, hvordan håndtere andre spillere og alt det der. Så i teorien kan dette bli det beste Fallout-spillet til dags dato. Det er ikke likt de forrige, men Fallout 3 er noe helt annerledes enn Fallout 1 og 2. Det er det ikke så mange som klager på i dag - etter at folk faktisk prøvde det. ;)

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal jeg finne meg i at spillet er laget som et slags flerspiller og dermed om jeg går rundt og blir drept så blir de andre lei da det ikke fører til noe?

Jo, karakteren min som skal overleve i ødemarken ble kverket, personen som skulle fikse problemene dau, ferdig for ever...

Greit nok at jeg kommer tilbake men det ødelegger mye av opplevelsen for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor skal jeg finne meg i at spillet er laget som et slags flerspiller og dermed om jeg går rundt og blir drept så blir de andre lei da det ikke fører til noe?

Jo, karakteren min som skal overleve i ødemarken ble kverket, personen som skulle fikse problemene dau, ferdig for ever...

Greit nok at jeg kommer tilbake men det ødelegger mye av opplevelsen for meg

 

Det er ingen som sier du må "finne deg i" at et spill er laget for flere spillere. Du trenger jo ikke kjøpe det? Igjen, dette er IKKE Fallout 5. Dette er en spin-off for flere spillere. Hvis du ikke liker det er det jo bare å la være å spille det. Du trenger heller ikke å "finne deg i" at Elder Scrolls Online er et MMORPG. Hvis du vil ha klassisk TES er det jo bare å spille de fire eller fem første, mens du venter på TES6.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal jeg finne meg i at spillet er laget som et slags flerspiller og dermed om jeg går rundt og blir drept så blir de andre lei da det ikke fører til noe?

Jo, karakteren min som skal overleve i ødemarken ble kverket, personen som skulle fikse problemene dau, ferdig for ever...

Greit nok at jeg kommer tilbake men det ødelegger mye av opplevelsen for meg

 

Ja, enig - uavhengig av om det "gir" motspilleren noe eller ikke er det dette spillet kommer til å dreie seg om i stor grad for mange.

Det sitter tusenvis av spillere der ute som kjeder seg, etter å ha spilt spillet "ferdig", og kun ønsker å jakte andre spillere - og for spillere som meg er det helt drepen på spillegleden.

 

Men la oss håpe det stemmer som nevnt lenger oppe, at man får mulighet til å spille en skikkelig story-mode uten forstyrrelser fra andre om man ønsker det. Hvis ikke kommer jeg nok pent til å stå over dette spillet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, enig - uavhengig av om det "gir" motspilleren noe eller ikke er det dette spillet kommer til å dreie seg om i stor grad for mange.

Det sitter tusenvis av spillere der ute som kjeder seg, etter å ha spilt spillet "ferdig", og kun ønsker å jakte andre spillere - og for spillere som meg er det helt drepen på spillegleden.

 

Men la oss håpe det stemmer som nevnt lenger oppe, at man får mulighet til å spille en skikkelig story-mode uten forstyrrelser fra andre om man ønsker det. Hvis ikke kommer jeg nok pent til å stå over dette spillet :)

 

De har bekreftet en solo-modus etter launch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker store massive verdener jeg kan utforske men ofte så blir jeg skuffet pga jeg ikke kan oppleve og gjøre ting samens med andre. Så eg er veldig spent på F76.

 

Ser frem til å utforske denne verden med andre. Møte andre spillere i slike åpne spill er en game changer. Spiller mye Sea of Thieves og det er rett og slett helt konge hvor forskjellig hver spill økt er når en møter så mye forskjellige folk. Ikke alltid bra men langt mer ofte positivt og spennende.

 

Det å utforske en verden, samle ressurser til å bygge en base. Oppgradere figuren din og dem som er på lag med deg med disse talent kortene kan åpne opp for endel spennende kombinasjoner. Spenningen ved å møte nye spillere. Og så er det en historie her også. Skal bli spennende å se hvor den tar spillerne. 

 

Så jeg er veldig glad for at det ikke er enda en en spiller utgave. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må si systemet de har på plass for griefing virker bra, om man velger å drepe noen som ikke skyter tilbake, får man ikke noe annen belønning enn "shits and giggles" og så blir man straffet med at man blir synliggjort på kartet og en bounty som blir fratrukket ens egen lomme. 

 

Og i tillegg så tar man veldig redusert skade om man blir skutt på og ikke skyter tilbake, så virker ut til at man har all verdens mulighet til å prøve å stikke av.

 

Blir uansett helt feil å sammenligne tidligere Fallout mot dette tilskuddet til serien, faktumet er at de bevisst går for noe helt annet med 76.

Ja det er kanskje ikke for alle, men det samme kan sies om de foregående titlene. 

 

Jeg skal iallefall følge med fremover, og ser frem til å ta en endelig avgjørelse etter å ha sett et par streamers gi det et forsøk. 

Lenke til kommentar

Tror kanskje flere burde prøve Fallout 76 før de dømmer det nord og ned. :) Dette er ikke Fallout 5, ikke Fallout Online eller et Fallout PvP skytespill. Dette er Fallout med andre spillere. Jeg vet jeg kan høres ut som en "white knight" her som forsvarer spillet med nebb og klør uten å ha prøvd det selv engang, men for meg er det veldig lett å dra en parallell til Elder Scrolls Online. Jeg har vært stor fan av TES helt siden starten, og spilte med glede gjennom selv RedGuard. For meg har Morrowind alltid stått som det beste spillet i serien. Oblivion var ikke dårlig, men en stort steg ned. Skyrim var en ren katastrofe. Stor, pen verden å utforske er en ting, men hva er poenget når spillet er så forbannet meningsløst? Jeg kan redde folk fra en drage, og to sekunder etter kjefter de på meg fordi jeg forstyrrer dem, og aner ikke hvilken drage jeg snakker om. Jeg skal likesom være "the dragonborn!", eneste fyr som kan redde verden fra dragene. Men den i første kampen jeg hadde mot dragene var jeg sammen med en del andre, helt vanlige folk, og de drepte dragen for meg. De hadde null bruk for meg. Kan ikke si jeg følte meg som en utvalgt helt der, akkurat. Selv det dragon shout systemet var ren idioti. Det høres tøft ut, men hva er vitsen når de har kuttet nesten all vanlig magi til fordel for dette tøvet? Jeg vil heller ha magisystemet fra Morrowind tilbake. Der kunne man lage sin egen magi ved å kombinere spells.

 

Elder Scrolls Online var om mulig enda verre da det kom, Folk løp som noen tullinger rundt omkring, bots sto i ro og drepte bosser i hulene når de spawnet, å lete etter skyshards for å få skills var kjedelig, quests meningsløse, og så videre. Men med tiden har det blitt betraktelig bedre, og selv om jeg nesten utelukkende spiller alene har ESO blitt favorittspillet mitt i hele franchisen til dags dato. Riktignok er det en del folk i byene, og jeg har møtt folk her og der i huler, ute i ødemarken osv. Men jeg bruker veldig mye tid på å ikke se andre folk. Det er nettopp dette som gir meg et stort håp for Fallout 76. At det er andre spillere betyr bare at verden er full av liv. Jeg har stor tro på at de har lært av ESO når det gjelder quests, hvordan bygge opp verden, hvordan håndtere andre spillere og alt det der. Så i teorien kan dette bli det beste Fallout-spillet til dags dato. Det er ikke likt de forrige, men Fallout 3 er noe helt annerledes enn Fallout 1 og 2. Det er det ikke så mange som klager på i dag - etter at folk faktisk prøvde det. ;)

Dette spillet vil jo ha null nada story. Så må jo blir kjedelig og løpe rundt og drepe npc'er uten mål og mening.

Lenke til kommentar

Dette spillet vil jo ha null nada story. Så må jo blir kjedelig og løpe rundt og drepe npc'er uten mål og mening.

 

As seen below, Fallout 76 aims to impress with a reveal that the protagonist is awaiting Reclamation Day when the vault dwellers are set to emerge into the wasteland after 25 years underground. Howard also reveals that the overseer sends the character on a quest through six different regions, with a focus on the lore of West Virginia. Most notably, Howard revealed that Fallout 76 was online-only but beatable in single player.

 

Many fans may be worried, considering Howard confirmed the game was online-only, but he did also mention that it was still the same Fallout experience for those who prefer to complete games solo. This move, however, does alienate the company’s numerous offline fans, as they will be unable to complete the game without an internet connection.

 

https://gamerant.com/fallout-76-story-details-e3-2018/

 

Kan vi legge dette maset med online død nå? Det er online, ja, men les de tre setningene jeg uthevet.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...